سازه هایی با معماری توهم بر انگیز که ذهن شما را به چالش خواهند کشید

سازه هایی با معماری توهم بر انگیز که ذهن شما را به چالش خواهند کشید

به دنیای جادویی الکس چینِک خوش آمدید، هنرمند بریتانیایی که به خاطر توهمات بصری بزرگی که در معماری ساختمان های قدیمی به وجود آورده به شهرت رسیده است. یکی از اولین معماری های جالب چینک با عنوان «گفتن حقیقت از طریق دندان دروغین» که در سال ۲۰۱۲ ساخته شد یک کارخانه ی متروکه را نشان می دهد که که شیشه های آن همه شکسته اند و بعد از کمی دقت در کمال تعجب در می یابید که تمامی ۳۰۰ پنجره ی آن با یک طرح خاص و یکسان شکسته شده اند. سال بعد وی یک معماری توهمی خانه ای در شهر ساحلی مارگَیت خلق کرد که نمای بیرونی آن از ساختمان اصلی جدا شده و به سمت پایین لغزیده بود. همان سال وی یک ملک تجاری را در مرکز شهر لندن کاملاً برعکس کرد.

چینک می گوید که از تغییر دادن دنیای تکراری امروزی لذت می برد و برخلاف دیگر هنرمندان با متانت تمام اعلام می کند که هیچ پیام پنهان و عمیق دیگری در پس آثار او وجود ندارد. وی در این باره می گوید: “این قطعات معنای مفهومی خاصی ندارند یا قصد القای یک پیام خاص را. هدف تنها مبهوت کردن افراد و  شاد کردن آنان است”.

بهترین اثر توهمی او تا امروز یک خانه ی شناور در منطقه ی کاونت گاردن شهر لندن بوده که در سال ۲۰۱۴ ساخته شده است. الکس چینک و تیم او که بیش از ۱۰۰ عضو حرفه ای در حوزه های مشاوره، صنعتگری و مهندسی هستند یک نمونه ی مشابه از ساختمانی سنگی و تاریخی را ساخته و با استفاده از ۱۲ متر میله ی فلزی مخفی در سازه آن را از زمین بلند کنند. ساخت این خانه ی شناور ۸ ماه زمان برده است.

تمامی ساخته های معماری الکس موقتی هستند و در حال حاضر وجود خارجی ندارند اما شما می توانید تصاویر خیره کننده ی این شاهکارهای معماری را در ادامه ی این مطلب ببینید.

take_my_lightning_alex_chinneck2-w700

take_my_lightning_alex_chinneck-12-w700

take_my_lightning_alex_chinneck-42-w700

take_my_lightning_alex_chinneck-132-w700

alex-chinneck-upside-down-car-12-w700

alex-chinneck-upside-down-car-22-w700

alex-chinneck-telling-the-truth-thro[1]-w700

alex-chinneck-telling-the-truth-thro-w700

alex-chinneck-upside-down2-w700

alex-chinneck-sliding-house-22-w700

alex-chinneck-sliding-house-32-w700

alex-chinneck-sliding-house-46-w700

alex-chinneck-sliding-house-52-w700

alex-chinneck-pylon-12-w700

alex-chinneck-pylon-22-w700

alex-chinneck-a-pound-of-flesh-16-w700

alex-chinneck-a-pound-of-flesh-22-w700

alex-chinneck-a-pound-of-flesh-36-w700

منبع: amusingplanet
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود