در آرامش بخواب «نایجِل»؛ غمگین‌ترین پرنده جهان

در آرامش بخواب «نایجِل»؛ غمگین‌ترین پرنده جهان

بعد از رومئو و ژولیت شاید بتوان جایزه‌ی غم‌انگیزترین داستان عاشقانه جهان را به Nigel اهدا کرد؛ پرنده‌ای که سال‌ها عاشق یک مجسمه سنگی بود.

به گزارش گاردین، داستان عشق نایجل در سال ۲۰۱۳ میلادی آغاز شد. زمانی که این گانت (پرنده پلیکان‌مانند) به جزیره مانا در یکی از کرانه‌های نیوزیلند منتقل شد.

حدود ۲۰ سال پیش، یک مدافع حفظ منابع طبیعی در کشور نیوزیلند، ۸۰ عدد مجمسه بتنی از پرنده‌های گانت را در جزیره مانا نصب کرده بود تا این پرنده‌های سنگی سبب جلب توجه گانت‌های واقعی شده و آن‌ها را به سمت این جزیره بکشانند.

اما در نهایت فقط یک پرنده به نام نایجل پایش به مانا باز شد و چندین سال در تب عشق گانت بتُنی سوخت و در نهایت چند روز پیش جان‌به‌جان آفرین تسلیم کرد.

«نایجِل»؛ غمگین‌ترین پرنده جهان

مدتی کوتاهی پس از انتقال نایجل، محیط‌بانان منطقه متوجه شدند که این غاز دریایی از شدت تنهایی دلبسته‌ی مجسمه یکی از گانت‌ها شده است و با او رابطه عاشقانه برقرار کرده است.

نایجل برای شریک بتنی خود آشیانه ساخته و سال‌ها در وفاداری کامل در کنار او زندگی می‌کرد. اما دیروز یکیاز محیط‌بان‌ها موسوم به کریس بل، جسد بی‌جان نایجل را در محل زندگی‌اش یافت.

در بزرگداشت مقام این پرنده و عشق ستودنی او، فالوئرهای صفحه فیس‌بوک نایجل که توسط نیروهای حراست از محیط‌زیست جزیره مانا راه‌اندازی شده است، شعری برایش سروده‌اند و با دیگران به اشتراک گذاشته‌اند.

محیط‌بانان از مرگ این غاز دریایی ابراز تاسفکرده‌اند اما گفته‌اند که نایجل با مرگ برای عشق تغییری مثبت در جهان ایجاد کرد و نشان داد که این موهبت الهی را می‌توان در میان جانوران نیز مشاهده کرد.

جسد این پرنده به دانشگاه مسی فرستاده شده تا علت مرگ وی مشخص شود.

در زیر می‌توانید ویدئوی رابطه عاشقانه نایجل و جفت سنگی‌اش را مشاهده کنید.

 

منبع: mashable
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود