مهارت های جالب استفاده از چاقو توسط ۵ سرآشپز مشهور جهان [تماشا کنید]

مهارت های جالب استفاده از چاقو توسط ۵ سرآشپز مشهور جهان [تماشا کنید]

احتمالا شما نیز همانند ما از مشاهده مهارت بی نظیر سرآشپزها در استفاده از چاقو و حرکات پرسرعتی که با این وسیله تیز و برنده انجام می دهند، بسیار متعجب و شگفت زده می شوید.

این افراد قادر هستند در کوتاه ترین زمان و با دقت و ظرافت زیاد، مواد غذایی موردنظر خود را به ریزترین قطعات ممکن برش دهند به طوری که تصورش هم برای افراد عادی بسیار دشوار است، چه برسد به انجام این حرکات.

در این جا این سوال پیش می آید که آن ها چگونه چنین کارهایی را انجام می دهند؟ شاید بتوان سه مورد زیر را در پاسخ بیان داشت:

  • استفاده از چاقوهای واقعا تیز
  • تمرین، تمرین، تمرین و باز هم تمرین
  • حافظه عضلانی

هنگامی که این موارد را در کنار هم قرار می دهید، می توانید شاهد توانایی بی نظیر در برش و خرد کردن مواد باشید.

در همین زمینه، شاید جالب باشد با سرآشپزهایی آشنا شوید که در این زمینه مهارت ویژه ای دارند و به طور شگفت آوری کار خود را خوب انجام می دهند.

پیشنهاد می کنیم پس از مشاهده ویدئوهای زیر، این حرکات را تکرار نکنید زیرا ممکن است به انگشتان دست خود آسیب برسانید.

در ویدئوی اول، یک آشپز خیابانی در هند را خواهید دید که ۶ عدد پیاز را با سرعت بالا خرد می کند و همزمان با این کار در حال نگاه کردن به دوربین است، اما به دست خود هم آسیب نمی رساند.

در ویدئوی دوم، سرآشپزی را می بینید که به روشی بسیار جالب سیب را پوست می گیرد و به دستانش هم آسیب نمی رساند.

در ویدئوی زیر، شاهد هنرنمایی سرآشپز «هیرو ترادا» خواهید بود که در تهیه سوشی های عالی و استفاده از چاقو برای اسلایس کردن مواد، شهرت دارد.

ویدئوی زیر از نمونه های قبلی شگفت انگیز تر است، زیرا سرآشپزی که مشاهده می کنید، نابیناست.

مهارت «موشینا تاباسوم» در استفاده از چاقو، به حکاکی روی میوه ها و سبزیجات مربوط می شود که با ظرافت کامل، آن ها را به زیباترین شکل ممکن شکل می دهد.

منبع: mnn
بدون نظر

ورود