راهکارهای عجیب و باورنکردنی سازندگان سریال «بازی تاج و تخت» برای جلوگیری از افشای فیلم نامه

راهکارهای عجیب و باورنکردنی سازندگان سریال «بازی تاج و تخت» برای جلوگیری از افشای فیلم نامه

در حالی که شرایط برای فیلم برداری فصل هشتم سریال «بازی تاج و تخت» آماده می شود سازندگان آن مراقبت های امنیتی خود را دو برابر کرده اند. به گفته یکی از بازیگران اصلی این سریال درام فانتزی، این بار شرایط چنان امنیتی تر شده که حتی بازیگران از قبل به فیلم نامه و دیالوگ های خود دسترسی نخواهند داشت. نیکولای کاستر والداو که در این سریال نقش جیمی لنیستر را بازی می کند در یک برنامه زنده با نام «Skavlan» گفته مسئولان کمپانی اچ بی او برای این که امکان درز کردن اطلاعات مربوط به این سریال قبل از انتشار رسمی را به صفر برسانند و در تغییری فاحش نسبت به گذشته، به شدت راهبردهای امنیتی خود را تشدید کرده اند به نحوی که این موضوع دسترسی بازیگران به دیالوگ ها و بخش هایی از فیلمنامه که مربوط به آن هاست را نیز شامل شده است.

وی در این باره می گوید:” در فصل اول ما مانند هر فیلم دیگری سناریو را دریافت کرده و می نشستیم یادداشت های خود و کارهای دیگر را روی آن ها انجام می دادیم و بعد از چند سال آن ها به قدری از درز کردن این فیلم نامه ها به بیرون ترسیدند که آن ها را تنها به شکل دیجیتالی و به صورت فایل پی دی اف به ما تحویل می دادند”. بعد از این مرحله نیز شرایط حتی سخت تر شد. بازیگران می بایست از ایمیل های خاصی استفاده می کردند که شامل گام های بیشتری برای تایید هویت بازیگر مورد نظر بود و بازیگران برای دریافت سناریو قسمت های مربوط به خود می بایست مراحل بیشتری را برای اثبات هویت خود طی می کردند. این نسخه ها طوری توسط کمپانی اچ بی او رمزگذاری و نشان گذاری شده بود که در صورت دزدیده شدن یا بارگذاری آن ها در فضای اینترنت، مسئولان کمپانی به راحتی می توانستند متوجه شوند که چه کسی آن ها را منتشر کرده است.

اما وقتی که سایت این کمپانی هک شده و قسمت هایی از فصل های سریال زودتر از موعد مقرر توسط هکرها منتشر شد، مسئولین این کمپانی تصمیم گرفتند که شرایط را سخت تر از قبل کنند. کاستر والداو می گوید که بعد از این رخنه امنیتی دیگر بازیگران این سریال فیلم نامه را دریافت نخواهند کرد. وی در این باره چنین گفته است:” اکنون وقتی که می خواهیم صحنه ای را بازی کنیم به ما گفته می شود که قرار است چه اتفاقی رخ دهد و سپس ما کارمان را انجام می دهیم. قرار است هر بازیگری یک سمعک داشته باشد که در آن یک نفر دیالوگ ها را از طریق این سمعک به ماگفته و ما نیز آن ها را ادا کنیم”.

معلوم نیست که این ادعا واقعیت داشته یا کاستر والداو تنها کمی اغراق کرده و قصد مزاح داشته است اما به نظر می رسد که اظهارات او تمامی ماجرا نباشد. لیام کانینگام، بازیگر نقش سر داووس، در این سریال گفته است که تیم بازیگران بزودی در شهر بلفاست دور هم جمع شده و به بازخوانی داستان فصل هشتم و نهایی خواهند پرداخت. همچنین وی گفته که نسخه هایی بسیار امنیتی از فصل هشتم از قبل در اختیار آنان قرار داده شده است. علاوه بر این بعید به نظر می رسد که تمامی بازیگران یک سریال تلویزیونی به این بزرگی بدون دانستن فیلم نامه و دیالوگ های خود در سر صحنه حاضر شوند.

البته بعید به نظر می رسد که کاستر والداو هم قصد گمراه کردن طرفداران این سریال را داشته باشد تا بر گنگ بودن بیشتر فصل هشتم سریال که فصل نهایی آن نیز هست بیفزاید. این بازیگر قبلاً نیز ادعاهایی مبنی بر این که برای فصل پایانی این سریال چندین پایان بندی متفاوت ساخته خواهد شد را رد کرده بود پس دلیل منطقی وجود ندارد که وی این بار روشی متفاوت را در مورد روشن سازی ادعاها در مورد محتوا و حواشی فصل هشتم سریال در پیش گرفته و بخواهد همه چیز را مبهم تر کند. هنوز برای انتشار فصل هشتم و پایانی سریال «بازی تاج و تخت» زمانی تعیین نشده اما مراحل ساخت این فصل از این ماه آغاز شده و انتظار می رود که تا تابستان سال ۲۰۱۸ ادامه داشته باشد.

منبع: looper
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود