آشنایی با جاذبه های دیدنی شهر «کلمبو سریلانکا»

گشتی در جاذبه های دیدنی کلمبو

آشنایی با جاذبه های دیدنی شهر «کلمبو سریلانکا»

کلمبو، شهری در کشور سریلانکا، سرزمین چای و فیل و لبخند است. بزرگ ‌ترین شهر و پایتخت تجاری سریلانکا بوده و در کرانه ی غربی جزیره و نزدیک پایتخت قرار دارد. برای سفر به این شهر با وجود فرودگاه بین‌المللی آن که پروازهایی منظم به بسیاری از کشورهای آسیایی و اروپایی دارد، مشکلی وجود ندارد. فرودگاه از شهر چیزی حدود نیم ساعت فاصله داشته و با اتوبوس یا تاکسی‌های فرودگاه می‌توان به مرکز شهر آمد.

سریلانکا، کشوری کمتر شناخته شده و توسعه نیافته در جنوب شرق قاره کهن بوده که گر چه فرصت های گردشگری و طبیعت گردی فوق العاده با مناظر چشم نواز و باور نکردنی دارد، اما آنطور که شایسته این منطقه توریستی آسیا است، مورد توجه قرار نگرفته و ارزش سفر کردن ارزان را به خصوص برای کوله پشتی گردها دارد.

عمارت های به جا مانده از دوران استعمار بریتانیا و فرانسه در تاریخ و فرهنگ کلمبو قابل مشاهده است. بازارهای محلی آن همچون کازابلانکا، شما را با دنیای سنت و مدرنیسم آشنا میکند که راهکار خوبی برای شناخت سبک زندگی جذاب مردمان این خطه از کره زمین است. امروزه، کلمبو با کلمبو قرن بیستم خیلی فرق می کند. نگارخانه ها و پاساژها و هتل های  شیک، تنها بخشی از واقعیت های کلمبو است که در گفتار امروز به طور اجمالی به آن اشاره می کنیم. با کلمبو گردی ما همراه باشید.

سریلانکا گردی با زوج جوان ماجراجو

پیشنهادهای هیجان انگیز تریپ ادوایزری ها برای سفر به کلمبو سریلانکا

وضعیت آب و‌ هوایی کلمبو سریلانکا

وضعیت آب و هوا این شهر، تقریبا شبیه بسیاری از کشورهای  جنوب شرق  آسیا مثل کوالالامپور و بانکوک است. آب و هوا تقریبا معتدل است و از اوایل فروردین تا اواخر خرداد، دما تا ۳۵ درجه سانتیگراد افزایش می یابد. درفصل باران های  موسمی از تیر ماه تا اواخر مهرماه، شاهد هوای بارانی و خنک در این منطقه هستیم. جزییات بیشتر را در weather.com  جستجو کنید که پیش بینی آب و هوایی بسیاری از نقاط جهان از جمله کلبمو را در اختیار شما قرار می دهد.

بهترین زمان سفر به کلمبو سریلانکا

برخی از گردشگران، همواره به دنبال بهترین زمان سفر به نقاط مختلف جهان هستند. در حالی که این رویه باعث می شود تا شما، زیبایی های طبیعت و فرصت های گردشگری و کارناوال گردی و جشنواره گردی و گالری گردی و خرید را در زمان های مختلف در کشور مقصد از دست دهید. اگر فقط بخواهیم جهانگردی در تابستان بکنیم یا کریسمس یا نوروز، رویدادها و برنامه های زیادی را در کشورهای مختلف جهان از دست خواهیم داد. بنابراین برای سفر هیجان انگیز، پذیرش هوای  کمی سرد و گرم نیز خالی از لطف نیست. از آنجایی که کلمبو آب و هوای نسبتا یکسانی دارد، در تمام طول سال می‌توانید برای سفر به این شهر برنامه‌ریزی کنید و هیچ محدودیتی نخواهید داشت. البته غیر از فصل‌های باران‌ های موسمی که بین ژوئن تا سپتامبر به اوج خود می‌رسد. در سایر روزهای سال، آب و هوا کاملا مطبوع و برای سفر مناسب است.

هزینه اماکن اقامتی

اگر بخواهید با کمترین هزینه در سریلانکا اقامت کنید، بابت اقامت در مسافرخانه‌های معمولی باید بین ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ روپیه بپردازید. هزینه‌ی اتاق دوتخته در هتل خوب و میان‌رده بین ۴۵۰۰ تا ۱۲ هزار روپیه است. برای اقامت در هتل‌های لوکس و مجلل باید بیش از ۱۲ هزار روپیه بپردازید. البته این رقم در ایام کم مسافر، کاهش می یابد. همان طور که می دانید، برای  رزرو مکان های اقامتی در کلمبو، میتوانید از خدمات سایت های رزرواسیون آنلاین معتبر  جهان از جمله: سایت بوکنیگ  یا همان booking.com  یا expedia.com یا Hotels.com  استفاده کنید. البته سایت هاستل ورلد هم فرصت های اقامت ارزان در کلمبو را در اختیار هاستل  گردها قرار می دهد.

هزینه غذا در کلمبو

کم‌ هزینه‌ترین غذایی که می‌توانید در سریلانکا بخورید، برنج و کاری است که بین ۱۵۰ تا ۴۰۰ روپیه قیمت دارد. وعده‌های غذایی در رستوران‌های معمولی و هتل‌ها بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ روپیه قیمت دارند. اگر بخواهید در رستوران‌های لوکس غذا بخورید باید بیش از ۳۰۰۰ روپیه هزینه کنید. البته غذا در کلبو ارزان است و متریال برای  پخت و پز با قیمت های خوبی در اختیار  گردشگران قرار دارد.  اگر به این شهر دیدنی رفتید، از غذاهای محلی در کافه  های دنج و رستوران های معمولی استفاده کنید.

هزینه حمل و نقل عمومی

اگر بخواهید از اتوبوس به عنوان وسیله‌ی نقلیه استفاده کنید، هزینه‌ی روزانه‌ی شما در حدود چهارصد روپیه می‌شود. اگر بخواهید دوچرخه کرایه کنید، از قطار استفاده کنید یا بعضی روزها ماشین سواری بگیرید، هزینه‌ی روزانه‌ی آن حدودا سه  هزار روپیه می‌شود. اگر بخواهید هر روز از ماشین سواری استفاده کنید، روزانه پنج هزار روپیه باید بپردازید. این رقم  ها در  فصول  مختلف متفاوت خواهد بود و برای کسب  اطلاعات بیشتر به سایت اداره گردشگری کلمبو رجوع کنید.

توجه داشته باشید که در سریلانکا هم  مثل هندوستان و سنگاپور، سه چرخه موتوری در دسترس شما است. این ها برای هر  کیلومتر، بین  ۳۰ تا ۵۰ روپیه دریافت می کنند که البته برای روزهایی که هوا خیلی گرم نیست، مناسب خواهد بود. در شهر کلمبو، توک توک بهترین و راحت‌ترین روش برای گشت و‌ گذار در شهر و بازدید از جاذبه‌های مختلف در مدت زمان کوتاه است. اگر قادر  نیستند به هر دلیلی از توک توک استفاده کنید، اتوبوس را در نظر بگیرید. هزینه‌ی آن‌ها برای مسیرهای سه تا چهار کیلومتری در حدود ۲۰ روپیه است. اگر بار زیاد و چمدان‌های بزرگ داشته باشید، باید بابت آن هم هزینه جداگانه بپردازید.

مقصدهای  گردشگری  کلمبو  به روایت  تصویر

موزه  کلمبو: در واقع این موزه جزو بهترین جاذبه‌های گردشگری کلبمو  است که شما را به تماشای تاریخ  منطقه می برد.  این موزه در سال ۱۸۷۷ پایه‌گذاری شده و بزرگ‌ترین موزه در جزیره و بدون شک یکی از افتخارات سریلانکا است. مجموعه‌های جالب توجهی از آثار به جامانده از فرمانروایان دودمان Kandyan در این موزه نگهداری می‌شود. موزه‌ی ملی در بنایی ساخته شده به سبک معماری ایتالیایی درست در مرکز شهر کلمبو قرار دارد.
باغ وحش DEHIWALA ZOO: باغ وحش دهیوالا یا باغ جانورشناسی ملی سریلانکا، در سال ۱۹۳۶ پایه‌گذاری شده و هدف اصلی از تاسیس آن حفاظت از گونه‌های متنوع جانواران وحشی و پرندگان بوده است. در این باغ وحش، فرصت تماشای نمایش جذاب فیل‌ها، شامپازه‌ها و شیرهای دریایی را از دست ندهید.  باغ وحش هر روز از ۸ و نیم صبح تا ۶ بعدازظهر باز است.
کلیسا SANIT ANTHNOY: این کلیسا یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های شهر است. در روزهای آخر هفته، سه‌شنبه‌ها و در فستیوال‌های بزرگ، کلیسا پر از افرادی می‌شوند که به قصد زیارت و دیدن معجزه به این کلیسا سر می‌زنند. این کلیسا، صدها سال پیش به عنوان یک ساختمان کوچکی گلی ساخته شده، ولی به مرور زمان و در بازسازی‌های سال ۱۸۰۶، بزرگ‌تر شده است.
منطقه حفاظت شده ATTIDIYA: این مجموعه، پناهگاهی برای ۵۰ نوع مختلف از پرندگان چه پرندگان بومی و چه پرندگان مهاجر است. تعداد زیادی پروانه، حشرات گوناگون، پرنده و سایر گونه‌های جالب توجه در این منطقه نگهداری می‌شوند که با عبور از مسیرهای پیاده‌روی آن می‌توانید در اطراف خود این موجودات زیبا را تماشا کنید و لذت ببرید. درسفر به  کلمبو حتما از چشم اندازهای دیدنی  آتیدیا لذت ببرید.
مونت لاوینیا: از دیگر مقصدهای گردشگری جذاب  کلبمو،  می  توان به هتل موزه بزرگ آن  اشاره کرد . این هتل علاوه بر چشم‌اندازهای زیبای از دریا و اقیانوس، خدمات لوکسی برای مهمانان خود دارد و در نزدیکی باغ‌های ملی جانورشناسی قرار دارد. در تمام طول سال می‌توانید از امکانات این هتل که یک پارک هم برای بچه‌ها دارد، استفاده کنید.
mount lavinia hotel Colombo sri lanka
عمارت بیمارستان هلندی های کلمبو: بنای قدیمی یکی از آثار به جامانده از چند قرن پیش است که به خوبی حفظ و نگهداری شده است. این بنا در سال ۱۶۸۱ ساخته شده و بعد از طی کردن مراحل متعدد و بازسازی‌های عمده، امرزه به یک مرکز خرید تبدیل شده است. این مجموعه در منطقه‌ی Galle Fort قرار دارد و یکی از قدیمی‌ترین بناهای قلعه‌ی کلمبو است.
تالار قدیمی شهر: این بنا بیش از دو قرن پیش ساخته شده و یکی از بهترین نمونه‌های معماری بریتانیایی در شهر است. بازدید از این مجموعه، هزینه‌ی ورودی ندارد. این تالار در خیابان اصلی کلمبو در میان چند جاذبه‌ی گردشگری مهم دیگر قرار دارد
دریاچه گردی در کلمبو: کلمبو، شهر دریاچه ها است. در کنار این دریاچه می‌توانید ماجراجویی کرده و یک پیک نیک عالی را تجربه کنید. دریاچه‌ی بیرا یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های شهر است که در آن می‌توانید از قایق‌سواری لذت ببرید. این دریاچه به معبد مشهور Gangaramaya بسیار نزدیک است و چشم‌اندازهای زیبایی از این معبد دارد.
معبد Gangaramaya از مکان های دیدنی گردشگری کلمبو است و نقاشی ها و مجسمه های جالبی دارد

اگر تجربه کلمبو گردی دارید، تجربه های خود را کامنت کرده و تصاویرتان را از طریق کانال های روزیاتو در شبکه های  اجتماعی ارسال کنید. کلمبو را در هشتگ سریلانکا در اینستاگرام دنبال کنید. اگر قصد سفر به سریلانکا داشتید، از اطلاعات  سایت سمی گردشگری این کشور استفاده کنید. خدمات تریپ ادوایزری ها و لونلی پلنتی ها هم فراموش نکنید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • mosi اسفند ۱, ۱۳۹۷

    سریلانکا؟
    کجاس؟
    تو غذای خودشون موندن ما بریم که چی بشه؟