صورت چاق، صاف و سفت با راهکارهای گیاهی

رژیم غذایی سالم و سبک زندگی سبز، ۲ فاکتور بهداشت پوست

صورت چاق، صاف و سفت با راهکارهای گیاهی

گوشت قرمز کیلویی صد هزار تومان این روزها، خوردن غذای گوشتی سالم را با چالش مواجه کرده است. اما جایگزین ها بسیار است. حتی برای کسانی که به دنبال چاق شدن صورت هستند. صورت چاق و تپل و سفت، همان اندازه برای خیلی ها اهمیت دارد که داشتن صورتی صاف، بدون چروک و یکدست با رنگی شفاف و روشن مهم است.

بهداشت پوست و مو، ارتباط زیادی به زیبایی چهره و سبک زندگی و رژیم غذایی درست کم نمک و کم چربی داشته و به همین خاطر، سالانه میلیاردها دلار لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران و سایر نقاط جهان برای حفظ طراوت و شادابی پوست صورت زنان و مردان هزینه می شود و کسب و کار پر رونقی را برای برندهای فعال و لاکچری این عرصه از ایوروشه و لانکوم گرفته تا مک و لیراک و بقیه به ارمغان می آورد.

برندهایی که محصولات مراقبت از پوست و مو آن ها با فرمولاسیون گیاهی ارائه می شود (مثل EYVES  ROCHERS) و پارابن ندارد، مخاطبان زیادی به خصوص در میان بانوان جوان دارد. مقوله  حفاظت از پوست و مو و داشتن صورتی غیر لاغر  و تپل و بدون کک و مک و صاف، دغدغه ذهنی خیلی ها است.

آنچه در روش های مراقبت از پوست و مو اهمیت بسیار دارد و به داشتن صورتی چاق کمک میکند، نوشیدن آب کافی است. متاسفانه چه درنقاط خشک و چه نقاط مرطوب، بسیارند افرادی که در طول روز، آب کافی مصرف نمی کنند. مصرف آب یک کارگر ساختمانی با یک دبیر و راننده تاکسی و ورزشکار و کودک تفاوت دارد. هیچ نوشیدنی، جای آب را نمی گیرد و ارزش موثر برای شادابی پوست و مو ندارد. آب،  هیچ جایگزینی ندارد و اگر به دنبال پوستی صاف و یکدست و شفاف و صورتی چاق  هستید، آب زیاد نوشیدن را فراموش نکنید.

موضوع مهم دیگری که باید برای یکدستی و تپل ماندن صورت در نظر داشت، مصرف ضد آفتاب هایی با درجه اس پی اف ۱۵ تا ۳۰  است که پوست را در برابر اشعه های مضر  UVA و UVB  محافظت میکند و از کدری و لاغری صورت جلوگیری  میکند. توجه کنید که با فرا رسیدن فصل گرما، استفاده از کرم های ضد آفتاب باید بیشتر شده و هر از چند گاهی این کرم، تجدید شود.

توجه کنید که برای سیستم های مراقبت از پوست، کرم های شب هم هست که موجب استراحت و تغذیه منافذ پوست می شود. داشتن یک صورت زیبا نیازمند فاکتورهای بسیار زیادی است. از جمله این فاکتورها پوست شفاف و شاداب، نداشتن کک و مک، صورت خوش فرم و کمی چاق و … است. در این مطلب ساده ترین راهکار های چاق شدن صورت به شما آموزش می دهیم.

چاقی صورت با انواع و اقسام مواد خوردنی و مالیدنی، از پر جستجو ترین کلید واژه های ایرانیان در گوگل است
چگونه صورت خود را چاق و تپل کنیم از سوالات مهم زنان و مردان در حوزه بهداشت و سلامت فردی در گوگل است

سیب زمینی برای داشتن صورت چاق

باید با خواص معجزه بخش سیب زمینی بیشتر آشنا شویم زیرا سیب زمینی پخته شده و یا آب پز شده در چاقی صورت بسیار تاثیر دارد در حالی که در چاق شدن اندام تاثیرش نسبت به مواد غذاهای دیگری که حاوی نشاسته می باشند بسیار کم تر می باشد. سیب زمینی برای چاق  شدن صورت بسیار مفید است. حتی در ماسک های ارگانیک صورت، سیب زمینی،‌ کاربرد زیادی دارد. مخصوصا که پف های زیر چشم و سیاهی را بر طرف میکند. سیب  زمینی را حتی الامکان به صورت پخته و نه  سرخ شده مصرف کنید. سیب زمینی سرخ  شده، تاثیر  منفی روی سلامت و در نهایت  کیفیت پوست می گذارد.

مایعات فراوان برای صورت چاق

مایعات برای داشتن صورت چاق بسیار اهمیت دارد. در طول روز حتما از مایعات زیادی بنوشید از جمله نوشیدن زیاد آب و سایر آب میوه که شاید بهترین و کم هزینه ترین راه هم برای لطافت بخشیدن به پوست و چاقی صورت می باشد. آب، برای چاقی پوست مفید است. ورزشکاران در فصول گرم سال به این موضوع خیلی توجه کنید. شستن زیاد پوست با آب میتواند باعث لاغر شدن پوست صورت شما شود.

مصرف جوانه گندم برای بهداشت پوست و مو بسیار مفید است

مواد قند طبیعی برای صورت چاق

مواد قندی برای داشتن صورت چاق مفید است. از مواد قندی که حاوی قند طبیعی نیز می باشند می توان برای چاقی صورت بهره گرفت همانند شیری خرما و شیره انگور که در تپل شدن صورت می تواند به شما بسیار کمک کند. حتما قند طبیعی مصرف کنید و زولوبیا و بامیه را برای همیشه از دستور غذایی خود حذف کنید.  مخصوصا نوشابه های گاز دارد.

کربوهیدارت ها و پوست صورت آقایان

آقایان برای چاقی صورت، باید رژیم غذایی و هم چنین فرآیند های مراقبتی از پوست خود را به دقت برنامه ریزی کنند تا دچار چاقی و لاغری مکرر پوست و چین و چروک پس از آن نشوند

صورت چاق با کربوهیدرات ها امکان پذیر است. از مواد غذایی که کربوهیدرات بالایی دارند استفاده کنید همانند: آب هویچ به همراه آب نارگیل و شکر که بهترین زمان صرف این نوشیدنی ها صبح می باشد. همه این ها سبب تپل شدن صورت شما می شود. مخصوصا که هویج و توت فرنگی و شاتوت برای شادابی پوست و یکدستی و صافی آن بسیار موثر است. آقایان که در طول روز بیشتر در معرض تشنگی و نور  آفتاب هستید، مراقبت از پوست را برای داشتن صورتی چاق در نظر داشته  باشند.

یک سالاد عالی

مصرف سالاد با روغن زیتون و بدون نمک، میتواند تاثیر زیادی در شفافیت پوست و چاقی آن در بلند مدت داشته باشد

صورت چاق با سالاد. گنجاندن سالاد کاهو و جوانه گندم در وعده های غذایی به ویژه وعده شام تاثیر زیادی بر افزایش نشاط و شادابی صورت و پر شدن و چاق به نظر رسیدن آن دارد. جوانه گندم به دلیل داشتن ویتامین E و گروه ویتامین های B می تواند تاثیر زیادی در آبرسانی و افزایش آب میان بافتی صورت داشته باشد.

عسل، زیتون و خرما: معجونی شگفت انگیز برای چاق و یکدستی پوست صورت

معجون عسل و زیتون و خرما، برای شادابی پوست و باز شدن منافذ پوست تاثیر زیادی دارد

صورت چاق با زیتون و عسل! ایران، کشور عسل و ده ها نوع خرما است. عسل و خرما را در وعده صبحانه، میان وعده در نظر  داشته باشید که شیرینی عسل با تحریک ترشح هورمون بتاآندروفین، نشاط‌ آور است.صرف عسل صبح‌ها مناسب‌تر است و همراه شیر یا داخل چای یا همراه مقدار اندکی خامه یا کره بسیار خوب است؛ البته اگر اضافه وزن ندارید.

غذاهای دریایی

برای داشتن صورت چاق از ماهی استفاده کنید. غذاهای دریایی می تواند در چاقی صورت بسیار کمک کند، غذاهای دریایی را بسیاری از دکتر های تغذیه از لحاظ علمی برای چاقی صورت تایید کرده اند و می تواند گزینه خوبی برای رسیدن شما به هدف اصلیتان که چاقی و پر شدن صورت هست، می باشد. مصرف غذاهای دریایی، به تنهایی برای چاقی صورت کاربرد ندارد و شما باید رژیم غذایی خود را اصلاح کرده و به سمت ارگانیک شدن سوق دهید.

معجون شگفت آور خیار و گلابی

خیار برای داشتن صورت چاق مفید است. خیار به دلیل بافتی که دارد در گروه میوه های پرآب تلقی می شود که خواص بسیاری برای تلطیف پوست و آبرسانی به سلول های سطحی پوست دارد. استفاده موضعی و خوراکی از این میوه می تواند به بهبود آبرسانی سلول های پوستی کمک کند به ویژه اگر از ماسک تهیه شده از این میوه به صورت موضعی در ناحیه صورت استفاده کنید.

ژل آلوئه ورا

برای داشتن صورت چاق از آلوئه ورا استفاده کنید. آلوئه ورا برای چاقی صورت مفید است. چند ژل  آلوئه ورا تهیه کرده و مستقیماً بر روی گونه هایتان بزنید . با نوک انگشتان ، ژل را به صورت دایره ای بر روی پوست خود بمالید و ماساژ را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ادامه دهید . این فرآیند باید حداقل ۲-۳ بار در روز انجام شود تا در یک هفته گونه های جذاب تر و فربه تری داشته باشید .

خواب کافی و عادت بد

برای داشتن صورت چاق، خواب کافی داشته باشید. عادت های بد در سبک زندگی امروز،  تاثیر زیادی در لاغری صورت دارد. مثل کم خوابیدن. برای موثر کردن  هر دارو و تجویزی، باید سبک زندگی خود را اصلاح کرد.

اگر شما هم روش های دیگری برای بهداشت پوست صورت و چاق شدن صورت در اختیار دارید با ما در کامنت به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • مهتاب حسینی اسفند ۱, ۱۴۰۰

    خوردن مولتی ویتامین دیلی ونیچرمین فوراور زاعث چاقی وسفت شدن میشود