منتقدان در مورد سریال جدید نت فلیکس با عنوان «تنبیه گر» چه می گویند؟

منتقدان در مورد سریال جدید نت فلیکس با عنوان «تنبیه گر» چه می گویند؟

اولین نقدها از سریال مارول جدید شبکه ی نت فلیکس با عنوان «تنبیه گر» (The Punisher) اینجاست. در این سریال هیجانی و البته خشن، جان برنتال نقش ضدقهرمان یاغی داستان را بازی می کند که در شرایطی که با غم از دست دادن خانواده اش دست و پنجه نرم می کند درگیر توطئه ای کثیف از طرف دولت می شود. کریس کابین از کولایدر بازی خیره کننده برنتال در این سریال و همچنین خودداری نکردن سازنده سریال، استیو لایت فوت، از تمرکز شدید روی ترومایی که در داستان سریال حرف اول را می زند و به شکل خشونتی بی پروا و خونسردانه خود را به نمایش می گذارد را ستوده است.

وی در این باره می گوید:” این سریال را اگر بجا و به موقع ندانیم باید بگوییم که دیگر هیچ ارزشی ندارد و وقتی که تمرکز بر روی چنین موضوعاتی است، «تنبیه گر» بسیار چالش برانگیز و مسحور کننده تر از هر چیز دیگری در برنامه های تلویزیونی ام سی یود و مارول است که تاکنون ساخته شده اند”. با این وجود وی به این نکته اشاره می کند که وقتی این سریال روی چیزهای دیگر تمرکز می کند “از فوق العاده جذاب بودن تا خوشایند بودن و در نهایت مضحک بودن متفاوت است” کابین در نهایت به این سریال سه ستاره می دهد و به تماشاگران توصیه می کند که باید با یک خوشبینی محتاطانه به تماشای این سریال بنشینند.

سونیا ساراییا از ورایتی این سریال را “بزرگ در حد تعجب انگیز” توصیف می کند و همزمان بازی «بی نقص» برنتال را در سریال می ستاید. به عقیده وی اگر چه در اپیزود اول، سریال در دام یک ضد قهرمان مطلق می افتد اما با ادامه داستان رویکردی شبیه جسیکا جونزِ دنیای مارول را در پیش گرفته و یک شخصیت رنج کشیده و البته مرگبار را معرفی می کند و داستان او را به عنوان قطعه ای از یک کلیت ناعادلانه به تصویر می کشد.

فیل اوون از The Wrap می گوید که این سریال “در واقع خوب است” و شخصیت برنتال را “یک انسان واقعی که عمق بسیار بیشتری نسبت به یک قاتل دارد” توصیف می کند. او می گوید که پرداخت شخصیت کَسل در سریال «تنبیه گر» بسیار دقیق تر و متفاوت تر از معرفی او در «بی باک» (Daredevil) است که باعث می شود این سریال شبیه «یک راز نوآر» باشد و بازی برنتال را نیز بهترین بازی او تاکنون و بهترین بازی سریال می داند.

لیز شنون میلر از ایندی وایر با توجه به گفته هایش رضایت کمتری از این سریال دارد و می گوید علی رغم این که تمرکز عمیق بر روی شخصیت فرانک در این سریال باعث شده که این سریال «پرشورتر» از آنی باشد که انتظار می رفت اما همین موضوع به نظر او باعث شده که سریال هیچ پویایی نداشته باشد. فصل اول این سریال که ۱۳ اپیزود دارد به نظر میلر بسیار کش داده شده و داستان بسیار کند پیش می رود. در آخر می گوید:” بدترین جنبه ی تنبیه گر این است که بیش از این نمی توان در مورد آن گفت. بسیار خوب ساخته شده، عالی نوشته شده اما محدودیت ها را پشت سر نگذاشته و ایده های بزرگ را به چالش نمی کشد.”

آلن سپینوال از آپروکس نیز زیاد از این سریال خوشش نیامده است و آن را «سریالی نامناسب در زمانی نامناسب» خطاب قرار می دهد. وی به کند بودن بیش از حد سریال اشاره می کند و می گوید که این سریال نیز بخش زیادی از اشکالات سریال های مارولی نت فلیکس را همراه خود دارد و البته نقاط قوتش در مقایسه با دیگر سریال های هم تراز در نت فلیکس کمتر است. همچنین وی به تضاد و معمایی بودن قواعد اخلاقی در سریال اشاره می کند. وی در این باره می گوید:”تنبیه گر زمانی که شخصیت اصلی اش بدون هیچ تبعیضی دشمنانش را قتل عام می کند بسیار موثرتر به نظر می رسد”.

گاویا بیکر وایت لا از دیلی دات به این سریال دیدگاه نسبتاً انتقادی دارد و آن را یک اثر «بزدلی هنرمندانه» توصیف می کند که از ایستادن در برابر مسائلی مانند خشونت با اسلحه و زندگی سربازان بازنشسته در ایالات متحده اجتناب می ورزد. وی می گوید که ساختار سریال با بازی بی نقس برنتال جور در نمی آید و این سریال را “خسته کننده و از لحاظ سیاسی سردرگم” توصیف می کند. وی می گوید که با توجه به دیالوگ های خسته کننده و بازگشت مداوم به گذشته کسل، تماشای این سریال برای طرفدارانش بسیار ناامید کننده خواهد بود. وی ادعا می کند که این سریال نیز هیچ تفاوتی با سریال های دیگر مارول/نت فلیکس در این حوزه نداشته و تنها کمی داستان آن کوتاه تر شده است.

سریال «تنبیه گر« با بازی جان برنتال،بن بارنز، ایبون ماس باچراچ، امبر رُز رواح، دبورا آن وول، دانیل وبر، جیسون آر مور، پل شولز، جیمی ری نیومن و مایکل ناتانسون ۱۷ نوامبر (جمعه ۲۶ آبان) از نت فلیکس منتشر خواهد شد

منبع: looper
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود