با ۸ عمل زیبایی عجیب آشنا شوید که کمتر نامی از آن ها شنیده اید

با ۸ عمل زیبایی عجیب آشنا شوید که کمتر نامی از آن ها شنیده اید

تزریق ژل و بوتاکس، جراحی بینی، پیکرتراشی و جوان سازی پوست واژه هایی هستند که در سال های اخیر زیاد در رابطه با آن ها شنیده ایم.

این عمل های زیبایی با استقبال بسیار زیادی از طرف مردم مواجه شده اند و طی سالیان گذشته، شاهد تبلیغات گسترده و رونق گیری کسب و کارهای جدید در رابطه با این موضوع بوده ایم. اما در کنار تمامی عمل های زیبایی مرسوم، برخی موارد هستند که کمتر شناخته شده اند و شاید حتی تاکنون نامشان را هم نشنیده باشید.

مثلا جوان سازی پوست به روش خون آشام یا فرم دهی ناف!

اگر دوست دارید با ۸ نمونه از عجیب ترین عمل های زیبایی در جهان آشنا شوید، در ادامه با روزیاتو همراه باشید.

برداشتن چربی های گونه

1

احتمالا تاکنون تصورتان این بوده که متخصصان جراحی زیبایی، برای برجسته کردن گونه افراد فقط از پرکننده هایی همانند ژل، پروتز یا چربی استفاده می کنند. اما باید بدانید که در مواردی، درست برعکس عمل کرده و چربی های صورت و گونه متقاضی را بر می دارند تا موجب زیبایی و خوش فرمی گونه هایش شوند.

جراحی برداشتن چربی گونه ها که به کوچک کردن گونه نیز شهرت دارد، به این صورت است که چربی های گونه برداشته می شود تا صورت در کناره ها لاغرتر شده و گونه ها برجسته تر به نظر برسند. البته برای انجام این عمل باید حتما از تصمیم خود مطمئن باشید، زیرا دائمی است و راه برگشتی ندارد.

در ضمن، همه پزشکان متخصص زیبایی نیز مهارت و تبحر لازم برای انجام آن را ندارند.

پیوند ابرو

2

آیا تاکنون در مورد پیوند ابروها چیزی شنیده اید؟ این عمل زیبایی برای افرادی مناسب است که ابروهای خود را در طول زمان از دست داده اند و موهای آن دیگر رشد نکرده. این افراد عموما با استفاده از مداد یا سایه هر روز داخل ابروهای خود را پر می کنند. یا در مواردی، با تتو کردن سعی در جبران این خسارت دارند.

اما یک راهکار بهتر برای این منظور، پیوند ابروست. در این روش، پیاز مو از مناطقی همانند پشت سر انسان برداشته شده و در جاهای خالی ابرو کاشته می شود. مزیت این کار این است که این موها به حالت کاملا عادی در جای جدید خود رشد کرده و ابرو دوباره به حالت طبیعی خودش باز می گردد.

گذاشتن چال گونه

3

یکی از جراحی های عجیب زیبایی، گذاشتن چال گونه است. این جراحی در عرض ۳۰ دقیقه و با بیهوشی موضعی انجام می شود. به موجب آن، از درون لب پائین فرد در بخش داخلی گونه یک بخیه زده می شود تا هنگام خنده، همانند چال گونه ی طبیعی به نظر برسد.

فردی که قصد انجام چنین عملی را دارد باید بداند که این جراحی دائمی است و همانند بوتاکس یا ژل نیست که پس از ۳ تا ۵ ماه در پوست جذب شده و از بین برود.

نکته قابل اشاره دیگر این است که چال گونه طبیعی فقط هنگام خنده ظاهر می شود. اما چال گونه هایی که با عمل جراحی گذاشته شده اند، حتی در حالت عادی هم ممکن است ظاهر شود. این مساله به ویژه در چند هفته نخست پس از جراحی عمومیت دارد.

فیس لیفت ومپایر

4

نام «خون آشام» به این منظور برای این جراحی زیبایی انتخاب شده که به واسطه آن، خون بیمار را استخراج کرده و برای جوان سازی و از بین بردن چروک های پوست صورتش، دوباره استفاده می کنند.

روند این جراحی به این گونه است که خون فرد گرفته می شود، پلاسماهای غنی از پلاکت ایزوله شده و به منظور ترمیم بافت ها و جوان سازی پوست، دوباره در محل چروک ها تزریق می شود. پلاکت ها حاوی فاکتورهای رشد و عناصر ترمیم کننده هستند که به تقویت و بهبود عملکرد سیستم دفاعی بدن کمک می کنند. در طول زمان، فرد می تواند افزایش حجم ۱۰ تا ۱۵ درصدی را در صورت خود شاهد باشد که تا چندین سال دوام دارد.

شاید در ظاهر این روند کمی عجیب به نظر برسد، اما بسیار کاربردی بوده و روی بیماران زیادی جواب داده است.

جراحی گوش

5

بسیاری از مردم از شکل و فرم گوش های خود راضی نیستند. به همین خاطر دست به دامن جراحی های ترمیم گوش (Otoplasty) می شوند. این جراحی برای افرادی مفید است که گوش های آن ها بیرون زده یا به سمت جلو تا شده اند.

به لطف این روش که در عرض کمتر از یک ساعت و با بیهوشی موضعی انجام می شود، گوش ها به صورت نزدیک شده و خمیدگی های نا زیبا به طور کامل از بین خواهند رفت.

لیفت لب

6

اگر دوست دارید همیشه لب های پر و خوش فرمی داشته باشید، یا در اثر بالا رفتن سن، اطراف لب هایتان چروک شده است، با لیفت کردن لب ها می توانید به این هدف ها دست پیدا کنید.

در عمل بالاکشیدن لب ها، اصولا فاصله بین بینی و لب بالایی فرد کم می شود. با کاهش این فاصله، لب ها درشت تر و پرتر از آنچه هستند به نظر می رسند و باعث جوان دیده شدن صورت فرد خواهد شد.

برخلاف روند تزریق ژل به لب ها، عمل لیفت لب به این صورت است که یک ردیف از پوست از زیر بینی برداشته می شود و روند ترمیم و جوش خوردن آن بین ۷ تا ۱۰ روز به طور خواهد انجامید.

CoolMini

coolsculptingcoolmini2

«کول مینی» یک روش جراحی سراپایی و تحت تایید سازمان غذا و داروست که عموما برای از بین بردن چربی های اضافه در زیر چانه و برداشتن غبغب استفاده می شود.

برای این منظور از دیوایس های مخصوص CoolSculpting استفاده می شود که به موجب آن، چربی ها را در زیر پوست شناسایی و فریز کرده و به طور کامل از بین می برند.

متقاضی پس از دو تا سه بار فریز کردن چربی به این روش، نتیجه کار را خواهد دید.

CoolSculptingهم نوعی روش غیرجراحی است که برای از بین بردن چربی های ماندگار که با رژیم یا ورزش از بین نمی روند، کاربرد دارد. این عمل برای چربی های پهلو، بازو، ران و شکم مورد استفاده قرار می گیرد.

Umbilicoplasty

7

این عمل هم از دیگر جراحی های عجیب زیبایی است که خیلی کم انجام می شود اما، به هر حال متقاضیان خاص خود را دارد. آمبایلیکوپلاستی به جراحی تغییر شکل ناف گفته می شود. به موجب آن، افرادی که ناف های دفرمه دارند، طی یک عمل جراحی ساده می تواند ظاهر ناف خود را همچون دیگر افراد، گرد و سالم کنند.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود