با منابع درآمد ۵ کمپانی بزرگ حوزه تکنولوژی در جهان آشنا شوید

با منابع درآمد ۵ کمپانی بزرگ حوزه تکنولوژی در جهان آشنا شوید

روز به روز دنیای تکنولوژی بیشتر و بیشتر پیشرفت می کند و کمپانی های جدید با محصولات جدید وارد عرصه ی رقابت می شوند اما در میان این کمپانی ها، ۵ کمپانی از همه مهم تر بوده و بیشتر نیازهای حوزه ی تکنولوژی را در جهان تامین می کنند. این کمپانی های بزرگ نیازهای بخش زیادی از حوزه ی تکنولوژی و مصرف کنندگان تکنولوژی های نوین را با محصولات متنوع خود مرتفع می سازند. اگر چه کمپانی های زیادی در این حوزه فعالیت دارند اما ۵ کمپانی آلفابت، اپل، فیسبوک، آمازون و مایکروسافت بیشترین سهم را در بازار تکنولوژی داشته و البته درآمد بیشتری نیز دارند.

نیاز مصرف کنندگان در حوزه های تلفن های هوشمند همراه، لپ تاپ، برنامه های هوشمند، دستیارهای شخصی، هوش مصنوعی، استریم موسیقی یا ویدیو و فیلم، خرید آنلاین و حتی تبلیغات همه به نحوی از گذر تکنولوژی های ساخته شده توسط این ۵ کمپانی تامین می شود. جالب این که تعداد برنامه های استارت آپی که توسط این شرکت های بزرگ خریداری شده است نیز قابل شمارش نیست. هر یک از این کمپانی ها که از آن ها به نام «۵ بزرگ» (big five) حوزه ی تکنولوژی یاد می شود محصولات متنوعو جالبی تولید می کنند و البته بسیار واضح است که باید اعتراف کنیم که همین کمپانی ها هستند که گردش مالی حوزه ی تکنولوژِی را در دنیای امروزی کنترل می کنند. البته نحوه ی کسب درآمد در هر یک از این کمپانی ها کاملاً متفاوت است.

بر اساس نموداری که در ادامه آمده می بینیم که هر یک از این کمپانی های بزرگ در حوزه های متنوعی سرمایه گذاری کرده اند. کمپانی بزرگ آلفابت (Alphabet) که شرکت مادر گوگل به شمار می آید در میان تمامی حوزه هایی که فعالیت دارد بیش از هر فعالیت دیگری تبلیغات آنلاین را منبع اصلی درآمد و تولید ثروت خود قرار داده است. فیسبوک نیز در همین حوزه بیشترین درآمد را کسب می کند. اپل کمپانی بزرگی است که در حوزه ی تولید سخت افزار یک غول بزرگ به شمار می آید و کمپانی بزرگ آمازون نیز در حوزه تجارت الکترونیکی فعال بوده و سهم زیادی از درآمد خود را از این راه کسب می کند.

در این میان اگر چه شرکت مایکروسافت همچنان در حوزه ی تولید کامپیوترهای خانگی و شخصی موسوم به «PC» و قطعات آن ها حرف اول را در حوزه ی تکنولوژی می زند اما تنها کمپانی بزرگ فعال در حوزه ی تکنولوژی است که درآمد خود را از راه های مختلفی بدست می آورد. این کمپانی درآمد خود را از طریق سیستم عامل ویندوز، مجموعه ی آفیس، ایکس باکس، تبلیغات و تجارت های دیگر کسب می کند. در ادامه از شما دعوت می کنیم منابع درآمد این ۵ کمپانی بزرگ را در قالب یک اینفوگرافیک ببینید.

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود