۱۵ اشتباه رایجی که افراد در حین لاغر شدن و کاهش وزن مرتکب می شوند

۱۵ اشتباه رایجی که افراد در حین لاغر شدن و کاهش وزن مرتکب می شوند

یکی از دلایل مهمی که بسیاری از افراد با وجود متحمل شدن تمام مرارت ها در مسیر کاهش وزن، با شکست مواجه می شوند این است که در گرفتن رژیم های غذایی، دستور العمل های علمی و صحیحی را به کار نمی برند.

خوشبختانه در سال های اخیر و به جای اجرا کردن توصیه های نادرست اطرافیان، برخی با مراجعه به متخصصین خوب تغذیه این روند را برای خود تسهیل کرده و بدون آنکه در این مسیر سختی فراوانی را متحمل شوند، با به کار گرفتن راهکارهای صحیح، به وزن ایده آل خود دست یافته و مهم تر آنکه این وزن را حفظ می کنند. آنچه امروز و در بخش سلامت روزیاتو با شما به اشتراک گذاشته می شود، اشتباهات رایجی است که افراد در مسیر کاهش وزن انجام داده و توفیق کمتری در گرفتن نتیجه مطلوب به دست می آورند. این موارد را با هم مرور می کنیم:

۱- خوردن تنها سه وعده اصلی غذا

1

شاید بارها و بارها شنیده باشید که خوردن برخی از میان وعده های محتوی پروتئین همچون بادام، سبزیجات و میوه می توانند در روند لاغر شدن تان ایفای نقش کنند.

۲- عدم مصرف کافی سبزیجات

2

اگر می خواهید وزن کم کنید حتما باید به اندازه کافی و خصوصا در زمان هایی که احساس گرسنگی می کنید از سبزیجات استفاده کنید.

۳- پرهیز از خوردن برخی از غذاها

3

یکی از کارهایی که بسیاری از افراد در رژیم های غذایی خود پیگیری می کنند این است که برخی از مواد غذایی همچون کربوهیدرات و چربی را به طور کامل حذف می کنند. این کار بسیار نادرست و غیراصولی است چرا که ایجاد تعادل در مصرف انواع خوراکی ها می تواند نتیجه بهتری را به همراه داشته باشد.

۴- تبعیت از رژیم های رایجی که مد شده اند

4

مثلا رژیمی به نام «رژیم غذائی اتکینز» را امتحان می کنید و یا تنها سوپ میل می کنید. هیچ کدام از این رژیم ها منجر به لاغر شدن و حفظ وزن ایده آل تان نخواهند شد. احتمالا تنها سبب خواهند شد که احساس سبکی بیشتری کنید و بعد از گذشت زمان نیز دوباره به حالت اول باز خواهید گشت.

۵- صبحانه مختصر یا حذف کامل وعده صبحانه

5

زمانی که صبحانه نمی خورید بدن تان برای انجام فعالیت های بدنی و روزانه انرژی کافی را نخواهد داشت.

۶- عدم تحرک و ورزش

6

در میان افرادی که فعالیت بدنی ندارند، کاهش وزن با سرعت کمتری ادامه پیدا می کند و دیرتر لاغر می شوند. اگر می خواهید وزن کم کنید یکی از راهکارهای اصلی آن افزایش فعالیت بدنی تان است.

۷- پرخوری در زمان های استرس

11

همگی ما در زندگی خود با استرس مواجه می شویم. در چنین زمان هایی بسته کامل چیپس را باز کرده و تمام بسته را می خوریم. گاهی هم یک بسته شکلات را یک جا تمام می کنیم. در زمان هایی که استرس دارید خوراکی های کم کالری چون هویج را میل کنید.

۸- داشتن باور غلط در خوردن چیزهای سبک

8

هرگز اجازه ندهید که برچسب روی خوراکی ها سبب بر هم خوردن برنامه غذایی تان شوند چرا که این باور غلط سبب خوردن مقادیر فراوانی از آن خوراکی خواهد شد. حتی اگر چیزهایی با کالری کمی میل می کنید، بدان معنا نیست که مجاز به خوردن هر اندازه از آن هستید.

۹- سم زدایی برای کاهش وزن

9

بسیاری از افراد خصوصا خانم ها از این روش ناکارآمد برای کاهش وزن استفاده می کنند. با این کار چند روزی را به خوردن ملین ها مشغول هستند و روز سوم نیز تنها سالاد می خورند. این کار سبب ضعیف شدن بدن تان در روزها و هفته های آینده خواهد شد چرا که مقاومت بدن بدنبال چنین رژیمی کاهش پیدا خواهد کرد.

۱۰- نخوردن چیزی به غیر از سالاد

10

بله کاملا درست است که سبزیجات نقش معجزه گری دارند با این حال مانند تمام کارهای دیگر، افراط نتیجه خوبی را به همراه نخواهد داشت. با این کار، سایر گروه های غذایی را حذف می کنید.

۱۱- زیاده روی در روزهایی که رژیم نمی گیرید

11

زمانی که رژیم غذایی را پی می گیرید و یک بار در هفته تصمیم می گیرید که اندکی ناپرهیزی کنید، یک برگر با سیب زمینی میل می کنید، سپس یک میلک شیک نوشیده و در وعده های بعدی نیز به سراغ تاکو و یا پیتزا می روید. این کار می تواند تمام زحماتی که در طول آن هفته کشیده بودید را از بین ببرد.

۱۲- محروم کردن خود از خوردن خوراکی های مورد علاقه تان

12

برخی از افراد عادت به خوردن یک میوه به همراه وعده های غذایی شان دارند. یا اینکه علاقه فراوانی به خوردن بستنی دارند که به دلیل وجود قند، خود را از خوردن آنها محروم می کنید. متخصصین تغذیه و برای داشتن یک رژیم سلامت، مصرف متعادل خوراکی هایی چون بستنی را نیز به طور کامل قطع نمی کنند.

۱۳- ورزش کردن با شکم کاملا خالی

13

زمانی که با شکم کاملا خالی ورزش می کنید، دچار ضعف فراوان می شوید، با این کار نه تنها به روند لاغر شدن خود کمکی نمی کنید بلکه با گذشت زمان، سبب ضعیف شدن بدن و توقف انجام ورزش های روزانه خود خواهید شد.

۱۴- زیاده روی در مصرف اَبَر خوراکی ها

14

درست است که برخی از خوراکی ها از جمله برخی از سبزیجات و انواع لوبیا بسیار مفید هستند با این حال هیچ خوراکی در جهان وجود ندارد که در کاهش وزن شما معجزه کند. به همین دلیل نیز بهتر است از زیاده روی کردن در مصرف حتی سبزیجات نیز پرهیز کنید.

۱۵- عدم مراجعه به متخصص تغذیه و کمک گرفتن از او

15

احتمالا این تجربه را داشته اید که بیمار شده و خودسرانه برخی از داروها را مصرف کرده باشید. با گذشت زمان هیچ بهبودی در وضعیت شما به وجود نخواهد آمد و برعکس گاهی سیستم ایمنی بدن تان ضعیف تر هم می شود. در مورد تغذیه نیز همین جریان صادق است.

بسیاری از افراد که رژیم های غذایی گوناگونی را آزموده اند به این نتیجه دست یافته اند که کمک گرفتن از یک متخصص می تواند در حفظ وزن ایده آل شان موثر باشد. از آنجایی که وضعیت بدن افراد گوناگون با هم متفاوت است بنابراین هر فردی نیازهای منحصربفرد خود را دارد. به همین دلیل نیز در مسیر کاهش وزن به یک متخصص خوب تغذیه مراجعه کنید و از راهنمایی وی استفاده کنید، این کار روند کاهش وزن را برای تان تسهیل و پایدارتر می کند.

منبع: buzzfeed
بدون نظر

ورود