بشریت در دنیای آخرالزمانی «مرده های متحرک» چند سال دوام خواهد آورد؟

بشریت در دنیای آخرالزمانی «مرده های متحرک» چند سال دوام خواهد آورد؟

این روزها که شاهد فصلی دیگر از سریال «مردگان متحرک» (The Walking dead) هستیم بدون شک هر کسی از خود می پرسد که در صورت وقوع اتفاقات این سریال در دنیای واقعی، نسل بشر تا چه مدت می توانست دوام بیاورد؟ اگر چه برای دانستن پاسخ این سوال لحظه شماری می کنید اما با کمال تاسف باید گفت که علم بر این باور است که انسان نمی تواند مدت زیادی در برابر چنین حادثه ی ناگواری زنده مانده و به بقای خود ادامه دهد. مطمئن نیستیم که در بررسی چنین واقعه ای از لحاظ علمی چه فاکتورهایی مورد توجه قرار گرفته است اما با تمامی برآوردها به نظر می رسد که نسل انسان در کمتر از یک سال پس از شروع آخرالزمانی زامبی ها منقرض خواهد شد.

پس از ۱۰۰ روز از شروع دوران زامبی ها تنها ۲۷۳ نفر در روی کره زمین زنده خواهند ماند و تعداد زامبی ها به نسبت انسان های باقیمانده به ۱ میلیون زامبی در برابر هر انسان زنده خواهد رسید که این تعداد کم نمی توانند به بقای نسل بشریت کمکی بکنند. از آن جایی که عمده ی انسان های روی کره زمین در شهرهای پرجمعیت و بسیار فشرده زندگی می کنند، ویروسی که انسان ها را به زامبی تبدیل می کند خیلی زود منتشر شده و نسل بشر را در چشم به هم زدنی در خود خواهد بلعید که بسیار سریعتر از آن خواهد بود که بتوان با آن مقابله کرده یا درمانی برای آن پیدا کرد.

البته محققانی که این محاسبات را انجام داده اند این که انسان بتواند زندگی در فضا و یا در حال پرواز دائمی را در پیش بگیرد در محاسبات خود دخیل نکرده اند. اگر انسان با شرایط زندگی در فضا یا آسمان خود را تطابق داده و در مهارت های زندگی در طبیعت وحشی مانند انسان های وحشی پیشرفت می کرد می توانست مدت بسیار بیشتری را در برابر چنین اپیدمی مرگباری مقاومت نماید. به ویژه اگر می توانستیم در نقاط کوهستانی صعب العبور و سرد خانه کنیم و خود را از فضاهای شهری و پرجمعیت دور کنیم.

اگر چنین کاری را انجام دهیم، به گفته ی دانشمندان، در صورت وقوع آخرالزمانی زامبی محور می توان امیدوار بود که بتوانیم بار دیگر زمین را نجات داده و صاحب آن شویم و به عبارت ساده تر تمامی زامبی ها را از بین ببریم. چنین کاری در این شرایط در ۱۰۰۰ روز یعنی کمی بیش از ۲.۵ سال امکان پذیر خواهد بود.

منبع: shared
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۸ نظر

ورود

  • Ali Soli آذر ۱۱, ۱۳۹۶

    عذر می‌خوام ولی بسیار مقاله ضعیف و ناقصی بود، صرفا از یه تیتر نسبتا جذاب برای بچه‌های ۱۲ تا ۱۷ ساله استفاده شده بود ولی هیچ اطلاعات دقیق و درستی به مخاطب منتقل نشده بود.
    جواب به این سوال که ((بشریت در دنیای آخرالزمانی «مرده های متحرک» چند سال دوام خواهد آورد؟ )) به چند تا چیز بستگی داره. اول از همه این که داریم در مورد چه مدل زامبی‌ای حرف میزنیم، چون زامبی‌هایی که تو فیلم‌ها و بازی‌های مختلف به نمایش دراومدن ویژگی‌های مختلفی دارن، مثل سرعتشون، نوع منتقل کردن ویرسشون و غیره.
    از ابتدای متن میشه فهمید که منظور نویسنده زامبی‌های دنیای «واکینگ دد» بوده، پس من هم در مورد همون مدل زامبی حرف میزنم.
    نکته اولی که باید بدونیم اینه که همه زامبی‌ها با هم به وجود نمیان. شما برای اینکه زامبی بشید یا باید بمیرید، یا باید توسط یه زامبی دیگه به اصطلاح گزیده بشید.
    همین نکته باعث میشه سرعت زامبی شدن مردم کم بشه و در نتیجه بشر زمان بیشتری برای مقابله با زامبی‌ها داشته باشه. اما تو دنیای واکینگ دد، ریک دو ماه بعد از شروع انتشار ویروس از کما بیرون میاد، و همون موقع هم ظاهرا اکثر مردم دنیا زامبی شدن و دیگه تمدنی نمونده.
    با عقل جور درنمیاد.
    با عقل جور در نمیاد، چون زامبی‌ها خیلی کندن و یواش حرکت می‌کنن، و باید گازتون بگیرن تا شما هم زامبی بشید یعنی سرعت انتقال ویروس بین مردم خیلی کمتر از چیزیه که فکر می‌کنید. یعنی فقط کافیه زامبی که دیدید بدوید. همین.
    با عقل جور درنمیاد ولی چون سریال اینجوری میگه قبولش می‌کنیم.
    همچنین آخر فصل اول دکتر جنر (اگه اسمش درست یادم باشه) میگه که تمام دنیا همین وضعو داره، یعنی تو تمام دنیا اکثر مردم زامبی شدن.
    نکته دیگه‌ای که باید بهش دقت کنیم ظاهر زامبی‌ها در فصل‌های مختلفه سریاله.
    هر فصل که میگذره قیافه زامبی‌ها بدتر و زشت‌تر میشه، به دو دلیل، یکی اینکه سازنده‌های سریال میخوان مخاطبا بیشتر بترسن، و دوم اینکه بدن زامبی‌ها داره فاسد و تجزیه میشه.
    و وقتی بدنشون تجزیه بشه دیگه توان حرکت هم ندارن، چه برسه به گاز گرفتن و راه رفتن، چون ماهیچه سالمی تو بدنشون نمیمونه تا بتونن خودشونو تکون بدن.
    تازه مهم‌تر از اون مغزه، زامبی‌ها بدن مغز می‌میرن (یعنی دیگه نمیتونن تکون بخورن)، و مغز خیلی زودتر از ماهیچه تجزیه و فاسد می‌شه.
    از طرفی تو فصل یک دکتر جنر توضیح میده که فقط بصل‌النخاع زامبی‌ها فعاله، نه بقیه مغزشون، پس اگه همون تیکه از بین بره، زامبی هم به اصلاح می‌میره.
    می‌تونم مراحل مختلف تجزیه بدن آدم رو بهتون توضیح بدم، ولی نیازی به این کار نیست، فقط کافیه بدونین چقدر طول میکشه تا بدن آدم و به طور خاص مغز و بصل‌النخاع تجزیه بشه.
    جواب کمتر از اونیه که فکر می‌کنید.
    حداکثر سی روز.
    نهایتا سی روز طول میکشه تا مغز آدم به طور کامل تجزیه بشه و در نتیجه زامبی‌ها منقرض بشن.
    یعنی بازمانده‌های «آخر‌الزمان زامبی‌ها» کافیه نهایتا سی روز زنده بمونن تا دیگه زامبی‌ای نباشه تا بخواد گازشون بگیره و زامبی‌شون کنه.
    تازه این سی روز در صورتیه که جنازه رو دفن کنی، سرعت تجزیه بدن آدم تو هوای آزاد، مخصوصا اگه یکم گرم و مرطوب هم باشه، تا هشت برابر افزایش پیدا می‌کنه.
    حالا یه نکته اینجا هست، توی دنیای واکینگ دد سرعت تجزیه بدنشون کمتره (نویسنده دلش خواسته اینجوری باشه، به ما هم ربطی نداره)، که اون هم حساب شده. با توجه به مدت زمانی که هر فصل سریال طول میکشه، تو دنیای واکینگ دد زامبی‌ها از روز اول تا انقراضشون حدودا ۸۳۰ روز وقت دارن، همین.
    ۸۳۰ روز تا انقراض کامل، بدون اینکه بازمانده‌ها بخوان کاری برای از بین بردن زامبی‌ها بکنن.
    لطفا بیشتر تحقیق کنید.

    • روح الله آذر ۱۳, ۱۳۹۶

      کلا نویسنده عزیزمون خواست بگه سریال واکینگ دد رو برید ببینید چیز خوبیه، اومد یه ذره هیجان داستانو فلسفی کنه فقط???

    • nima آذر ۱۳, ۱۳۹۶

      واقعا جای نظر شما با مقاله باید عوض بشه

    • .... شهریور ۳۰, ۱۴۰۱

      واو تا نالا به این توجه نکرده بودم بسیار عالی اصلا

  • Ali Ghanbari آذر ۱۴, ۱۳۹۶

    عالی بود یه لحظه به فکر رفتی وااااااااااای اکه اینطور بشه ?

  • محمد آذر ۱۸, ۱۳۹۶

    شماها چقدر ساده این… یعنی واقعا باور کردین که یه روزی انسان ها تبدیل به زامبی میشن…؟ اصلا ویروسش وجود داره؟ یعنی اونقدر فیلمش با اون همه تخیلات روتون تاثیر گذاشته؟

  • CORTANA شهریور ۴, ۱۳۹۹

    حتی اگه منجر ب مرگم بشه بازم دوست دارم ک زابمی های واقعی ب وجود بیان و دنیا رو خراب کنن..والا !
    خیلی باحال میشه ک با سلاح های سرد و گرم (بیشتر سرد) بری با جنگ زامبی ها..البته اگه برید سریال والکینگ دد رو ببینید متوجه میشید ک لحظه و صحنه هایی ک تو فیلمه واقعا اشک آدمو در میاره و واقعا اگه خودمم ک دوس دادم زامبیا بیان بازم اون لحظه هارو نمیخوام.واقعا نمیخوام و هیچکس هم نمیخواد ک ببینه گلو یکی از عزیزاش یا دوستانش توسط ی زامبی داره خورده میشه و مس شیر آب ازش خون میاد
    ولی جدا از این عاشق زامبی ها هستم و امیدوارم بیان ولی ضعیف تر از زامبی های والکینگ دد???

  • .... شهریور ۳۰, ۱۴۰۱

    اگه زامبی ها واقعا به وجود بیان دوست دارم از اونایی باشه که تو شب نمیبینن اینجوری زنده موندن راحت تره یا مثلا مثل فیلم مکانی ساکت از نوع زامبی فقط به صدا حساس باشن ولی به اون حساسی نه فقط بتونی حرف بزنی همین