نکاتی که هنگام خرید میز تلویزیون باید به آنها توجه کنیم [رپورتاژ آگهی]

نکاتی که هنگام خرید میز تلویزیون باید به آنها توجه کنیم [رپورتاژ آگهی]

خرید میز تلویزیون به اندازه خود تلویزیون اهمیت دارد. چون میز تلویزیون است که این وسیله را در مبلمان و دکوراسیون خانه جا می‌اندازد و سر و شکل هماهنگی به آن می‌دهد، علاوه بر اینکه در استفاده درست از تلویزیون نقش مهمی ایفا می‌کند. بنابراین خوب است که قبل از خرید نکاتی را درباره میز تلویزیون بدانیم.

۱- اگر کودک زیر سه سال دارید بهتر است به جای خرید میز تلویزیون، این وسیله را به دیوار وصل کنید تا از دسترس کودک و احیانا اشیایی که پرتاب می‌کند در امان باشد! می‌توانید برای زیر تلویزیون روی دیوار شلفی در نظر بگیرید و سیستم صوتی و پخش‌کننده‌های تصویری را روی آن قرار دهید.

۲- بسته به بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید جنس و نوع میز تلویزیون تعیین می‌شود. میز تلویزیون‌های فلزی ارزان‌تر از میز تلویزیون‌های چوبی‌اند و در مدل‌های چوبی هم نئوپان و ام‌دی‌اف را می‌توانید ارزان‌تر از چوب تهیه کنید. اما اگر اصرار بر خرید چوب دارید، چوب‌های روسی ارزان‌تر از انواع دیگر هستند و از استحکام خوبی هم برخوردارند. چندسالی است که مدل‌های ترکیبی هم که ظاهر مدرن‌تری دارند به بازار آمده‌اند و بسته به نوع طراحی قیمت‌های متفاوتی دارند.

۳- با کمتر از ۱۰۰ هزارتومان می‌شود میز تلویزیون خرید. هر بودجه‌ای که داشته باشید با مراجعه به آگهی‌های سایت دیوار میز تلویزیون پیدا خواهید کرد اما اگر طراحی و هماهنگی آن با سایر وسایل خانه برایتان اهمیت دارد طبیعی است که باید پول بیشتری بپردازید. برای مثال قیمت میز دو طبقه شیشه‌ای در یک آگهی ۷۰ هزار تومان است و در آگهی دیگری می‌توان میز ام دی اف با طول ۱۶۰ سانتی‌متر و دو کشو را ۸۰ هزارتومان خریداری کرد. حالا میزهایی روی بورسند که کل فضای یک دیوار را اشغال می‌کنند و دارای کشوها و محفظه‌های متعددی هستند. اما در میزهای کوچک‌تر هم می‌توانید مدل‌های زیبایی پیدا کنید. بستگی به فضای خانه‌تان دارد. برای مثال خرید تلویزیون ۵۰ اینچی و میزی که جوابگوی این تلویزیون باشد برای آپارتمان‌های زیر هفتاد متر مناسب نیست و هماهنگی بین وسایل را به هم می‌زند و تماشای تلویزیون چون از فاصله‌ای نزدیک باید صورت گیرد آزاردهنده می‌شود. در سایت دیوار قیمت میز مدرن با طول ۱۸۰ سانتی متر و ارتفاع و عرض ۴۰ سانتی‌متر که دارای فضای کافی برای سیستم صوتی و تصویری است، ۳۰۰ هزارتومان آگهی شده است.

۴- به ارتفاع میز تلویزیون باید اهمیت ویژه دهید. معمولا حداقل چهل سانتی متر ارتفاع برای میز تلویزیون ضروری است چون سر و گردن برای تماشا در حالت نرمال قرار دارند، اما ارتفاع‌های یک متر و بیشتر ممکن است در استفاده طولانی از تلویزیون آسیب‌رسان باشند و به سر و گردن فشار وارد کنند. البته هرچقدر سایز تلویزیون شما بزرگتر باشد ارتفاع میز را باید کوتاه‌تر (نه کوتاه‌تر از ۴۰ سانتی متر) در نظر بگیرید.

۵- شاید این نکته بدیهی به نظر برسد اما کم نیستند کسانی که رعایتش نمی‌کنند: خرید میز تلویزیون را به بعد از خرید تلویزیون موکول کنید مگر میز عتیقه یا خاصی که از تلویزیون برای شما مهمتر باشد!

بدون نظر

ورود