دونالد ترامپ با ۱۸ توییت در مورد وضعیت پورتوریکو، دوباره خرابکاری کرد

دونالد ترامپ با ۱۸ توییت در مورد وضعیت پورتوریکو، دوباره خرابکاری کرد

در یک بازه زمانی ۱۱ ساعته که از ساعت ۷:۱۹ صبح آغاز شده و در ساعت ۶:۴۶ بعدازظهر پایان یافت، دونالد ترامپ، ۱۸ توییت در مورد نحوه امدادرسانی به مردم توفان‎زده پورتوریکو پست کرده و به درگیری های لفظی خود با شهردار سن خوآن و مقامات محلی دامن زد.

مساله ای که بیشتر از درگیری های دو طرف مورد توجه رسانه ها و کاربران اینترنتی قرار گرفته، این است که یک فرد که در راس همه امور قرار دارد و قدرتمندترین شخص مملکت به شمار می رود، چرا باید در عرض کمتر از نصف روز ۱۸ توییت در مورد یک موضوع واحد پست کند؟ که تمامی آن ها نیز بار منفی داشته و با حالتی دفاعی و حق به جانب نگارش شده اند!

همه این ماجراها از آن جا شروع شد که کارمن یولین کروز روز جمعه در مصاحبه تلویزیونی خود به اینکه رئیس جمهوری آمریکا، وضعیت امدادرسانی  پورتوریکو را «خبر خوب» توصیف کرده، انتقاد کرده و گفت: «این یک خبر خوب نیست. واقعیت این است که مردم در این جا دارند می میرند و کاخ سفید با کاغذبازی های خود به این معضل دامن می زند.»

دونالد ترامپ در نخستین توییت خود پیش از ساعت ۸ صبح نوشت: «این ناکارآمدی و رهبری ضعیف شهردار سن خوآن و رهبران دیگر پورتوریکو است که نمی‌توانند نیروهای خود را برای امدادرسانی مدیریت و هدایت کنند.»

وی همچنین نوشت: «آن ها می خواهند همه چیز برایشان مهیا باشد و کارها برایشان انجام شود. این در حالی است که اکنون حدود ۱۰ هزار نیروی فعال در جزیره در حال امدادرسانی هستند.

رئیس جمهوری آمریکا در حالی که ساکنین منطقه با مرگ و زندگی دست و پنجه نرم می کنند، به جای دعوت کردن آن ها به صبر، با مسوولان جزیره در افتاده و بیش از پیش موجب ناامیدی شهروندان شده است. ترامپ تصور می کند که دموکرات ها شهردار سن خوآن را به برخورد تند و انتقادآمیز تشویق کرده است.

همچنین لازم به اشاره است که استفاده از واژه «آنها» به جای ساکنین پورتوریکو نیز خشم عمومی را به دنبال داشته است زیرا آنها نیز شهروندان رسمی ایالت متحده آمریکا محسوب می شوند و به کار بردن چنین کلمه ای از طرف ریاست جمهوری این کشور پهناور چندان پذیرفتنی نیست.

ترامپ به همین سه توییت تخریب کننده و ناامید کننده بسنده نکرده و همچنان به نوشتن و پست کردن ادامه داد. در همه توییت های خود نیز به این اشاره داشت که شهردار اخبار جعلی را به سمع مردم می رساند و قصدش این است تا چهره مقامات کاخ سفید را خدشه‌دار کند.

همه این درگیری های لفظی در حالی است که پس از گذشت ۹ روز از توفند ماریا، نزدیک به ۳.۵ میلیون نفر در این جزیره به برق و آب آشامیدنی دسترسی ندارند و بیمارستان‌ها نیز قادر به ارایه خدمات نیستند.

در آخر هم اشاره کنیم که خانم کروز، شهردار سن‌ خوآن، در انتقاد به مقامات فدرال اعلام کرد «من همین‌جا رسما گدایی می‌کنم. از هر کس که صدای من را می‌ شنود  کمک طلب می‌ کنم. جان مردم من در خطر است.»

منبع: cnn
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • مرتضی مهر ۱۰, ۱۳۹۶

    خیلی مسخرست که داخل دیجیاتو لاگین کنی ولی داخل روزیاتو لاگین نباشی יִ

    • رهگذر مهر ۱۰, ۱۳۹۶

      عزیزم اصلا هم مسخره نیست چون این دو سایت کاملا از هم جدا هستند و سرور های متفاوتی دارند و هر دو دامین جدا دارند !

      • مهراد مهر ۱۴, ۱۳۹۶

        خیر دوست عزیز، این کار با اینکه «مسخره» نیست اما به اینکه دامنه‌های متفاوتی دارن ربطی نداره ! پیشنهاد خوبی بود اتفاقا که تیم فنی دیجیاتو/روزیاتو این امکان رو فراهم کنن. فکر نکنم کار خیلی سختی باشه.