نگاهی به رویدادهای جهان در هفته ای که گذشت

نگاهی به رویدادهای جهان در هفته ای که گذشت

در هفته گذشته شاهد رویدادهای گوناگونی در سراسر جهان بودیم که بخشی از آن ها را می توانید به صورت تصویری و با توضیحات مختصر در ادامه این مطلب مشاهده کنید. برای این منظور با روزیاتو همراه باشید.

چستر بنینگتون، خواننده گروه راک لینکین پارک در سن ۴۱ سالگی در لس‌آنجلس درگذشت. به گفته پلیس، آقای بنینگتون خود را حلق‌آویز کرده است. جنازه‌ او صبح پنج‌شنبه در خانه‌ای در لس‌آنجلس پیدا شد. پیش از این از مشکل چستر بنینگتون در اعتیاد به الکل و مصرف مواد مخدر، و همچنین صحبت‌های او در مورد خودکشی، گزارش‌ هایی منتشر شده بود.
چستر بنینگتون، خواننده گروه راک لینکین پارک در سن ۴۱ سالگی در لس‌آنجلس درگذشت. به گفته پلیس، آقای بنینگتون خود را حلق‌آویز کرده است. جنازه‌ او صبح پنج‌شنبه در خانه‌ای در لس‌آنجلس پیدا شد. پیش از این از مشکل چستر بنینگتون در اعتیاد به الکل و مصرف مواد مخدر، و همچنین صحبت‌های او در مورد خودکشی، گزارش‌ هایی منتشر شده بود.
رئیس جمهوری آمریکا، دونالد جی ترامپ، حین سخنرانی در میزگرد مراسم «ساخت آمریکا» که در روز 19 جولای (28 تیر) در واشنگتن دی سی برگزار شد، ابزاری از کمپانی Channellock که یک شرکت آمریکایی است در دست گرفته بود که روی آن نوشته شده: «دوباره آمریکا را به اوج برگردانیم.»
رئیس جمهوری آمریکا، دونالد جی ترامپ، حین سخنرانی در میزگرد مراسم «ساخت آمریکا» که در روز ۱۹ جولای (۲۸ تیر) در واشنگتن دی سی برگزار شد، ابزاری از کمپانی Channellock که یک شرکت آمریکایی است در دست گرفته بود که روی آن نوشته شده: «دوباره آمریکا را به اوج برگردانیم.»
کارگران در حال حذف حروفِ واژه ی TRUMP از سر در هتل و برج بین المللی ترامپ در مرکز شهر تورنتو در روز 18 جولای (27 تیر) هستند. مالک جدید این ساختمان، JCF Capital ULC که در ماه گذشته میلادی این بنا را از مجموعه هتل های ترامپ خریداری نمود.
کارگران در حال حذف حروفِ واژه ی TRUMP از سر در هتل و برج بین المللی ترامپ در مرکز شهر تورنتو در روز ۱۸ جولای (۲۷ تیر) هستند. مالک جدید این ساختمان، JCF Capital ULC که در ماه گذشته میلادی این بنا را از مجموعه هتل های ترامپ خریداری نمود.
«جری مورن»، سناتور جمهوری‌خواه ایالت کانزاس در سنای آمریکا در حال پریدن از روی ریل راه آهن متروی سنا برای رساندن خود به گردهمایی خبرنگاران در واشنگتن دی سی در روز 18 جولای (27 تیر). مورن در این مراسم، مخالفت خود برای طرح سلامت مجلس را با به خطر انداختن جان خود اعلام کرد.
«جری مورن»، سناتور جمهوری‌خواه ایالت کانزاس در سنای آمریکا در حال پریدن از روی ریل راه آهن متروی سنا برای رساندن خود به گردهمایی خبرنگاران در واشنگتن دی سی در روز ۱۸ جولای (۲۷ تیر). مورن در این مراسم، مخالفت خود برای طرح سلامت مجلس را با به خطر انداختن جان خود اعلام کرد.
او جی سیمپسون، ستاره سابق ورزش آمریکا در روز 20 جولای (29 تیر) در مرکز اصلاح و تادیب Lovelock در نوادا ایستاده تا حکم آزادی مشروط وی قرائت گردد. او بعد از نه سال حبس در زندان نوادای این کشور بخشوده شده و به زودی از زندان آزاد خواهد شد. وی در سال ۲۰۰۸ به علت سرقت مسلحانه دستگیر و محاکمه شد و به ۳۳ سال زندان با امکان آزادی مشروط پس از گذشت حداقل ۹ سال محکوم شد.
او جی سیمپسون، ستاره سابق ورزش آمریکا در روز ۲۰ جولای (۲۹ تیر) در مرکز اصلاح و تادیب Lovelock در نوادا ایستاده تا حکم آزادی مشروط وی قرائت گردد. او بعد از نه سال حبس در زندان نوادای این کشور بخشوده شده و به زودی از زندان آزاد خواهد شد. وی در سال ۲۰۰۸ به علت سرقت مسلحانه دستگیر و محاکمه شد و به ۳۳ سال زندان با امکان آزادی مشروط پس از گذشت حداقل ۹ سال محکوم شد.
نیروهای پلیس و گروه پزشکی در حال درمان زنی هستند که در نتیجه سو مصرف هروئین روی زمین از هوش رفته است. بر اساس آمار منتشره، دست‌کم 4149 شهروند ایالت اوهایو در سال 2016 میلادی در اثر سو مصرف مواد مخدر جان خود را از دست داده اند. با توجه به این آمار، گفته شده اوهایو با نرخ 36 درصدی، بیشترین میزان مرگ و میر در نتیجه اووردوز را در سراسر آمریکا به خود اختصاص داده است.
نیروهای پلیس و گروه پزشکی در حال درمان زنی هستند که در نتیجه سو مصرف هروئین روی زمین از هوش رفته است. بر اساس آمار منتشره، دست‌کم ۴۱۴۹ شهروند ایالت اوهایو در سال ۲۰۱۶ میلادی در اثر سو مصرف مواد مخدر جان خود را از دست داده اند. با توجه به این آمار، گفته شده اوهایو با نرخ ۳۶ درصدی، بیشترین میزان مرگ و میر در نتیجه اووردوز را در سراسر آمریکا به خود اختصاص داده است.
کودکی که جای زخم جراحیِ قلب باز روی سینه او دیده می شود، در حالی که قوطی خالی گاز اشک آور در دست دارد در حال گریستن است. پلیس ضد اغتشاش در روز 16 جولای (25 تیر) در طول درگیری با ساکنان جزیره کوچک الورق در رودخانه نیل از گاز اشک آور استفاده کرده بود. بیانیه وزارت کشور مصر می گوید ماموران پلیس قصد داشتند افرادی را که به صورت غیرقانونی در این جزیره و ساختمان های دولتی ساکن شده بودند، اخراج کنند اما با مقاومت آنان روبرو شدند.
کودکی که جای زخم جراحیِ قلب باز روی سینه او دیده می شود، در حالی که قوطی خالی گاز اشک آور در دست دارد در حال گریستن است. پلیس ضد اغتشاش در روز ۱۶ جولای (۲۵ تیر) در طول درگیری با ساکنان جزیره کوچک الورق در رودخانه نیل از گاز اشک آور استفاده کرده بود.
بیانیه وزارت کشور مصر می گوید ماموران پلیس قصد داشتند افرادی را که به صورت غیرقانونی در این جزیره و ساختمان های دولتی ساکن شده بودند، اخراج کنند اما با مقاومت آنان روبرو شدند.
دیوید براون، یکی از ورزشکاران برجسته پارالمپیک و مربی وی جرومه آوری پس از برد دوی 200 متر مردان در لیگ پارا اتلتیک جهان در روز 20 جولای (29 تیر) در شهر لندن.
دیوید براون، یکی از ورزشکاران برجسته پارالمپیک و مربی وی جرومه آوری پس از برد دوی ۲۰۰ متر مردان در لیگ پارا اتلتیک جهان در روز ۲۰ جولای (۲۹ تیر) در شهر لندن.
تانکر هوایی در حال ریختن ماده کندساز برای اطفای آتش مهیبی است که در نزدیکی ماریپوزا در کالیفرنیا روی داد. این حرق باعث شد تا هزاران نفر از ساکنین منطقه، محل زندگی خود را ترک کرده و از خطرات احتمالی دور باشند.
تانکر هوایی در حال ریختن ماده کندساز برای اطفای آتش مهیبی است که در نزدیکی ماریپوزا در کالیفرنیا روی داد. این حرق باعث شد تا هزاران نفر از ساکنین منطقه، محل زندگی خود را ترک کرده و از خطرات احتمالی دور باشند.
تصویر خودروی سوخته شده در کنار خانه ای که در اثر آتش سوزی جنگل های کالیفرنیا تخریب شده است. 28 تیر.
تصویر خودروی سوخته شده در کنار خانه ای که در اثر آتش سوزی جنگل های کالیفرنیا تخریب شده است. ۲۸ تیر.
هلی کوپتر آپاچی در نمایش قابلیت های ویژه خود در مراسم نمایش ویژه هوایی در روز 16 جولای (25 تیر) در شهر گلاستر شایر انگلستان.
هلی کوپتر آپاچی در نمایش قابلیت های ویژه خود در مراسم نمایش ویژه هوایی در روز ۱۶ جولای (۲۵ تیر) در شهر گلاستر شایر انگلستان.
یکی از نیروهای رزم آرای ویژه پلیس ویژه مالزی در حال تمرین نظامی و آماده شدن برای بازی های آسیای جنوب شرقی در شهر کوالالامپور در کشور مالزی است. این شهر در خلال روزهای 19 تا 30 آگوست میزبان بیست و نهمین دوره از بازی های آسیای جنوب شرقی و نهمین دوره از بازی های معلولین ASEAN خواهد بود.
یکی از نیروهای رزم آرای ویژه پلیس ویژه مالزی در حال تمرین نظامی و آماده شدن برای بازی های آسیای جنوب شرقی در شهر کوالالامپور در کشور مالزی است. این شهر در خلال روزهای ۱۹ تا ۳۰ آگوست میزبان بیست و نهمین دوره از بازی های آسیای جنوب شرقی و نهمین دوره از بازی های معلولین ASEAN خواهد بود.
نیروهای امداد در حال جا به جا نمودن خودرویی هستند که در نتیجه جاری شدن سیل عظیمی در یونگجی در استان جیلیلن در کشور چین، در گِل و لای گیر کرده است. 17 جولای (26 تیر)
نیروهای امداد در حال جا به جا نمودن خودرویی هستند که در نتیجه جاری شدن سیل عظیمی در یونگجی در استان جیلیلن در کشور چین، در گِل و لای گیر کرده است. ۱۷ جولای (۲۶ تیر)
افسر پلیس صهیونیستی در حال چک کردن جنازه مهاجمی است که توسط نیروهای پلیس به ضرب گلوله از پای درآمده بود. در جریان این تیراندازی سه فرد مسلح به نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی در بخش قدیمی شهر بیت المقدس دست کم ۲ نیروی پلیس اسرائیل کشته شدند. 14 جولای (23 تیر). همین امر بهانه ای شد تا نیروهای اشغالگر درهای مسجدالاقصی را بسته و اقامه نماز جمعه در آن ممنوع اعلام کنند.
افسر پلیس صهیونیستی در حال چک کردن جنازه مهاجمی است که توسط نیروهای پلیس به ضرب گلوله از پای درآمده بود. در جریان این تیراندازی سه فرد مسلح به نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی در بخش قدیمی شهر بیت المقدس دست کم ۲ نیروی پلیس اسرائیل کشته شدند. ۱۴ جولای (۲۳ تیر). همین امر بهانه ای شد تا نیروهای اشغالگر درهای مسجدالاقصی را بسته و اقامه نماز جمعه در آن ممنوع اعلام کنند.
پراکنده شدن نمازگزاران فلسطینی در روز جمعه خشم در نتیجه پرتاب گازهای اشک آور توسط نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی در بخش قدیمی شهر بیت المقدس در روز 21 جولای، مصادف با 30 تیر. گروه‌ های مختلف فلسطینی از صبح دیروز، با برگزاری تظاهرات در سرزمین‌ های اشغالی قصد داشتند خود را به مسجدالاقصی برسانند تا نماز جمعه را در خارج از این مسجد مقدس اقامه کنند. دیروز که «جمعه خشم» نام گرفته است، در حمایت از مسجدالاقصی و مخالفت با اقدامات تجاوزگرایانه رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و اهالی قدس آغاز شد.
پراکنده شدن نمازگزاران فلسطینی در روز جمعه خشم در نتیجه پرتاب گازهای اشک آور توسط نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی در بخش قدیمی شهر بیت المقدس در روز ۲۱ جولای، مصادف با ۳۰ تیر.
گروه‌ های مختلف فلسطینی از صبح دیروز، با برگزاری تظاهرات در سرزمین‌ های اشغالی قصد داشتند خود را به مسجدالاقصی برسانند تا نماز جمعه را در خارج از این مسجد مقدس اقامه کنند. دیروز که «جمعه خشم» نام گرفته است، در حمایت از مسجدالاقصی و مخالفت با اقدامات تجاوزگرایانه رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و اهالی قدس آغاز شد.
چشم اندازی از خرابی های شهر موصل از قاب پنجره ساختمانی تخریب شده در این شهر در روز 11 جولای (20 تیر). پلیس عراق موفق شد پس از حدود 9 ماه جنگ، شهر موصل را از چنگ نیروهای داعش آزاد سازد.
چشم اندازی از خرابی های شهر موصل از قاب پنجره ساختمانی تخریب شده در این شهر در روز ۱۱ جولای (۲۰ تیر). پلیس عراق موفق شد پس از حدود ۹ ماه جنگ، شهر موصل را از چنگ نیروهای داعش آزاد سازد.
امدادرسانی تظاهرکننده های ضددولتی در شهر بندری حسیمه در مراکش به یکدیگر. درگیری میان نیروهای پلیس و تظاهرکنندگان دست کم 83 زخمی بر جای گذاشت. این اعتراضات سال گذشته در پی مرگ یک ماهی‌فروش در حسیمه جرقه خورد. معترضان در اعتراض به زندانی حدود 200 فعال اجتماعی تظاهرات کرده و خواستار آزادی آنها شدند.
امدادرسانی تظاهرکننده های ضددولتی در شهر بندری حسیمه در مراکش به یکدیگر. درگیری میان نیروهای پلیس و تظاهرکنندگان دست کم ۸۳ زخمی بر جای گذاشت.
این اعتراضات سال گذشته در پی مرگ یک ماهی‌فروش در حسیمه جرقه خورد. معترضان در اعتراض به زندانی حدود ۲۰۰ فعال اجتماعی تظاهرات کرده و خواستار آزادی آنها شدند.
دختران افغان در حال آماده شدن برای شرکت در نخستین دوره از مسابقات جهانی المپیک رباتیک در شهر واشنگتن در روز 17 جولای (26 تیر). این دختران برای گرفتن ویزا دو بار از هرات به کابل سفر کردند ولی سفارت آمریکا در کابل به آنان ویزای سفر به آمریکا را نداد. آنان ربات‌ های خود را به آمریکا فرستادند و قرار شد که خود از طریق اسکایپ در این مسابقه شرکت کنند. بعد از رسانه‌ای شدن این خبر، آنان با وساطت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در مسابقه ربات‌ ها در واشنگتن شرکت کردند.
دختران افغان در حال آماده شدن برای شرکت در نخستین دوره از مسابقات جهانی المپیک رباتیک در شهر واشنگتن در روز ۱۷ جولای (۲۶ تیر).
این دختران برای گرفتن ویزا دو بار از هرات به کابل سفر کردند ولی سفارت آمریکا در کابل به آنان ویزای سفر به آمریکا را نداد. آنان ربات‌ های خود را به آمریکا فرستادند و قرار شد که خود از طریق اسکایپ در این مسابقه شرکت کنند. بعد از رسانه‌ای شدن این خبر، آنان با وساطت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در مسابقه ربات‌ ها در واشنگتن شرکت کردند.
محقق بلژیکی «جرئون شورمانس»، مغز انسان را در دست خود گرفته است. این فقط بخشی از مجموعه متشکل از 3 هزار مغز انسانی در بیمارستان روانی در شهر دافل در بلژیک است که قرار است آزمایش آن ها افق های تازه ای را در راستای بیماری های روحی و روانی پدیدار نماید.
محقق بلژیکی «جرئون شورمانس»، مغز انسان را در دست خود گرفته است. این فقط بخشی از مجموعه متشکل از ۳ هزار مغز انسانی در بیمارستان روانی در شهر دافل در بلژیک است که قرار است آزمایش آن ها افق های تازه ای را در راستای بیماری های روحی و روانی پدیدار نماید.
هواپیماهای نظامی آمریکا به اشتباه یک پایگاه پلیس افغان در هلمند در جنوب افغانستان را هدف قرار داده است که در نتیجه آن ۱۲ پلیس افغان کشته شده‌ اند. مقام‌ های محلی بیان داشته اند که هواپیماهای نظامی آمریکا در ولسوالی گرشک این ولایت در حال حمایت از نیروهای امنیتی افغان بودند.
هواپیماهای نظامی آمریکا به اشتباه یک پایگاه پلیس افغان در هلمند در جنوب افغانستان را هدف قرار داده است که در نتیجه آن ۱۲ پلیس افغان کشته شده‌ اند. مقام‌ های محلی بیان داشته اند که هواپیماهای نظامی آمریکا در ولسوالی گرشک این ولایت در حال حمایت از نیروهای امنیتی افغان بودند.
یک نوازنده هندی در حالیکه در اتاق عمل تحت جراحی بود، گیتار نواخت تا برای درمان گرفتگی غیرارادی عضلات انگشت‌ هایش به پزشکان کمک کند.
یک نوازنده هندی در حالیکه در اتاق عمل تحت جراحی بود، گیتار نواخت تا برای درمان گرفتگی غیرارادی عضلات انگشت‌ هایش به پزشکان کمک کند.
بارش ناگهانی و شدید باران در استانبول موجب راه افتادن سیل در معابر شهری شد. بسیاری از مردم به دلیل آب گرفتگی ایستگاه‌های مترو و اتوبوس نتوانستند از شبکه حمل و نقل عمومی هم استفاده کنند. 18 جولای (27 تیر)
بارش ناگهانی و شدید باران در استانبول موجب راه افتادن سیل در معابر شهری شد. بسیاری از مردم به دلیل آب گرفتگی ایستگاه‌های مترو و اتوبوس نتوانستند از شبکه حمل و نقل عمومی هم استفاده کنند. ۱۸ جولای (۲۷ تیر)
منبع: buzzfeed ، washingtonpost
دیجیاتو
بدون نظر

ورود