«آقای قطب نما»؛ مردی که با جایگذاری یک دستگاه قطب نما در سینه خود همیشه می داند شمال کدام طرف است

«آقای قطب نما»؛ مردی که با جایگذاری یک دستگاه قطب نما در سینه خود همیشه می داند شمال کدام طرف است

آمیختگی انسان و فناوری یکی از دغدغه های روز دنیاست. ابزارهای پیشرفته و مدرن گاه چنان گره از زندگی آدمی گشوده اند که تصور ادامه حیات بدون بهره مندی از آنها برای بسیاری از مردم دشوار گشته است. یکی از افراد علاقه مند به قلمروی فناوری، مردی به نام «دانیل لیکتین» است. مردی که این روزها به «آقای قطب نما» شهرت دارد.

لیکتین، جوانی ۲۶ ساله و متخصص فناوری اطلاعات است. او با پرداخت ۴۵۷ دلار ناقابل، دست به کاری عجیب و غیرمتعارف زده است: نصب یک دستگاه قطب نما بر روی سینه.

1
«دانیل لیکتین»، ملقب به «آقای قطب نما»

لیکتین همیشه علاقه داشت بتواند تحت هر شرایط، جهات جغرافیایی را تشخیص دهد. اکنون او به کمک قطب نمایی که بر روی سینه اش جایگذاری شده است می تواند به راحتی جهت یابی کند. قطب نمای مذکور، مجهز به یک بخش لرزاننده است که هنگام قرارگرفتن بدن به سمت شمال، از خود واکنش نشان می دهد.

2
تصویری از دستگاه قطب نما در کنار دو میله ای که قرار است زیر پوست جایگذاری شوند

آقای لیکتین اصالتاً روس است. او اهل منطقه «نووُسیبیرسک» در روسیه است. جوان ۲۶ ساله، همیشه دغدغه خود را بهره گیری هر چه بهتر از ابزارآلات الکترونیکی عنوان کرده و معتقد است روزی فرا خواهد رسید که این دستگاه ها به مانند حس ششم انسان عمل خواهند کرد.

لیکتین، فرآیند نصب و جایگذاری قطب نما بر روی سینه را ساده توصیف نموده و اظهار داشته: «دو میله آهنی در زیر پوست جایگذاری شد و سپس دستگاه بر روی آن سوار شد».

3
تصویری از دستگاه قطب نما، پیش از نصب

او در بخشی دیگر از توضیحات خود اعلام کرده که برای عملکرد صحیح دستگاه و شارژ آن، باید هر روز یک بار آن را از جای خود خارج کرد. لیکتین مدعی شده قصد دارد پس از بهبود زخم های ناشی از جایگذاری قطعات، به طور مداوم از قطب نمای خود استفاده کند.

4
«دانیل لیکتین» در کنار «اِوگِنی دیاکوف» (مردی که عمل جایگذاری قطب نما بر روی سینه را انجام داد)‏

این متخصص فناوری انگیزه خود را این گونه ابراز داشته است: «بیشتر درگیر ایده پروژه بودم. تصورم این بود که پس از یک مدت استفاده از دستگاه، می توانم به طور غریزی و بدون راهنمایی لرزاننده، جهات را تشخیص دهم. امیدوارم این اتفاق بیافتد».

اما برای طرفدار پر و پاقرص فناوری، نصب قطب نما پایان ماجرا نبوده است. او مدعی شده پس ارزیابی واکنش های مغز و بدن خود به دستگاه مکانیکی، تصمیم دارد یکی نمونه مشابه دیگر را بر روی بدن همسر خود نصب کند.

 

5
پس از جایگذاری دو میله آهنی زیر پوست، ۴ نقطه اتصال که دستگاه بر روی آنها سوار می شود قابل مشاهده است

منبع: Daily Mail
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود