با ۱۲ غذای سمی و خطرناک آشنا شوید که به صورت روزانه آن ها را مصرف می کنیم

با ۱۲ غذای سمی و خطرناک آشنا شوید که به صورت روزانه آن ها را مصرف می کنیم

وقتی اسم غذاهای خطرناک را می شنوید به احتمال زیاد به این فکر می کنید که بیشتر مردم دنیا از آن ها اجتناب کرده و هرگز سراغشان نمی روند. اما حتما برایتان عجیب خواهد بود که برخی از این خوراکی ها همین الان در یخچال یا کابینت آشپزخانه تان جای خوش کرده باشند!

بله، درست متوجه شده اید. در این مطلب می خواهیم در مورد غذاهایی صحبت کنیم که هر روز با آن ها سر و کار داریم و ممکن است به میزان زیاد هم مصرفشان کنیم. موادی همانند لوبیای قرمز، سیب زمینی یا نان شیرین.

پیش از اینکه بخواهید در برابر این مطلب موضع گرفته و بگوئید که پایه و اساس علمی ندارد، باید اشاره کنیم که تمامی موارد ذکر شده، توسط کارشناسان تغذیه همانند دکتر کیث کنتور تائید شده اند.

برای آشنایی با این مواد خوراکی و آگاهی از اینکه چگونه می توانند موجب مسمومیت اشخاص شوند، در ادامه این مطلب با روزیاتو همراه باشید.

هسته گیلاس

همیشه حواستان باشد که هنگام خوردن گیلاس، هسته آن را قورت ندهید زیرا حاوی ماده سمی به نام هیدروژن سیانید است. این ماده سمی در میوه های دیگری همانند هلو و آلو هم وجود دارد.

البته، نباید خیلی نگران باشید زیرا با اینکه هیدروژن سیانید کاملا سمی است اما برای اینکه خاصیت کشندگی داشته باشد، فرد باید دست کم یک تن هسته گیلاس بخورد.

کسی که حدود ۷۰ کیلوگرم وزن دارد، مصرف حداکثر ۷۰۳ میلی گرم سیانید هیدروژن برایش بلامانع خواهد بود و مشکلی برای سلامتی وی ایجاد نخواهد کرد.

فوگو (بادکنک ماهی)

سرو این ماهی در آمریکا ممنوع است زیرا یکی از سمی ترین غذاهای دنیا به شمار می رود. حتی اگر به درستی هم طبخ گردد، بادکنک ماهی ۱۲۰۰ برابر بیشتر از سیانید کشنده است. تترو دوتوکسین ماده سمی موجود در بدن این موجود است که باید هنگام پخت جدا شود تا گوشت را آلوده نکند.

جا دارد اشاره کنیم که آماده‌ سازی این ماهی در خانه معمولا به مرگ افراد منجر می‌ شود. تنها سرآشپزهایی که دوره‌ های چندساله  پخت این ماهی را گذرانده‌ اند، اجازه قانونی برای تهیه آن را دارند.

کازو مرزو: کرم پنیر

کازو مرزو، نوعی پنیر محلی ساردینیا در کشور ایتالیاست که با کرم های زنده تخمیر شده و باعث پوکی پنیر می شود. عرضه این محصول در کشوری همانند آمریکا به دلیل بهداشتی نبودن، ممنوع اعلام شده است.

هات داگ

هات داگ، برخلاف موارد یاد شده در بالا، حاوی مواد خطرناک نیست. بلکه یکی از غذاهایی است که مشکلات  های خفگی زیادی به واسطه خوردن این غذا گزارش شده است. بر اساس آمار، کودکان زیر سه سال بیشتر از همه در معرض خطر خفگی در نتیجه مصرف هات داگ قرار دارند.

پس بهتر است آن را درست جویده و سپس قورت دهید.

جوانه یونجه

جوانه گیاه آلفافا (یونجه)، به ویژه مدل های خام آن بهترین بستر برای رشد باکتری ها محسوب می شوند. در طول دو دهه گذشته، بیماری هایی که در اثر مصرف جوانه های خام گیاهان گزارش شده، بسیار زیاد بوده است. بد نیست اشاره کنیم که هر نوع جوانه ای، برای افراد مسن، زنان باردار و کودکان مضر و خطرناک است.

باکتری هایی همانند ای کولی و سالمونلا از جمله رایج ترین خطرات پنهان در این گیاهان هستند.

ساناکچی: هشت پاهای کوچک و خام

مردم کره، این هشت پاها را به صورت خام و در حالی که هنوز دست و پا می زند، میل می کنند. خطر مصرف آن ها در این است که این حیوان، پیش از سرو کشته می شود و هنگام مصرف هنوز فعالیت عصبی اندام ها ادامه دارد و ممکن است با کاسه های مکنده خود به گلوی فرد چسبیده و موجب خفگی او بشوند. براساس آمار، هر سال ۶ نفر در اثر خفگی به روش یاد شده جان خود را از دست می دهند.

حلزون صدف دار

مصرف حلزون صدف دار به صورت خام یا نیمه پخته خطرناک است زیرا میکروب ها و باکتری های مضر آب دریا را به خود جذب می کنند. بنابراین، برای اطمینان از سالم بودن آن ها، بهتر است حتما صدف های دریایی را به طور کامل  بپزید.

پنیر غیر پاستوریزه

این نوع پنیرها بهترین بستر برای رشد باکتری های مضر و بروز بیماری های ناشی از غذا هستند. در کشورهایی همانند آمریکا، عرضه پنیرهای غیر پاستوریزه، ممنوع است.

سیب زمینی سبز

سیب زمینی خام و سبز حاوی نوعی ماده سمی به نام سولانین است. در صورت مصرف مقدار زیادی از این نوع سیب زمینی، فرد دچار مشکلات سلامتی متعددی خواهد شد.

Ackee؛ میوه جامائیکایی

آکی، وقتی به رنگ قرمز در می آید، یعنی رسیده و قابل مصرف است. اما هنگامی که هنوز زرد است، حاوی سمی به نام هیپوگلیسین اِی است که مصرف آن موجب تهوع یا حتی مرگ می شود. هسته های سیاه داخل آن نیز سمی است.

چاغاله بادام

بادام تلخ به خصوص چاغاله های آن حاوی سیانید است. اما مقدار این ماده سمی بسیار اندک بوده و شما باید دست کم ۱۲۰۰ عدد از آن را بخورید تا مسموم شوید.

لوبیا قرمز

هرگز سعی نکنید که لوبیا قرمز را خام مصرف کنید. این ماده غذایی حاوی نوعی ماده سمی به نام فایتوهیماگلوتنین است که هنگام پخت از بین می رود.

منبع: businessinsider
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • رضوان شهریور ۳, ۱۳۹۶

    سلام بر روزیاتو عزیز
    این پست حاوی مطالب اشتباهیست که احتمالا عمدا از طرف منبع ذکرشده، غذاهایی مثل جوانه یونجه و گندم و … که گفته شده برای افراد مضر است به هیچ عنوان صحت ندارد و امروزه شاهد آن هستیم که کسانی برای سلامتی به خام گیاهخواری و مصرف جوانه ها روی می آورند و بسیاری از بیماری ها مانند بیماری های خودایمنی در این رژیم غذایی از بین خواهد رفت، مورد دیگه هسته گیلاس است که بسیاری بر این باورند که هسته زردآلو و گیلاس و چند میوه دیگه خاصیت ضد سرطانی دارد و حتی باعث درمان آن می شود.
    با وجود مافیای صنعت غذا و دارو که اکثر مردم اطلاعی هم در مورد آن ندارند طبیعیست که چنین مطالبی منتشر می شود. در کشور آمریکا که از لحاظ بهداشتی کنترل خیلی زیادی اعمال میشه الان یک سوم مردم در اثر سرطان میمیرن، خب چرا؟ چرا تو کشورهای دیگه که نظارت کمتریه آمار سرطان کمتره؟ امیدوارم روزیاتو در مورد این موضوع تحقیق کنه و مطالب مفیدی رو در این مورد منتشر کنه.

  • یه آدم معمولی شهریور ۴, ۱۳۹۶

    الان ما به صورت روزانه هشت پای کوچک مصرف میکنیم؟ دوستان قبل از ترجمه مطلب رو بخونید لا اقل ، اینجا ایرانه

  • ناتوشی دی ۳, ۱۳۹۸

    بله دوست عزیز من هربار میرم بوشهر هشت پا میخورم ولی ن خام…مشکل من با سایر مواردیه ک گفته تو یخچال خونست راستش من نمیدونم جاماییکا کجاست!ایتالیام نرفتم!