معامله های عجیب‌وغریب؛ صرف ده ها تا هزاران دلار برای گربه های دیجیتالی

معامله های عجیب‌وغریب؛ صرف ده ها تا هزاران دلار برای گربه های دیجیتالی

این روزها خبرهای بسیاری در مورد پول های دیجیتالی و رمزپایه به گوش می رسد که اخیرا هم با رشد ناگهانی و قابل توجهی مواجه بوده است. اما فارغ از این‌گونه پول ها، جدیدا مساله عجیب دیگری در فضای بازی های دیجیتالی باب شده که آدم با شنیدنش مغزش سوت می کشد!

«کریپتوکیتیز» نوعی بازی است که گیمرهای آن برای خرید گربه های مَجازی ده ها و بعضا هزاران دلار هزینه می کنند.

بر اساس برخی آمار تقریبی، بیش از ۶ هزار نفر در جهان به معامله‌ی دیجیتالی گربه های الکترونیکی می پردازند که مجموع تراکنش مالی آن ها در هفته گذشته، مبلغی حدود ۷ میلیون دلار اعلام شده است.

این در حالی است که باید اشاره کنیم این بازی اخیرا و در تاریخ ۲۸ نوامبر مصادف با هفتم آذرماه عرضه شده است!

CryptoKitties محصول استودیوی Axiom Zen و مبتنی بر پلتفرم Ethereum است. اتریوم که دومین ارز رمزپایه مرسوم پس از بیت‌کوین است، جدیدا به لحاظ زیرساختی با مشکلاتی مواجه شده است زیرا عاشقان گربه فشار زیادی به این شبکه وارد می کنند.

علاقه و تعصب زیاد به داشتن «بچه‌گربه‌های رمزپایه» (کریپتوکیتیز) منجر به ایجاد ترافیک شده است و برخی از موجودات کارتونی با قیمت های سرسام آور بین کاربرانِ مشتاق خرید و فروش می شوند. شاید باورتان نشود اما یکی از این موجودات الکترونیکی با قیمتی معادل با ۱۱۷ هزار دلار در فضای وب خرید و فروش شده است.

بازیکن ها از توکن های اتریوم (سکه های دیجیتالی موسوم به Ether) برای پرداخت هزینه خرید بچه گربه های دلخواه خود استفاده می کنند.

قیمت این حیوانات به ویژگی های آن ها و البته به نسل‌شان بستگی دارد. «زایش صفر» نمونه اورجینالی است که توسط استودیوی Axiom Zen تولید شده است. همه گربه ها مشخصات اختصاصی دارند که در بلاک‌چین ثبت شده است. در این فناوری با وجود کاربران متعددی که به طور همزمان داده‌هایی را ثبت و اصلاح می‌کنند و ممکن است که آن داده‌ها با هم تداخل داشته باشند، شبکه قادر به حفظ یکپارچگی محتوای پایگاه داده است.

قیمت گربه ها در این بازی بین ۲۰ تا بیش از ۵۰ هزار دلار معامله می شود. بازیکن ها با خرید و فروش این موجودات دیجیتالی می توانند سودهای زیادی را روانه جیب های خود کنند. به طور مثال، موجودی موسوم به «گربه شماره ۲۳» اولین بار با قیمت ۴ هزار دلار خریداری شد. اما پس از چند روز با قیمت ۳۲ هزار دلار فروخته شد. پس از چند روز، خریداری دیگر مبلغ ۶۳ هزار دلار برای خرید آن هزینه کرد.

احتمالا شما هم همچون ما از این معامله های عجیب و غریب تعجب کرده اید؛ اینکه مردم حاضرند برای خرید و فروش گربه های دیجیتالی هزاران دلار هزینه کنند چندان با عقل جور در نمی آید. اما باید بدانید که اصل ماجرا به ترویج بلاک‌چین مربوط می شود. به اعتقاد برخی از کاربران، این فناوری می تواند موجب شکل‌گیری اپلیکیشن های مفید گوناگونی بر اساس اصل عدم تمرکز بر طبیعت، ناشناسی و امنیت بشود.

مدیر ارتباطات کمپانی Axiom Zen، بریس بلاندون نیز در این رابطه به بلومبرگ گفته: «ما در تلاش هستیم تا فناوری بلاک‌چین را در استفاده روزانه کاربران توسعه ببخشیم تا بدین طریق  گامی بزرگ در راستای پیشرفت تکنولوژی برداشته باشیم. هدف ما این است که این فناوری به بیرون مرزهای ارزهای رمزپایه و ICOها کشیده شود.»

منبع: odditycentral
بدون نظر

ورود