مردی که دستش در شکمش دوخته شده بود، در حال درمان است [تماشا کنید]

مردی که دستش در شکمش دوخته شده بود، در حال درمان است [تماشا کنید]

مسیر زندگی فردی موسوم به «کارلوس ماریوتی» در اواخر زمستان سال پیش به طور کلی تغییر کرد. وی که ساکن سائو لوگرو در کشور برزیل است، در یک کارخانه تولید ظروف پلاستیکی به عنوان متصدی دستگاه مشغول به فعالیت بود که در اثر بی احتیاطی دست چپش زیر دستگاه رفته و آسیب جدی دید.

در نتیجه این سانحه ناگوار، پوست دست به طور کلی پاره شده و تاندون ها و استخوان های آن دیده می شدند.

پزشکانی که در آن زمان وضعیت بیمار مورد بحث را دیده بودند، تنها گزینه ممکن را قطع عضو اعلام کردند. اما پزشکی به نام «بوریس براندائو»، متخصص استخوان پزشکی و درمان شکستگی، راهکار کاملا متفاوتی برای رفع این مشکل داشت؛ وی اعلام کرد با قرار دادن دست آسیب دیده درون محوطه ی شکم بیمار، آن را از معرض هر گونه عفونت و باکتری دور نگه دارند تا مقدمات عمل پیوند پوست انجام پذیرد.

1705230859-Man-Hand-Sewn-INSIDE-His-Stomach

براندائو در این رابطه بیان داشته: «ما به منظور زنده نگه داشتن دست، پهلوی بیمار را باز کرده و دست وی را داخل حفره شکمی او قرار دادیم. بیمار باید به مدت ۴۲ روز در همین حالت باقی می ماند تا بافت ها و تاندون های لازم برای پیوند پوست روی آن رشد کرده و امکان جراحی را برای ما فراهم آورد.»

ماریوتی درباره این تجربه خود گفته بود: «من حس کاملا عجیبی داشتم. وقتی انگشتان دست خود را تکان می دادم،  می توانسم حرکت آن ها را به خوبی حس کنم.»

406E622A00000578-4519336-Carlos_s_left_hand_is_currently_shaped_like_a_boxing_glove_with_-a-36_1495374109104

هنگامی که دست دوخته شده در پهلوی بیمار، پس از ۴۲ روز از بدنش بیرون آورده شد، پزشکان از پوست ران چپ او به دستش پیوند زدند که نتیجه آن بیشتر به دستکشی از گوشت تازه شبیه است تا دست واقعی. اما ماریوتی قادر است با این دست مسواک زده یا از موبایل خود استفاده کند.

وی امیدوار است در جراحی های بعدی بتواند انگشتان دست خود را حداقل به دو بخش مجزا تقسیم کند. البته برای این منظور به کمک مالی نیاز دارد.

brazil-surgery-two

در ادامه می توانید ویدئوی عمل جراحی بیرون آوردن دست کارلوس ماریوتی را از شکمش مشاهده کنید. البته باید هشدار بدهیم که این ویدئو حاوی تصاویر ناراحت کننده است.

منبع: huffingtonpost
یک نظر

ورود

  • رامین شهریور ۶, ۱۳۹۶

    چیز عجیبی نیست همکار من ۱۲ سال پیش دقیقا همین اتفاق براش پیش اومد و دکترشون دکتر اردوباری که مطبشون توی سعادت آباد هست همین کار رو انجام دادن … یک ماه دست همکارم درون حفره شکمی بود تا قسمت های آسیب دیده ترمیم بشن .. البته دست مثل روز اول نشد ولی حداقل دستش از مچ قطع نشد …