چگونه بدون مصرف دارو و در عرض ۵ دقیقه سردردمان را بهبود بخشیم؟

چگونه بدون مصرف دارو و در عرض ۵ دقیقه سردردمان را بهبود بخشیم؟

یکی از رایج ترین دردهایی که می تواند بسیار هم آزار دهنده باشد سر درد است. خوشبختانه راهکارهای علمی ای برای درمان آن به وجود آمده که با توسعه علم پزشکی نیز پیشرفت های قابل توجهی داشته است.

یکی از روش هایی که شکلی از طب سوزنی و بازتاب شناسی نیز تلقی می شود، «آکیو پرس»، (Acupressure) نام دارد که نوعی ماساژ مخصوص برای بر طرف کردن سردرد به شمار می رود. یکی از نکات ارزشمند در انجام این نوع ماساژ عدم پیچیدگی آن است که سبب می شود برای تمام افراد کارآمد باشد.

چگونگی انجام این نوع ماساژ

ابتدا در وضعیت راحتی قرار گرفته و ریلکس و آرام باشید. این ماساژ به طور متوسط بین ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه وقت شما را خواهد گرفت. عمدتا نیز با فشارهای آرام و ماساژهای دورانی انجام می شود و در حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه بعد از انجام آن، سردرد بهبود می یابد.

۶ ناحیه مختلف برای بهبود سردرد

1

ناحیه چشم سوم که از آن به «یینتانگ»، (Yintang) یاد می شود و در فاصله بین دو ابرو و در امتداد تیغه بینی و روی پیشانی وجود دارد. فشار ملایم و ماساژ در این ناحیه برای از بین بردن خستگی چشم نیز کارآمد است.

2

مناطق بعدی، در فاصله بین لبه ابروها قرار دارند و در شکل نشان داده شده اند. ماساژ در این ناحیه نیز می تواند در کاهش ریزش آب بینی کمک کرده و به بهبود دید نیز بیانجامد. این ناحیه را به مدت یک دقیقه ماساژ یا با حرکات دورانی فشار دهید.

3

این دو منطقه در اطراف بینی و در امتداد فاصله چشم ها قرار گرفته اند. برای پیدا کردن آن می توانید فرورفتگی استخوان گونه خود را لمس کنید و در بخش زیرین آن، منطقه مورد نظر را بیابید. فشار و ماساژ در این ناحیه می تواند به باز شدن سینوس ها کمک کند، در کاهش سردرد، دندان درد و بر طرف کردن استرس نیز موثر است.

4

درست در پشت و در وسط سر و فاصله میان دو گوش که ستون فقرات نیز از همان جا آغاز می شود می توانید این ناحیه را همان طور که در شکل نشان داده شده بیابید. ماساژ دادن این نقاط می تواند باعث برطرف شدن گرفتگی بینی، درد در مناطقی چون گوش و چشم، سردردهای شدید و میگرن شود.

5

منطقه ای به نام «شوای گو»، (Shuai gu) که در ۲ تا ۳ سانتیمتری محل رویش موها و در نزدیکی شقیقه قرار دارد. با فشردن این ناحیه می توانید از درد در همان ناحیه و نیز از خستگی چشم ها، بکاهید.

6

همان طور که ملاحظه می کنید این ناحیه در فاصله بین انگشت شست و انگشت نشانه قرار دارد. ایجاد فشار در این ناحیه می تواند برای بهبود درد کمر، دندان و فشردگی در ناحیه گردن مفید باشد.

منبع: link.springer
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود