جزییات قیمت، خرید روزانه و تردد رایگان محدوده طرح ترافیک ۹۷

۳۰ فروردین، آخرین فرصت خرید طرح ترافیک خبرنگاران

جزییات قیمت، خرید روزانه و تردد رایگان محدوده طرح ترافیک ۹۷

جزییات خرید و تردد رایگان در محدوده طرح ترافیک تهران در سال ۹۷ اعلام شد. اگر شما قصد تردد زیاد در محدوده طراح ترافیک پایتخت دارید، اطلاعاتی که در این گفتار ارائه شده است، راهنمای خوبی برای خرید طرح ترافیک و اطلاع از شرایط تردد رایگان در این منطقه پر تردد شهر می باشد.

سامانه ثبت نام برای دریافت مجوز طرح ترافیک سال ۹۷

چه کسانی می توانند طرح ترافیک رایگان تهیه کنند؟

بر  اساس اطلاعیه شماره ۳ سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، امتیاز خاص تردد رایگان برای ساکنان محدوده  طرح ترافیک بوجود امده است و تسهیلات جدیدی در اختیار این عزیزان قرار گرفته تا بتوانند بر خلاف سنوات گذشته در ساعت های طرح ترافیک از خودرو شخصی استفاده کنند.

کلیه ساکنان محدوده طرح ترافیک امکان خواهند داشت تا در ۲ ساعت اولیه طرح، از محدوده خارج شده و در ۲ ساعت  پایانی اجرای طرح ترافیک به محل سکونت خود بازگردند تا مشمول عدم جریمه و عدم نیاز  به خرید طرح ترافیک در سال ۹۷ باشند. برای بهره مندی از این امتیاز  ویژه، خودرو شما می بایست تا قبل از ساعت  ۸:۳۰ دقیقه صبح برای یک بار از محدوده خارج شده و عصر همان روز تا ساعت ۱۷ ، به محدوده وارد شود.

اگر ساعت ۹ خارج شده و ساعت ۱۶:۳۰  به محدوده وارد شویم، مشمول جریمه می  شویم؟

بله.

محل سکونت من خارج محدوده طرح ترافیک است. اما محل اداره در محدوده طرح ترافیک است. مشمول هستم؟

برای کسب اطلاعات بیشتر با اداره حمل و نقل و ترافیک استان تهران تماس بگیرید.

اگر بین ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷ چند بار وارد محدوده طرح ترافیک شویم نیز تردد رایگان است؟

خیر. ساکنان در صورت تردد در بین این دو ساعت، باید همانند دیگر شهروندان، عوارض پرداخت کنند.

آیا ساکنان محدوده طرح  در تردد بدون جریمه در منطقه زوج و فرد نیز  مستثنی هستند؟

خیر. با توجه به اینکه طرح جدید قرار است در دو فاز اجرا شود و در سال جاری صرفا اجرا در محدوده طرح ترافیک تصویب شده و هنوز اجرای طرح جدید در محدوده زوج و فرد مورد تصویب شورای حمل و نقل و ترافیک تهران قرار نگرفته است، شهروندان محترم باید در خروج و ورود به محدوده طرح ترافیک، مقررات محدوده زوج و فرد را مراعات کنند.

فاز دوم محدوده  طرح ترافیک تهران از چه زمانی اجرایی می شود؟

از فروردین سال ۱۳۹۸.

چگونه  می توان از تسهیلات تردد رایگان در محدوده  طرح  ترافیک تهران بهره مند شد؟

سامانه ثبت نام طرح ترافیک شهرداری تهران
با کلیک روی گزینه ثبت نام، در سامانه ثبت نام طرح ترافیک شهرداری تهران در سال ۹۷، اطلاعات خود شامل تاریخ تولد و کد ملی را وارد کنید

برای استفاد از امتیاز ویژه تردد رایگان در محدوده طرح ترافیک استان تهران، می بایست مشخصات و اطلاعات خودرو خود را در درگاه شهرداری تهران ثبت کرده و مشخصات نشانی محل سکونت نیز دقیقا در محدوده طرح  ترافیک باشد.

چه مدارکی برای دریافت  تسهیلات تردد رایگان در محدوده  طرح ترافیک تهران مورد نیاز است؟ 

توجه داشته باشید که برای دریافت تسهیلات ویژه تردد رایگان در محدوده طرح ، می بایست مدارک محل مسکونی خود را مثل سند یا سند اجاره به دفاتر خدمات الکترونیک شهرداری تهران در نزدیک ترین محل به مکان سکونت خود تحویل داده و عوارض نوسازی و پسماند را نیز پرداخت کرده  باشند.

آیا بر اساس طرح تردد ویژه رایگان ساکنان  محدوده طرح ترافیک، دوربین های پلیس نیز  به روز رسانی شده  است؟

بله. دوربین های خروجی محدوده طرح ترافیک نسبت به گذشته تکمیل شده است و به همین خاطر به منظور  بهره  مندی از امتیاز ویژه ساکنان، نشانی خود را در سامانه معرفی شده درج کنید.

آیا ثبت نام در طرح ویژه تردد رایگان در محدوده  طرح ترافیک تهران  محدودیت زمانی دارد؟

خیر. محدودیتی برای شهروندانی تهران اعمال نشده است و هر زمان می توانید با مراجعه به سامانه، فرآیند مزبور را انجام  دهید.

روش های دریافت مجوزهای روزانه و هفتگی طرح چگونه است؟

  • مراجعه به پرتال شهرداری تهران به آدرس : www.tehran.ir
  • شماره گیری کد دستوری #۱۳۷*  با تلفن همراه
  • تماس با تلفن گویای ۱۳۷ عدد ۵
  • لطفاً در صورت بروز مشکل احتمالی با شماره تلفن های ذکر شده در این لینک  تماس حاصل نمایید.
    لازم به ذکر می باشد متقاضیانی که از طریق تلفن همراه (USSD) یا تلفن گویای ۱۳۷ نسبت به اخذ مجوز روزانه هفتگی اقدام نموده اند صرفاً می بایست با شماره تلفن گویای ۱۳۷ داخلی ۵ تماس حاصل نمایند.

 قیمت ورود به طرح سال  ۹۷ چقدر است؟

نرخ ورود به محدوده طرح سال ۹۷ در ۳ دسته قرار می گیرد و شما می بایست بر اساس ساعت مورد نظر برای ورود به طرح ترافیک، نسبت به خرید مجوز اقدام کنید. مجوز  بر اساس ورود از ساعت شش و سی دقیقه و پس از ساعت  ۱۰ و پس از ساعت ۱۴، قیمت های متفاوتی دارد که به شرح زیر است:

الف – مجوز روزانه نوع ۱ (مجوز ورود از ساعت ۶:۳۰ صبح) ۴۱۱۶۰۰ ریال
 به منظور خرید مجوز طرح ترافیک روزانه حداقل می بایست یک روز قبل از تاریخ درخواست نسبت به ثبت نام و خرید اقدام نمایید.(البته در صورتیکه ظرفیت مجاز ثبت نام تکمیل نشده باشد) مجوز طرح روزانه فقط برای تاریخ درخواستی مجاز و معتبر می باشد و شما فقط در تاریخ درخواستی و یا انتخابی مجاز به تردد در محدوده ممنوعه طرح ترافیک می باشید.
ب – مجوز روزانه نوع ۲ (مجوز ورود پس از ساعت ۱۰ صبح) ۳۰۸۴۰۰ ریال
به منظور خرید مجوز طرح ترافیک روزانه حداقل می بایست یک روز قبل از تاریخ درخواست نسبت به ثبت نام و خرید اقدام نمایید.(البته در صورتیکه ظرفیت مجاز ثبت نام تکمیل نشده باشد)
مجوز طرح روزانه نوع ۲ فقط برای تاریخ درخواستی مجاز و معتبر می باشد و شما فقط در تاریخ درخواستی و یا انتخابی از ساعت ۱۰ صبح به بعد مجاز به تردد در محدوده ممنوعه طرح ترافیک می باشید.
 پ – مجوز روزانه نوع ۳ (مجوز ورود پس از ساعت ۱۴ بعد از ظهر) ۱۹۸۰۰۰ریال
 به منظور خرید مجوز طرح ترافیک روزانه حداقل می بایست یک روز قبل از تاریخ درخواست نسبت به ثبت نام و خرید اقدام نمایید.(البته در صورتیکه ظرفیت مجاز ثبت نام تکمیل نشده باشد)
مجوز طرح روزانه نوع ۳ فقط برای تاریخ درخواستی مجاز و معتبر می باشد و شما فقط در تاریخ درخواستی و یا انتخابی از ساعت ۱۴ بعد از ظهر به بعد مجاز به تردد در محدوده ممنوعه طرح ترافیک می باشید.
ج- مجوز هفتگی (مجوز ورود در تمام ساعات روز) ۱۳۲۰۰۰۰ ریال
 به منظور خرید مجوز طرح ترافیک هفتگی توصیه می گردد قبل از شروع هفته مورد نظر نسبت به ثبت نام و خرید اقدام نمایید.(البته در صورتیکه ظرفیت مجاز ثبت نام تکمیل نشده باشد)
تاریخ شروع مجوز طرح هفتگی از اول هفته (شنبه ) می باشد و شما فقط در هفته انتخابی و تایید شده مجاز به تردد در محدوده ممنوعه طرح می باشید.
در صورت تمایل به خرید مجوز هفتگی در هفته جاری فقط تا پایان روز شنبه می توانید اقدام به خرید نمائید.
در صورت خرید مجوز هفتگی در هفته جاری ، مجوز صادره صرفاً از زمان انجام موفق پرداخت الکترونیکی و مشاهده ی چاپ مجوز هفتگی تا پایان هفته ی مورد نظر معتبر می باشد.

جزییات ثبت نام و دریافت پلاک ملی خودروها در سال ۹۷

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود