نت فلیکس و سودایی دیگر؛ ورود به بازار خاورمیانه با سریال عربی «جن»

نت فلیکس و سودایی دیگر؛ ورود به بازار خاورمیانه با سریال عربی «جن»

نت فلیکس بازی قدرت دیگری را این بار در خاورمیانه راه اندازی کرده است. این سرویس اینترنتی بزرگ قصد دارد اولین سریال اورجینال خود به زبان عربی را سال آینده میلادی منتشر کند. سریال «جن» (Jinn) یک سریال شش اپیزودی علمی تخیلی و هیجان انگیز است که داستان آن در مورد تعدادی نوجوان است که در شهر باستانی پیترا در اردن با یک جن روبرو می شوند. این سریال به طور کامل توسط هنرمندان عرب ساخته شده و فیلم برداری ها نیز اواخر سال میلادی کنونی آغاز خواهد شد.

نتفلیکس

باسل غندور، فیلم نامه نویس اردنی که قرار است سناریو این سریال را بنویسد در این باره چنین گفته است:” من خوشحالم که نت فلیکس قصد دارد سرمایه گذاری عظیمی در این منطقه انجام دهد و این موضوع یک نقطه عطف حقیقی است. ما فرهنگ داستان پردازی بسیار غنی داریم و بالاخره قادر خواهیم بود از محتوای عربی با کیفیت نت فلیکس لذت ببریم”. اولین پروژه عربی نت فلیکس که یک استندآپ کمدی با اجرای عادل کرم، هنرمند عرب زبان لبنانی است در هفته گذشته برای اولین بار پخش شد. عادل کرم ستاره فیلم تریلر «توهین» (The Insult) است که اولین فیلم لبنانی محسوب می شود که در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان نامزد دریافت جایزه اسکار شده است.

سرویس بین المللی استریمینگ ویدیو نت فلیکس، که یکی از غول های رسانه ای عصر حاضر به شمار می آید، راه درازی برای رونق دادن به برنامه های خود و توسعه سریال های عربی در خاورمیانه در پیش دارد. نت فلیکس و آمازون اکنون در این منطقه دارای ۱.۳ میلیون مشترک تلویزیونی هستند و برای بدست آوردن مخاطبان و مشترکان بیشتر به شدت با هم در حال رقابت هستند. البته این دو علاوه بر رقابت با یکدیگر، باید رقبای منطقه ای مشابهی مانند «آیفلیکس» (Iflix) و «استارز پلی» (Starz Play) که آن ها نیز در زمینه استریمینگ محتوا فعالیت دارند را نیز از میدان خارج کنند. آیفلیکس یک کمپانی مالزیایی است که سال گذشته در هشت کشور خاورمیانه و شمال آفریقا راه اندازی شد.

نتفلیکس

اولین سریال کمدی عربی زبان این سرویس با نام «Tough Luck» از نوامبر سال گذشته شروع به پخش شد. استارز پلی نیز یک کمپانی مستقر در دوبی است که برای بدست آوردن مخاطبان بیشتر تلاش می کند. این سرویس استریمینگ اکنون بیش از ۷۰۰.۰۰۰ مشترک در ۱۹ کشور منطقه دارد در حالی که تنها دو سال از آغاز به کار آن گذشته است. معاز شیخ، مدیر عامل این کمپانی می گوید که سریال اورجینال نت فلیکس مذکور برای رسانه ها و تولید کنندگان محتوای ویدیویی منطقه باعث افزایش اعتماد به نفس خواهد شد. این کمپانی به این زودی ها  اولین سریال اورجینال خود را تولید و منتشر نخواهد کرد و به جای این کار بر روی تهیه محتوای منطقه ای و اورجینال برای مشترکان خود متمرکز شده است.

نتفلیکس

حدود ۲۰ درصد محتوای پخش شده توسط این سرویس استریمینگ به زبان عربی بوده و مابقی نیز با زیرنویس عربی ارایه می شوند. شیخ در این باره می گوید:” محتوای اورجینال برای ما یک جاه طلبی محسوب می شود و در حال حاضر فکر می کنیم که با بدست آوردن و استفاده از محتواهای اجاره ای ارزش افزوده بیشتری را برای مشترکان خود تولید می کنیم”. به نظر می رسد که در سال های پیش رو، محبوبیت سرویس های استریمینگ در خاورمیانه به شدت افزایش یابد و بزودی تعداد مشترکان این سرویس ها در این منطقه از مرز چند ده میلیون نفر فراتر رود که در مقایسه با بازار بین المللی هنوز درصد ناچیزی به شمار می آید.

کمپانی فاکس قرن بیستم نیز با شبکه فاکس خود نیاز با ساخت محتواهای عربی اورجینال را حس کرده و در ماه سپتامبر گذشته اولین کانال عربی خود متعلق به این کمپانی را تاسیس کرد.

با محبوب ترین سریال های تولید شده توسط سرویس اینترنتی نت فلیکس آشنا شوید

۸ سریال تلویزیونی که سرویس اینترنتی نتفلیکس پخش آن ها را کنسل کرده است

غولی که هر روز بزرگ تر می شود؛ تصمیم نت فلیکس برای ساخت فیلم های اورجینال بیشتر

گای پیرس در سریالی علمی تخیلی از نت فلیکس با عنوان «بیگناهان» بازی خواهد کرد

منبع: cnn
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود