تقلید از مدل موی رهبر کره شمالی در این کشور ممنوع شد

تقلید از مدل موی رهبر کره شمالی در این کشور ممنوع شد

بر اساس جدیدترین توئیت یک خبرنگار فنلاندی موسوم به «مایک ماکلاینن»، زنان و مردان در کره شمالی فقط اجازه دارند از میان ۱۵ مدل موی تائید شده توسط رهبرشان، یک مدل را انتخاب کنند.

همچنین اشاره شده که هیچ کدام از مردها حق ندارند مدل موی مشابه به «کیم جونگ اون» داشته باشند زیرا آن مدل به طور اختصاصی برای رهبر جمهوری دمکراتیک خلق کره ثبت شده است.

این خبرنگار در پست توئیتری خود همچنین اعلام کرده در آرایشگاه های پیونگ یانگ، پوستری واحد برای انتخاب مدل مو وجود دارد که همه شهروندان ناگزیر به رعایت آن هستند و اجازه تخطی ندارند. عکس پوسترهای یاد شده را می توانید در زیر مشاهده کنید.

3F50BEB200000578-0-image-a-42_1492436248462

Capture

البته این ادعا با واکنش برخی کاربران مواجه شده و آن ها بیان داشته اند که شاید این پوسترها فقط برای انتخاب راحت تر مشتری هاست و اجباری برای اجرای آن ها وجود ندارد! اما بد نیست یادآوری کنیم که در سال ۲۰۱۵ میلادی، کیم جونگ اون به تمامی مردان سرزمین خود دستور داده بود تا موهای خود را همانند وی و با حداکثر ۲ سانتی متر بلندی، اصلاح کنند.

هر کسی که از این دستور سرپیچی می کرد نیز توسط مسوولین مربوطه سرش به مدل موردتائید دیکتاتور تراشیده می شد. این امر به ویژه در دانشگاه ها بسیار پررنگ بود.

منبع: dailymail
یک نظر

ورود

  • reza فروردین ۳۱, ۱۳۹۶

    عجب دیکتاتوری حالا جالب مردمشون دوسش دارن این تو فیلم هایی که یواشکی درز میکنه بیرون کاملا مشخصه