با جوان ترین و کم سن و سال ترین رهبران کشورها در سراسر جهان آشنا شوید

با جوان ترین و کم سن و سال ترین رهبران کشورها در سراسر جهان آشنا شوید

هر یک کشورهای جهان نوع خاصی از حکومت را برای خود بر می گزینند. برخی ها ترجیح می دهند راه دموکراسی را در پیش بگیرند و از نظام ریاست جمهوری استفاده نمایند و برخی دیگر نیز سرزمین شان را به دست پادشاه می سپارند. در تمام نظام ها یک نفر قدرت اصلی را در اختیار دارد. این فرد معمولا توسط مردم انتخاب می شود و یا آنکه مجلس نمایندگان آن را بر می گزیند. به هر حال این گونه اشخاص قدرت اصلی یک کشور را در اختیار دارند.

رهبران کشورها معمولا دارای سن زیادی هستند و پس از سال ها کسب تجربه و گذراندن روزهای سخت به این مقام مهم دست می یابند. اما در برخی موارد استثنا نیز وجود دارد. بعضا دیده ایم که فردی در اوج جوانی بر مسند قدرت نشسته و همه چیز را کنترل می کند. شاید به عنوان بهترین مثال بتوان به کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اشاره کرد.

ما در این مقاله قصد داریم ۷ نفر از رهبران جهان که زیر ۴۰ سال سن دارند را به شما معرفی کنیم. تا پایان همراه باشید.

90-w750
ولادیمیر گرویسمن ۳۹ ساله، جوانترین نخست وزیر تاریخ اوکراین به شمار می رود. وی در آوریل سال ۲۰۱۶ میلادی توسط پارلمان انتخاب گشت. او متحد نزدیک پدرو پروشنکو رئیس جمهور اوکراین محسوب می گردد. آقای پروشنکو در سال ۲۰۱۴ پس از برکناری ویکتور یانوکوویچ قدرت را به دست گرفت.
91-w750
یوری راتاس ۳۸ ساله نخست وزیر جدید استونی، نوامبر سال گذشته به قدرت رسید و اکنون رهبری حزب مرکزی کشورش را بر عهده دارد.
92-w750
امیل دیمیتریف در حالی که تنها ۳۸ سال دارد، در ژانویه سال ۲۰۱۶ میلادی پس از نیکولا گرویفسکی به مقام نخست وزیری مقدونیه رسید. آقای گرویفسکی پس از تظاهرات علیه او در رابطه با استراق سمع گسترده مقامات دولتی، از قدرت کناره گیری کرد.
93-w750
«جیگمی خسار نامگیال وانگچوک» ۳۷ ساله پنجمین پادشاه بوتان است. پدر او از تاج و تخت استعفا کرد و وی در حالی که تنها ۲۶ سال داشت به قدرت رسید. آقای وانگچوک به قانون اساسی جدید این کشور نظارت داشت و از دموکراسی حمایت کرد.
94-w750
«شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر است و تنها ۳۶ سال دارد. وی در سال ۲۰۱۳ این مقام را از پدرش گرفت. پدر وی نیز ۱۸ سال قبل قدرت را طی یک فرایند صلح آمیز از چنگ پدرش خارج کرد.
95-w750
کیم جونگ اون رهبر پرحاشیه کره شمالی و کسی که حکومت را از پدر خود به ارث برده، تنها ۳۳ سال سن دارد. وی نیز همانند حاکمان قبلی راه انزوا را در پیش گرفته و با آزمایش های هسته ای خود تنش های زیادی را به وجود آورده است.
96-w750
وانسا دی آمبروسیوی ۲۸ ساله که در حال گذراندن دوره شش ماهه به عنوان نایب السلطنه کاپیتان سن مارینوست، جوانترین رهبر در تمام جهان به شمار می آید. وی تا اکتبر سال میلادی جاری، در کنار کاپیتان میما زاوولی کشورش را هدایت می کند.

منبع: businessinsider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • ممدامین اردیبهشت ۸, ۱۳۹۶

    این دافه اخریه خیلی خوب بود

  • amin اردیبهشت ۸, ۱۳۹۶

    انتقاداتی داشتم از این پست:
    اول اینکه چرا قسمت مرتبط با رهبر حوثی های یمن از پست حذف شده!؟ اصلا به نظر نمیاد از نظر سیاسی مشکل داشته باشه!
    دوم اینکه ترجمه ی قسمت مرتبط با امیر قطر هم مشکل داره یک جورایی! در واقع یک “کودتای بدون خشونت” با “فرایند صلح آمیز” در عین داشتن بعضی اشتراکات، تفاوت های بزرگی داره…

    در آخر هم بگم که به خاطر پست های جالب و متفاوت ممنونم، کارتون عالیه و انتقاد ها هم فقط به هدف بهتر شدن پست ها هست.