چرا هرگز نباید کش موی سر را دور مچ دست تان ببندید؟

چرا هرگز نباید کش موی سر را دور مچ دست تان ببندید؟

برخی از دختربچه ها علاقه فراوانی به بستن کش موی خود به دور مچ دست دارند و این عادت گاهی تا بزرگسالی نیز ادامه پیدا می کند. هر اندازه که شکل و رنگ این کش ها زیباتر و متنوع تر باشد، افراد علاقمندی بیشتری به بستن آن به دور مچ خود پیدا می کنند.

1

از آنجایی که این عادت در میان جمعیت فراوانی وجود دارد، سال گذشته از دکتر «مایکل جی. فاربر» در مورد راهکارهای سریع و بدون آسیب استفاده از این کش ها سئوالاتی پرسیده شد.

وی در پاسخ به سئوالات چنین گفت: “زمانی که این کش ها را در داخل کیف دستی یا کیف ورزشی خود قرار می دهید، عمدتا به باکتری هایی آغشته می شوند و گاهی هم با افتادن آنها بر روی زمین این اتفاق می افتد. به همین دلیل نیز بهتر است به طور مداوم آنها را بشویید تا ریسک دریافت چنین باکتری هایی را که بسیار نادر هم هستند را کاهش دهید.”

وی ادامه می دهد: “بهتر است از بستن این کش ها به طور مچ دست ها نیز پرهیز کنید چرا که با این کار باعث خراشیده شدن و یا آسیب زدن آن منطقه خواهید شد.”

2

وی بر این باور است زمانی که عمق این ساییدگی و بریدگی ها افزایش پیدا کند، می تواند سبب افزایش ورود باکتری ها به بدن شود. برخی از پاتوژن های خطرناک از جمله «ام آر اس ای» یا «اشریشیا کلی» می توانند بر اثر چنین خراش ها یا بریدگی هایی به بدن راه پیدا کنند.

در ابتدا آسیب های حاصل از این کش ها به صورت مناطق صورتی رنگی بر روی پوست ظاهر می شوند و سپس به جوش یا دمل تبدیل می شود.

3

بنابراین زمانی که آنها را دور دست خود می بندید مراقب باشید که سبب ایجاد خراشیدگی در پوست تان نشود. فاربر می گوید انواع فلزی آن می تواند به اگزما یا آلرژی های شدید پوستی در افرادی که پوست های حساس دارند بیانجامد.

این فلزات عمدتا نیکل و یا ترکیباتی از آن هستند که سبب ایجاد آلرژی های رایج پوستی می شوند. بنابراین با تمام علاقه ای که به بستن کش یا بندهای مخصوص مو به دور مچ دست خود دارید، سعی کنید که موارد فوق الذکر را برای جلوگیری از آسیب به پوست تان در نظر داشته باشید.

منبع: thisisinsider
بدون نظر

ورود