کلاهخود ضد گلوله بسیار پیشرفته «رونین» که برای نیروهای ویژه طراحی شده است [تماشا کنید]

کلاهخود ضد گلوله بسیار پیشرفته «رونین» که برای نیروهای ویژه طراحی شده است [تماشا کنید]

در ابتدای ماه آگوست (ماه کنونی میلادی) تصاویری از کلاهخود نیروهای رزمی ویژه هوایی بریتانیا در فضای مجازی پخش شد که در واقع یک ماسک ضد گلوله بالستیک تاکتیکی به نام «Devtac Ronin Kevlar Level IIIA» است که به اختصار «Boba Fett» نامیده می شود. این کلاهخود چیزی بین کلاهخود مرد آهنی و کلاهخود غول مانند ماکسیموس دسیموس مریدیوس بوده و به گزارش روزنامه ی دیلی میرور برای اولین بار توسط نیروهای ویژه دریایی ایالات متحده و نیروهای ویژه دلتا آزمایش شده است. اما نکته ی جالب دیگر در مورد این کلاهخود که با نام «رونین» (Ronin) نیز شناخته می شود این است که شرکت سازنده ی این کلاهخود که «Devtac» نام دارد هیچ قراردادی با وزارت دفاع ایالات متحده نداشته و هیچ کسی در فرماندهی عملیات ویژه نظامی ایالات متحده چیزی در حد رسمی در مورد این کلاهخود نشنیده است.

با این وجود کلاهخود «Boba Fett» کاملاً واقعی بوده و طراحی و تولید آن در سال ۲۰۰۴ در یوکوهاما در ژاپن آغاز شد و در طی آزمایشات متعدد مشخص شد که این کلاهخود بالستیک تقویت شده با رشته های کِولار (فیبری ضد گلوله) توانایی مقاومت در برابر گلوله های متعددی را دارد. از قابلیت های ویژه ی دیگر این کلاهخود می توان به آهنرباهای نئودیمیوم ان ۵۰ بسیار قوی، لنزهای پلی کربنات، ریل های پیکتینی (Picatinny) و یک سیستم ضد بخار گرفتگی بسیار سریع ساخته شده از فن های میکروجت اشاره کرد. وسلی شیباتا، صاحب کمپانی دواتک و طراح این کلاهخود گفته است:” این کلاهخودها برای نیروهای پلیس، نیروهای ویژه SWAT و عملیات ویژه طراحی شده  و ما در حال حاضر مشغول ارسال نمونه های آزمایشی هستیم. ارتش ایالات متحده هیچ وقت از آن استفاده نکرده اما هدف نهایی ما همین موضوع خواهد بود”.

لارا بولینگر از فرماندهان نیروهای  عملیات ویژه ایالات متحده نیز در این مورد گفته است:”من نمی توانم تایید کنم که نیروهای عملیات ویژه ایالات متحده این کلاهخودها را تست کرده یا از آن ها استفاده نموده اند. با این وجود به نظر می رسد که در حال حاضر مشتریان این کلاهخود نیروهای پلیس، نیروهای ویژه، پرسنل امنیتی خصوصی و طرفداران شخص باشند. شیباتا امیدوار است که بزودی پنتاگون و دیگر بخش های نظامی ایالات متحده برای سفارش رونین پا پیش بگذارند.

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • the-mk شهریور ۵, ۱۳۹۶

    مثل کالاه خود های جنگ ستارگان میمونه .

    • md hassan آذر ۶, ۱۳۹۷

      البته دیلی میرور به عنوان روزنامه زرد در بریتانیا معروف هست و یکم گزارش مشکوک و اغراق آمیز به نظر می رسه.