گران قیمت ترین سوپ نودل جهان در تایوان سرو می شود

گران قیمت ترین سوپ نودل جهان در تایوان سرو می شود

در شهری که یک کاسه سوپ نودل بیشتر از ۶ دلار قیمت ندارد، یک رستوران در تایپه سوپ نودل و گوشت را با قیمت ۳۲۵ دلاری به فروش می رساند و مشتری ها هم با رضایت کامل برای خوردن این غذا صف می کشند.

این رستوران Niu Ba Ba نام دارد و در سال ۱۹۹۰ میلادی در تایوان افتتاح شد. منوی نیو بابا شامل ۸ نوع سوپ نودل بیف است که محدوده قیمتی آن از سوپ نودل بیف پدر با قیمت ۱۶ دلار شروع شده و تا سوپ نودل بیف رئیس جمهوری با قیمت ۳۲۵ دلار متغیر است.

مدیر کنونی این رستوران در رابطه با سوپ هایشان گفته: «قیمت کاسه های سوپ ما به نظر برخی مردم نجومی است. اما طرز تهیه این غذا در اینجا با هر کجای دیگر چین و تایوان متفاوت است. هر کاسه سوپ حاوی دست‌کم ۴ تکه گوشت گوساله ای است که از آمریکا یا استرالیا وارد شده است. این تکه ها، لذیذترین بخش های گوساله همانند دنده و استیک های باریک ران و سردست را شامل می شوند.

برای اینکه طعم و بافت گوشت همانگونه که مدنظر ماست از آب در بیایید، آن را سه روز پیش از برش منجمد می کنیم، سپس به شکل مکعبی بریده می شود. هنگام پخت نیز در آب گوشت، ۶ چاشنی مختلف با یکدیگر مخلوط می شود.»

وانگ تسونگ یوان، پدر اریک وانگ (مالک کنونی رستوران) پس از دو دهه فعالیت در کشور کانادا، در سال ۱۹۹۰ تصمیم گرفت به زادگاه خود یعنی تایوان برگشته و رستوران خود را راه اندازی کند.

رستوران آن ها چندان بزرگ نیست و فقط گنجایش ۱۸ تا ۲۰ نفر مشتری را دارد. با اینکه این غذا به ارز محلی ۱۰ هزار دلار جدید تایوان (TWD) قیمت دارد، اما مشتری ها با کمال میل این هزینه را پرداخت کرده و سوپ های این رستوران را نوش جان می کنند.

در ویدئوی زیر نیز می توانید رستوران، سوپ و مشتری های آن را تماشا کنید.

منبع: cnn
بدون نظر

ورود