۱۳ راهکار ساده که سبب کاهش مصرف مواد قندی در رژیم های غذایی می گردند

۱۳ راهکار ساده که سبب کاهش مصرف مواد قندی در رژیم های غذایی می گردند

آنچه مسلم است مصرف مواد قندی در میان مردم آمریکا، بیش از میزان نیاز روزانه آنهاست و دلیل اصلی این امر نیز، مصرف فراوان غذاها و نوشیدنی های آماده و پرشکر است. بسیار اهمیت دارد که میان قندهای طبیعی و افزودنی تمایز قائل شده و قادر به تشخیص آنها از هم باشیم.

قندهای طبیعی (فروکتور و لاکتوز)، در میوه ها و لبنیات وجود دارند و برای تان مفید هستند این در حالی است که قندهای افزوده شده، از هیچ گونه ارزش غذایی برخوردار نیستند. یکی از متخصصان تغذیه به نام «لیزا یونگ»، به تغییرات مختصری در سبک زندگی افراد اشاره می کند که به کاهش میزان قند دریافتی می انجامند. در ادامه راهکارهایی را بر اساس نظریات دکتر «یونگ» ارائه خواهیم داد که به شما کمک خواهند کرد، میزان قند دریافتی روزانه خود را کاهش دهید. این موارد را با هم مرور می کنیم:

برچسب روی سریال های صبحانه را به خوبی مطالعه کنید

1

گاهی بسیاری از سریال های صبحانه حتی برندهای معروفی که بسیار بر سلامتی نیز تاکید دارند، محتوی مقادیر فراوانی قند هستند. دکتر «یونگ» تاکید می کند پیش از خریداری این سریال ها حتما برچسب روی آنها را مطالعه کنید. وی خاطر نشان می کند که میزان فیبر موجود در این سریال ها، باید حتما از میزان قند آنها بیشتر باشد.

از خوردن آبنبات پرهیز کنید

2

آبنبات ها از هیچ ماده مفید و مغذی برخوردار نیستند و فقط مقادیری شکر در آنها وجود دارد. بنابراین لزومی برای خوردن آنها وجود ندارد.

به جای نوشابه آب میل کنید

3

نوشابه نیز همچون آبنبات، نوشیدنی بدون کالری تلقی می شود. این نوشیدنی همانند خوردن غذا در شما احساس سیری را نیز به وجود نمی آورد بنابراین لزومی به نوشیدن آن برای دریافت مقادیر فراوانی قند وجود ندارد. اگر به نوشیدن چیزهای گازدار علاقه دارید حداقل آب های گازدار بنوشید. می توانید آب های طعم دار را جایگزین نوشابه کنید.

هر سه وعده غذایی را میل کنید

4

یونگ بر این باور است که با میل کردن هر سه وعده غذایی، سوخت و ساز بدن را در حالت تعادل قرار خواهید داد. با این کار، هوس خوردن میان وعده های بی ارزش و پرکالری را نیز کاهش می دهید. هر دوی این عوامل به دریافت مواد قندی کمتری منجر می شوند.

میوه ها و سبزیجات بیشتری را به رژیم غذایی خود بیافزایید

5

یونگ معتقد است به جای آنکه در اندیشه حذف برخی از خوراکی ها باشید، بهتر است بر افزودن خوراکی های مفید تمرکز داشته باشید. مصرف میوه ها و سبزیجات به واسطه دارا بودن مقادیر قابل توجهی فیبر، احساس سیری بیشتری را در شما به وجود آورده و به کاهش وزن تان کمک خواهد شد. میوه ها نیز دارای کربوهیدرات هستند که به تولید انرژی در بدن می انجامد. از طریق مصرف میوه ها می توانید «فروکتوز» که از انواع قندهای طبیعی به شمار می آید را دریافت کنید.

ماست های طعم دار را با انواع ساده آن جایگزین کرده و به آن میوه های تازه بیافزایید

6

تمام انوع ماست ها برای شما مفید نیستند چرا که انواع طعم دار آن محتوی مقادیر قابل توجهی شکر هستند. اگر علاقه ای به ماست های بدون طعم ندارید، خودتان به آن میوه بیافزایید. با این کار، از مصرف قند فراوان و افزودنی های ناسالم دیگر موجود در ماست های طعم دار پرهیز به عمل خواهید آورد.

پروتئین میل کنید

7

یونگ اشاره می کند، مصرف پروتئین همچون فیبر، احساس سیری بیشتری را در افراد به وجود می آورد. فقط مراقب باشید که صحیح ترین روش در مصرف و طبخ آنها را به کار گیرید.

به جای آبمیوه، خود میوه را میل کنید

8

آبمیوه ها اغلب حاوی مقدار فراوانی شکر هستند و در مقایسه با خود میوه ها، فیبر کمتری دارند. همان طور که اشاره شد، فیبر سبب ایجاد سیری در تمام طول روز می شود و همین امر نیز سبب خواهد شد که کمتر به سراغ خوردن هله هوله های پر شکر بروید.

به علاوه، احساس سیری حاصل از خوراکی های فیبردار، سبب خواهد شد، مقدار کمتری از آن را میل می کنید، این در حالی است که با نوشیدن آبمیوه که مقادیر فراوانی از فیبر آن از دست رفته، این تصور در شما به وجود می آید که هر اندازه که دوست دارید می توانید از آن بنوشید.

گرانولا را به ابعاد کوچک تر تقسیم، با سایر خوراکی ها ترکیب کرده و سپس میل کنید

9

اگرچه گرانولاها اغلب در میان خوراکی های سالم قرار می گیرند، حقیقتا هم این طور نیستند چرا که قند فراوانی در آنها وجود دارد. یونگ تاکید می کند که اندکی از آن را به ماست یا شکلات افزوده و سپس میل کنید.

از نوشیدن قهوه های طعم دار پرهیز کنید

10

قهوه تلخ و معمولی فاقد قند است اما زمانی که قهوه لاته میل می کنید، مقادیری شکر را نیز با آن دریافت خواهید کرد. سایر قهوه های طعم دار که محتوی وانیل، سویا شیر و خامه هستند، گاه شکر فراوانی دارند.

اسموتی های خانگی تهیه کنید

13

اطمینان داشته باشید که تقریبا در تمام اسموتی هایی که خارج از منزل میل می کنید، شکر فراوانی افزوده شده. با تهیه اسموتی در منزل می توانید تنها میوه و سبزیجات را بدون افزودن شکر مخلوط کرده و میل کنید.

آب کافی بنوشید

11

در کنار مصرف میوه و سبزیجات کافی، یونگ مصرف ۸ لیوان در آب را پیشنهاد می دهد که البته بر سر آن و در جوامع پزشکی مناقشاتی وجود دارد چرا که این میزان با توجه به قد و وزن افراد و فصول مختلف با تغییراتی همراه خواهد بود. مصرف میزان کافی آب سبب خواهد شد، از مصرف نوشابه و سایر نوشیدنی های طعم دهنده پرهیز به عمل آورید.

میوه های خشک را با انواع تازه آن جایگزین کنید

12

یونگ می گوید به دلیل آنکه میوه های خشک آب خود را از دست داده اند، تمایل به مصرف بیشتر آنها وجود دارد. برای اینکه از این امر جلوگیری به عمل آورید، یا از ابتدا مقدار مشخصی را معین کرده و میل کنید و یا میوه های تازه را با آنها جایگزین کنید.

منبع: thisisinsider
دیجیاتو
بدون نظر

ورود