پیرترین فرد جهان در سن ۱۱۷ سالگی درگذشت

پیرترین فرد جهان در سن ۱۱۷ سالگی درگذشت

پیرترین فرد جهان در سن ۱۱۷ سالگی در کشور ایتالیا دار فانی را وداع گفت.

«اما مورانو» در تاریخ ۲۹ نوامبر سال ۱۸۹۹ میلادی در منطقه پیدمونت کشور ایتالیا متولد شده بود. وی تنها فرد باقی مانده از قرن نوزدهم میلادی محسوب می شد که هنوز زنده بود و دیروز، در خانه خود واقع در شمال شهر وربانیا درگذشت.

خانم مورانو، بزرگ ترین دختر از ۸ فرزند خانواده خود بود که تمامی آن ها پیش از وی فوت کرده اند. راز عمر طولانی این خانم پیر را رژیم غذایی وی اعلام کرده اند. او در طول روز فقط ۳ عدد تخم مرغ می خورده؛ به این صورت که دو عدد از آن ها خام و فقط یک تخم مرغ به صورت پخته مصرف می شده است.

خانم مورانو در طول زندگی طولانی خود که در سه قرن ۱۹، ۲۰ و ۲۱ سپری شد، یک ازدواج ناموفق، مرگ فرزند، دو جنگ جهانی و بیش از ۹۰ دولت ایتالیایی را دیده و تجربه کرده است.

_95655456_51594375-2bbe-48d2-b478-0425f16a2884

البته مساله ژنتیک نیز در طول عمر پیرترین انسان دنیا بی تاثیر نبوده. به طوری که گفته می شود مادر وی در سن ۹۱ سالگی درگذشته و دیگر خواهرانش نیز تا مرز یکصد سالگی زندگی کرده اند.

داستان رژیم تخم مرغ خانم مورانو، به بعد از جنگ جهانی اول باز می گردد؛ در آن زمان پزشک ایشان اعلام می کند که دچار کم خونی شده و به همین خاطر، این خانم تصمیم می گیرد روزانه دو عدد تخم مرغ میل کند.

پزشکی که در اواخر عمر این خانم را ویزیت می کرده نیز در رابطه با تغذیه وی بیان داشته: «خانم مورانو هر روز صبح دو عدد تخم مرغ خام، املت برای ناهار و مرغ برای شام می خورد. او خیلی کم میوه یا سبزیجات مصرف می کرد.»

_92712480_036636872-1

«اما مورانو» در زمان حیات خود گفته بود که پس از مرگ پسرش در سن ۶ ماهگی، وی از همسرش جدا شده و دیگر هرگز ازدواج نکرده. دلیل این امر نیز علاقه شدید وی به مردی بوده که در جنگ جهانی اول کشته شده و او دیگر هرگز به کسی دیگر علاقه مند نشده است.

تنها ازدواجش هم با تهدید همسرش در سن ۲۶ سالگی صورت گرفته. مورانو تا سن ۷۵ سالگی کار می کرده و هزینه زندگی را خودش می پرداخته.

در آخر هم اشاره کنیم که بر اساس گروه تحقیقاتی کهولت شناسی آمریکا، مسن ترین انسان زنده دنیا در حال حاضر یک خانم جامائیکایی به نام «ویلت براون» است که در تاریخ ۱۰ مارس ۱۹۰۰ متولد شده است.

منبع: bbc
دیجیاتو
بدون نظر

ورود