ساخت مینی سریالی ۶ قسمتی در مورد پرونده اخلاقی بیل کلینتون توسط شبکه هیستوری

ساخت مینی سریالی ۶ قسمتی در مورد پرونده اخلاقی بیل کلینتون توسط شبکه هیستوری

داستان یکی از بزرگ ترین و ناخوشایندترین رسوایی های سیاسی تاریخ ایالات متحده در قالب یک مینی سریال شش قسمتی توسط شبکه ی هیستوری ساخته خواهد شد. هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد بازیگران و تاریخ پخش این سریال که بر اساس کتابی تحت عنوان «The Breach: Inside the Impeachment and Trial of William Jefferson Clinton» نوشته ی پیتر بیکر ساخته می شود اعلام نشده است. البته این سریال با عنوان « The Breach: Inside The Impeachment of Bill Clinton» ساخته خواهد شد.

فیلم نامه ی سریال توسط آر جی کاتلر و دیوید کی ایزریل نوشته شده و به افشای رابطه ی غیر اخلاقی رییس جمهور سابق ایالات متحده با مونیکا لوینسکی، منشی کاخ سفید، و نبردی که متعاقب این رسوایی بین دموکرات ها و جمهوری خواهان برای بدست گرفتن قدرت در سال ۱۹۹۸ رخ داد می پردازد. همچنین این سریال نشان خواهد داد که چطور رسوایی اخلاقی کلینتون-لوینسکی فساد در دولت آمریکا و گفتمان سیاسی این کشور را به تصویر می کشد؛ در زمانی که دادن اطلاعات محرمانه به توده ها به شدت دچار تغییر شد.

کاتلر در این باره می گوید:” داستان این سریال که در دوران طلوع نبرد بین شبکه های خبری کابلی و ظهور شبکه های اجتماعی رخ می دهد یک داستان سیاسی قابل توجه است. این داستان واقعی شکست خوردن حکومت ماست و این که زخم آن هیچ گاه به طور کامل بهبود نیافت. همچنین داستانی تکان دهنده از جاه طلبی های شخصی و حرفه ای، گستاخی در راه بدست آوردن قدرت  و ضعف های اخلاقی است که تقریباً یک ریاست جمهوری را به سقوط کشاند”.

واقعیت ماجرای رسوایی اخلاقی کلینتون و لوینسکی از این قرار بود که کلینتون در دوران اول ریاست جمهوری خود و در سال های ۱۹۹۵ و ۱۹۹۶ با انترن کاخ سفید روابط غیراخلاقی برقرار کرد. در آن دوران کلینتون ۴۹ سال و لوینسکی ۲۲ سال سن داشت. این موضوع در سال ۱۹۹۸ افشا شد و در ابتدا کلینتون با حضور در تلویزیون به طور زنده این ادعا را رد کرده و گفت که هیچ رابطه ی جنسی با مونیکا لوینسکی نداشته است. اما بررسی های بیشتر نشان داد که کلینتون در این مورد دروغ گفته و در نهایت به جرم دروغگویی، و نه رابطه ی غیراخلاقی با لوینسکی، در برابر هیئت منصفه حاضر شده و مجبور به گفتن واقعیت در مجلس نمایندگان ایالات متحده شد.

در ادامه پس از ۲۱ روز دادگاه و برگزاری جلسه در مجلس سنا رأی به بیگناهی وی داده شده اما به جرم شهادت دروغ به پرداخت ۹۰.۰۰۰ دلار محکوم گردید. در ادامه گواهی کار وی به عنوان وکیل حقوقی در آرکانزاس برای ۵ سال توقیف شد و بعد از آن نیز حق حضور در دیوان عالی ایالات متحده از او سلب شد. لوینسکی نیز در دوران اول ریاست جمهوری کلینتون به عنوان انترن در کاخ سفید مشغول به کار بوده و بعدها به استخدام اداره ی روابط قضایی این مرکز درآمد. هر دو در ابتدا رابطه ی نامشروع را رد کردند اما در پی افشا شدن مدارکی مستدل و شهادت برخی از کارکنان کاخ سفید در نهایت ابتدا لوینسکی و سپس کلینتون به رابطه ی نامشروع خود اعتراف کردند که رسوایی بزرگی برای ایالات متحده و دولت وقت بود.

داستان این سریال از روزی آغاز می شود که بیل کلینتون در برابر هیئت منصفه حاضر شده و اعتراف کرد که برخلاف ادعای قبلی خود با مونیکا لوینسکی رابطه ی نامشروع داشته و در روزی که بیگناهی وی اعلام شد به پایان می رسد”. کاتلر با مستندهای سیاسی یا داستان های ساختگی غریبه نیست به همین دلیل بنظر می رسد که انتخاب وی برای نوشتن سناریو این سریال بجا بوده باشد. اولین پروژه ی بزرگ و قابل توجه کاتلر مستند «اتاق جنگ» (The War Room) در سال ۱۹۹۳ بود که بر روی کمپین تبلیغاتی بیل کلینتون در سال ۱۹۹۲ تمرکز داشته و نامزد دریافت جایزه اسکار نیز شد.

منبع: looper
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود