آنچه باید قبل از خرید آکواریوم بدانید [رپورتاژ آگهی]

آنچه باید قبل از خرید آکواریوم بدانید [رپورتاژ آگهی]

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

می‌توانید ساعت‌ها روبه‌روی آکواریوم بنشینید و به این دنیای کوچک زیرآبی نگاه کنید. تماشای آکواریوم حسی شبیه به تماشای شعله‌های آتش یا ریزش آب یک آبشار دارد. خیره شدن به حرکت آهسته‌ی ماهی‌ها در آب می‌تواند بسیار آرامش بخش باشد و استرس را از شما دور کند؛ ولی داشتن آکواریوم چندان هم ساده نیست. اگر تجربه‌ی قبلی در این کار نداشته باشید؛ ممکن است ماهی‌های شما به دلیل شرایط نامناسب از بین بروند و این موضوع باعث دلسردی و ناراحتی شما شود.

یکی از نکات مهمی که باید قبل از خرید آکواریوم بدانید، دقت در انتخاب تجهیزات و ماهی‌ها است. این انتخاب تابعی از سلیقه‌ و بودجه‌ی شماست.

انواع ماهی‌ها:

ماهی‌های آب شیرین و آب شور

اگر تازه‌کار هستید بهتر است با نگهداری از ماهی‌های آب شیرین کار خود را شروع کنید. این ماهی‌ها در برابر تغییر شرایط مقاوم‌تر هستند و همچنین قیمت آنها از ما‌هی‌های دیگر ارزان‌تر است. پس اگر به دلیل بی تجربه بودن ماهی‌های خود را از دست دادید، این موضوع باعث دلسردی و ناراحتی شما نخواهد شد. پایین‌ترین قیمت برای ماهی‌های آب شیرین هزار تومان و برای ماهی‌های آب شور ۱۵ هزار تومان است.

ماهی‌های گیاه‌خوار و گوشت‌خوار

ماهی‌های گوشت‌خوار نسبت به ماهی‌های گیاه‌خوار به فضای بیشتری نیاز دارند؛ زیرا ماهی‌های گوشت‌خوار با سرعت بیشتری  رشد می‌کنند.

نکته: از فروشنده درباره‌ی نوع ماهی‌هایی که می‌خرید سوال کنید. بعضی از ما‌هی‌ها نمی‌توانند با هم زندگی کنند.

تجهیزات مورد نیاز:

مخزن شیشه‌ای آکواریوم: قبل از خرید آکواریوم باید درباره‌ی سایز آکواریوم خود فکر کنید. مسلما شما نمی‌توانید یک ماهی بزرگ را در یک آکواریوم کوچک نگهدارید. همچنین سایز آکواریوم باید متناسب با منزل شما باشد.

فیلتر تصفیه: فیلتر جز مهمی از آکواریوم شما است و باید کمی در خرید آن دقت کنید؛ زیرا این وسیله نقش مهمی در کنترل باکتری‌ها و آلودگی‌های آب دارد. در آکواریوم‌های کوچک از فیلترهای معمولی و در آکواریوم‌های بزرگتر از فیلتر سطلی استفاده می‌شود.

پمپ هوا: نکته‌ای که باید در انتخاب پمپ هوا به آن دقت کنید، کم صدا بودن آن است. بعضی از پمپ‌های ارزان قیمت صدای زیادی تولید می‌کنند.

لامپ: بعضی از ماهی‌ها به نور خاصی برای زندگی نیاز دارند. خرید لامپ بستگی به نوع ماهی‌ها دارند.

بخاری: دمای محیط آکواریوم موضوع بسیار مهمی است. ماهی‌ها نسبت به تغییرات دمایی بسیار حساس هستند. تغییرات دمایی ممکن است باعث تلف شدن ماهی‌های شما شود.

گیاه: اگر ماهی‌های شما گیاه‌خوار هستند، می‌توانید کف آکواریوم خود را با گیاهان مخصوص بپوشانید. این گیاه‌‌ها علاوه بر زیبایی می‌توانند بخشی از غذای ما‌هی‌های گیاه‌خوار را تامین کنند.

شن: شن علاوه بر زیبایی می‌تواند بستر رشد گیاه‌های کف آکواریوم باشد.

غذا: غذایی که ماهی‌ها می‌خورند بستگی به نوع آنها دارد. قیمت غذای ماهی از ۱۰ هزار تومان شروع می‌شود.

خرید آکواریوم دست دوم:

اگر قصد خرید آکواریوم دست دوم را دارید، باید تمام تجهیزات آن را به دقت چک کنید. مطمئن شوید که آکواریوم نشتی ندارد و پمپ آن به خوب کار می‌کند. اگر قرار است آکواریوم را با ماهی‌هایش بخرید، لازم است ماهی‌ها را نیز بررسی کنند. ماهی‌ها نیز مانند هر حیوان خانگی دیگری ممکن است بیماری‌های خاصی داشته باشند. انگل ماهی یکی از این مشکلات است. می‌توانید ماهی‌های خود را به یک فروشنده‌ی ماهی یا دامپزشک نشان دهید. گاهی بیماری با یک قطره‌ی مخصوص قابل درمان است.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود