سریال هایی که ادامه پخش آن ها در سال ۲۰۱۸ کنسل شده است

سریال هایی که ادامه پخش آن ها در سال ۲۰۱۸ کنسل شده است

دنیای بیرحمی است و این موضوع حتی در قلمرو سریال های دوست داشتنی نیز صدق می کند. گاهی یک سریال تلویزیونی تازه بیننده زیادی پیدا نمی کند و گاهی نیز سریالی که سال ها در حال پخش بوده رفته رفته تماشاگرانش را از دست می دهد. در برخی موارد علت کم بیننده بودن سریال ها تنها کیفیت پایین آن هاست اما در دوره ای که «عصر طلایی تلویزیون» نامیده می شود، محتواهای تلویزیونی تولید شده آن قدر زیاد است که برخی سریال های قوی و خوش ساخت نیز از رادار تماشاگران دور می مانند و آنچنان که باید دیده نمی شوند. با رشد فزاینده شبکه های تلویزیونی، سرویس های استریمینگ و دیگر تولید کننده های محتواهای تلویزیونی، هر ساله بر تعداد سریال ها افزوده می شود به طوری که در سال ۲۰۱۷ بیش از ۴۸۷ سریال منتشر شده اند.

با چنین عدد خیره کننده ای جای تعجب ندارد که برخی سریال ها حتی علیرغم خوب بودن نیز نتوانند دوام بیاورند و کنسل شدن آن ها اجتناب ناپذیر می شود؛ اتفاقی که دل بسیاری از طرفداران این سریال های نادیده گرفته شده را به درد می آورد. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با سریال های مهمی که در سال ۲۰۱۸ ادامه پخش آن ها کنسل شده است آشنا کنیم.

۱- اَش در مقابل مردگان شرور

سریال های کنسل شده

در ماه آوریل ۲۰۱۸ بود که شبکه استارز اعلام کرد ادامه مجموعه تلویزیونی «اَش در مقابل مردگان شرور» (Ash vs. Evil Dead) کنسل شده و دیگر بروس کمپبل را در نقش قاتل زامبی ها نخواهیم دید و بدین ترتیب داستان این مجموعه تلویزیونی پس از ۳ فصل به پایان رسید. این سریال که ادامه ای بود بر سری فیلم های «مردگان شرور»، بار دیگر بروس کمپبل را در نقش قاتل هیولاها بازگردانده بود و ری سانتیاگو، دانا دی لورنزو، جیل ماری جونز، میشله هورد، تد ریمی و تعدادی دیگر نیز در آ« حضور داشتند.

به نظر می رسید که کمپبل دوست دارد نقش اَش را تا همیشه بازی کند و آن را «نقش تمام عمر» خود نامیده بود اما استارز تصمیم گرفت در سیاست تولید سناریوهای اورجینال خود بازنگری کاملی داشته باشد. اگر چه این مجموعه تلویزیونی در روزهای اول انتشار بیش از ۴۳۷.۰۰۰ بیننده داشت اما هر فصل از تعداد تماشاگران آن کاسته شد و برخی از اپیزودهای فصل سوم آن تنها ۱۷۵.۰۰۰ بیننده داشت. بدین ترتیب چاره ای جز کنسل کردن این سریال علیرغم وجود ستاره ای مانند بروس کمپبل در آن وجود نداشت.

۲- جن گیر

سریال های کنسل شده

به نظر می رسد که مجموعه تلویزیونی«جن گیر» (The Exorcist) بعد از کنسل شدن توسط شبکه فاکس دیگر صفحه تلویزیون را به چشم نخواهد دید. این درام فراطبیعی، که دنباله ای بر فیلمی مشهور با همین نام در سال ۱۹۷۳ بود، آلفونسو هررا را در نقش پدر توماس اورتگا داشت که همراه با مارکوس کین برای پیدا کردن شیطان دست به کار می شود. در فصل دوم و پایانی این مجموعه تلویزیونی آن ها به شیرخوارگاهی می رفتند که در آن بچه ای توسط شیطان تسخیر شده بود. سریال «جن گیر» نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کرد اما نتوانست بینندگان زیادی را به خود جلب کند.

فصل دوم مجموعه تلویزیونی به طور متوسط تنها ۱.۹ میلیون بیننده داشت. اگر چه بسیاری از طرفداران این سریال از کنسل شدن آن آزرده خاطر شدند اما جرمی اسلیتر در نقش شورانر این سریال اعلام کرد که استودیو فاکس چاره ای جز این نداشته و نباید برای این تصمیم سخت مورد سرزنش قرار گیرد.

۳- فضای باز

سریال های کنسل شده

شاید محبوب ترین سریال شبکه Syfy سریال «فضای باز» (The Expanse) بوده باشد اما این مجموعه تلویزیونی نیز پس از پخش ۳ فصل به بایگانی فرستاده شد. در این سریال علمی تخیلی، توماس جین معروف نقش یک کارآگاه پلیس به نام جوزفوس میلر را بازی می کرد که همراه با دبیر کل سازمان ملل کریسچن آواسارالا (شهره آغداشلو) و یک افسر فضایی به نام جیم هولدن (استیون استریت) برای خنثی کردن یک توطئه بزرگ که یک اجتماع شورشی را تهدید می کند به یک سفر بین کهکشانی می روند.

این مجموعه تلویزیونی یکی از پربیننده ترین سریال های شبکه Syfy بود و در فصل سوم از سایت روتن تومیتوز نمره ۱۰۰ درصد دریافت کرد در حالی که این رقم برای فصول اول و دوم به ترتیب ۷۶ و ۹۵ درصد بود. با این وجود اما سریال «فضای باز» نتوانست در زمینه جذب تماشاگر موفق عمل کند و تعداد تماشاگران آن از ۱.۳ میلیون در فصل اول به ۱.۰۵ میلیون نفر در فصل دوم و یک میلیون نفر در فصل سوم نزول کرد. بدین ترتیب شبکه مذکور چاره ای جز کنسل کردن «فضای باز» تنها پس از ۳ فصل نداشت.

۴- نامردمان

سریال های کنسل شده

شاید انشقاق از دنیای مارول برای تمدید شدن خودکار یک مجموعه تلویزیونی برای فصل دوم کافی به نظر برسد اما این اتفاق در مورد سریال بزرگ ابرقهرمانی شبکه ABC با عنوان «نامردمان» یا «غیرانسان ها» (Inhumans) رخ نداد که نتوانست تماشاگران کافی را به خود جلب کند. این سریال که آنسون مونت را در نقش بلک بولت، پادشاه آرام قلمرو بین کهکشانی آتیلان، داشت تنها پس از یک فصل کنسل شد هر چند تبلیغات زیادی برای آن صورت گرفته و دو اپیزود اول آن نیز در سالن های سینمای آیمکس پخش شده بود. به نظر می رسد مشکل اصلی سریال «نامردمان» مربوط به کیفیت پایین آن بوده باشد.

این مجموعه تلویزیونی به شدت مورد انتقادهای تند منتقدان قرار گرفته و در سایت روتن تومیتوز نیز تنها نمره ۱۰ درصد را دریافت کرد. از مشکلات اصلی این سریال می توان به ظاهر ساده و بیروح، داستان پردازی کلیشه ای و بازی های مصنوعی و ضعیف برخی از بازیگران اشاره کرد که ایوان ریون (بازیگر نقش رمزی بولتون در سریال «بازی تاج و تخت») نیز از آن جمله بود. با وجود نقدهای منفی اما برخی از تماشاگران علاقه خاصی به «نامردمان» داشته و از طریق امضا گرفتن سعی در بازگرداندن آن دارند اما حتی جمع آوری ۵.۰۰۰ امضا نیز برای بازگرداندن این سریال در فصل دوم نیز کافی نبود.

۵- آخرین انسان روی زمین

سریال های کنسل شده

مجموعه تلویزیونی «آخرین انسان روی زمین» (The Last Man on Earth) در سال ۲۰۱۸ برای آخرین بار پخش شد. در این سریال، ویل فورت نقش آخرین بازمانده زمین (ظاهراً) پس از یک اتفاق هولناک جهانی را بازی می کرد. در طی ۴ فصل ادامه سریال وی در می یابد که تنها بازمانده این فاجعه جهانی نیست و برخی دیگر نیز زنده مانده و به او ملحق می شوند. فورت که خود نقش سازنده سریال را نیز داشت، با فصل سوم و در یک زمان بسیار حساس آن را به پایان رساند که بسیاری از طرفداران این سریال را در بهت و حیرت فرو برد.

در واقع این مجموعه تلویزیونی قربانی تصمیم شبکه فاکس برای کنسل کردن تمامی سریال های فیلم برداری شده با یک دوربین شد. سریال «آخرین انسان روی زمین» یکی از بهترین و پرطرفدارترین مجموعه های تلوزیونی شبکه فاکس بود که توانسته بود ۵ جایزه امی؛ از جمله ۲ جایزه برای فورت در بخش بهترین بازیگر مرد نقش اول بدست آورد اما این موضوع نیز برای ادامه یافتن داستان «آخرین انسان روی زمین» کافی دانسته نشد.

۶- ابلیس

سریال های کنسل شده

شبکه فاکس در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که مجموعه تلویزیونی درام کمیک «ابلیس» (Lucifer) را پس از ۳ فصل کنسل کرده است. در این سریال تام الیس نقش فرشته مغضوب را بازی می کند که از جهنم بازنشسته شده و به لس آنجلس می آید و به عنوان صاحب یک کافه و مشاور پلیس لس آنجلس مشغول به کار می شود. اگر چه این سریال در فصل سوم و پایانی خود تنها ۴.۱ میلیون نفر را به خود جلب کرد اما هنوز طرفدارانی داشت که از کنسل شدن آن خشمگین شده و از مسئولان استودیو برادران وارنر خواستند که ادامه «ابلیس» را تولید کنند. آن ها تلاش های زیادی برای ترغیب کردن دیگر شبکه های تلویزیونی مانند Hulu و حتی سرویس های استریمینگ به ادامه این سریال داشته اند که تاکنون موفقیت آمیز نبوده است.

۷-The Mick

Shades of Blue

کایتلین اولسون در مجموعه تلویزیونی «آسمان در فیلادلفیا همیشه آفتابی است» (It’s Always Sunny in Philadelphia)، حضور طولانی و بسیار موفقی داشت نتوانست در مجموعه تلویزیونی «The Mick» از شبکه فاکس همان موفقیت را تکرار کند و این سریال تنها پس از پخش ۲ فصل کنسل شد. اولسون در  «The Mick» نقشی میکی مولنژ را بازی می کند، یک زن بسیار بی مسئولیت و شلخته که باید از خواهرزاده های لوس خواهر ثروتمندش مراقبت کند. اگر چه این سریال عموماً نقدهای مثبتی دریافت کرد اما نتوانست استقبال به عمل آمده از فصل اول را تکرار کند، هر چند ۳.۱ میلیون تماشاگر در فصل دوم عددی کافی برای ساخت فصل سوم به نظر می رسید. اما شبکه فاکس دریافت که با توجه به برنامه هایی که در پاییز سال آینده خواهد داشت جای کافی برای ادامه این مجموعه وجود ندارد.

۸- موتزارت در جنگل

The Mick

سرویس استریمینگ آمازون بالاخره در سال ۲۰۱۸ ادامه پخش سریال درام موزیکال «موتزارت در جنگل» (Mozart in the Jungle) را بعد از ۴ فصل متوقف کرد. این سریال که بر اساس کتابی با همین عنوان نوشته نوازنده فلوتی به نام بلر تیندال ساخته شده بود گائل گارسیا برنال را در نقش رودریگو دِسوزا داشت، که رهبر جدید ارکستر نیویورک می شود. مجموعه تلویزیونی «موتزارت در جنگل» به شدت مورد توجه منتقدان قرار گرفته و در مراسم گلدن گلوب و امی ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ نیز جوایز متعددی دریافت کرد. علت کنسل شدن «موتزارت در جنگل» در نتیجه تلاش آمازون برای ساخت سریال های درام بزرگ تر با جاذبه بین المللی بیشتر عنوان شده است که نشان می دهد این سرویس استریمینگ در سودای تولید سریال های فاخری مانند «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) است.

۹- روزی روزگاری

The Mick

مجموعه تلویزیونی فانتزی «روزی روزگاری» (Once Upon a Time) در طی سال های پخش خود تماشاگران بسیاری را از دست داد اما هنوز آن قدر طرفداران متعصب داشت که بتواند تا فصل هفتم تمدید شود. اما در فصل هفتم و نهایی مشکلات زیادی در زمینه تولید رخ داد که از آن میان می توان به جایگزین شدن بسیاری از بازیگران اصلی سریال با بازیگرانی جدید اشاره کرد. اگر چه تلاش می شد این سریال از نو راه اندازی شود اما در نهایت تعداد کم تماشاگران چاره ای جز کنسل کردن این سریال را برای سازندگان آن باقی نگذاشت.

اگر چه چینینگ دانگی، رییس ABC Entertainment اعلام کرده بود که به تولید فصل هشتم این مجموعه تلویزیونی خوشبین است اما در نهایت اعلام شد که فصل هفتم آخرین فصل این سریال خواهد بود. فصل پایانی «روزی روزگاری» تنها ۲.۵ میلیون بیننده داشت که در مقایسه با فصل ششم حدود ۲۰ درصد کاهش را در تعداد بینندگان نشان می داد.

۱۰- طریقت

The Mick

زمانی که شبکه Hulu تصمیم به ساخت یک مجموعه تلویزیونی با نام «طریقت» (The Path) در مورد فرقه های مذهبی جنجالی و با بازی آرون پاول (بازیگر برنده جایزه امی سریال «بریکینگ بد») و میشله موناگان (بازیگر برنده جایزه گلدن گلوب) گرفت همه انتظار یک موفقیت بزرگ را داشتند. علیرغم تاثیر قابل توجهی که این سریال بر بخشی از تماشاگران گذاشت اما تنها ۳ فصل کم بیننده را داشت و آن شور و اشتیاق و محبوبیتی که انتظار می رفت را پیدا نکرد. در این سریال، پاول و موناگان نقش زن و شوهری را بازی می کنند که عضو یک فرقه مذهبی مرموز هستند. شخصیت ادی (آرون پاول) پس از یک سفر خارجی در مورد اعتقادات و سنت های فرقه خود دچار تردید می شود.

شبکه Hulu  هیچگاه تعداد تماشاگران این مجموعه تلویزیونی را منتشر نکرد از این رو سخت است که واکنش تماشاگران به آن را به طور دقیق برآورد کرد اما منتقدان استقبال خوبی از آن نداشته و آن محبوبیتی که این شبکه انتظار داشت نصیب «طریقت» نشد. اگر چه این سریال در کل نمره ۷۹ درصد را در سایت راتن تومیتوز دریافت کرد اما هیچگاه نتوانست در جشنواره های تلویزیونی جایزه خاصی کسب کند و با توجه به دستمزدهای بالای بازیگران اصلی، کنسل شدن آن پس از ۳ فصل قابل انتظار بود.

۱۱- سایه های آبی

Shades of Blue

اگر چه جنیفر لوپز خیلی زود خبر تمدید شدن ریالیتی شو «دنیای رقص» (World of Dance) از شبکه NBC  را دریافت کرد اما این بدان معنا نیست که تنها قدرت ستارگی او برای سر پا ماندن درام پلیسی «سایه های آبی» (Shades of Blue) کافی باشد. در این مجموعه تلویزیونی لوپز نقش یک کارآگاه لس آنجلسی و مادری تنها به نام هارلی سانتوس را بازی می کند که در بخش ضد فساد اف بی آی مشغول به کار می شود. این سریال پس از انتشار ۳ فصل کنسل شد. فصل سوم و ۱۰ اپیزودی این سریال در تابستان ۲۰۱۸ منتشر خواهد شد و آخرین فصل آن خواهد بود در حالی که لوپز علاوه بر بازی در این سریال، تهیه کنندگی اجرایی آن را نیز بر عهده داشت.

این مجموعه تلویزیونی در فصل دوم خود به طور متوسط ۷ میلیون بیننده داشت که برای ادامه «سایه های آبی» کافی به نظر می رسید اما با توجه به هزینه بالای داشتن سوپراستاری مانند جنیفر لوپز، ادامه ی این مجموعه تلویزیونی برای مسئولین شبکه مقرون به صرفه نبود.

۱۲- ربوده شده

The Mick

حتی اقتباس شدن از یک مجموعه فیلم شناخته شده نیز نمی تواند تضمین کننده موفقیت یک مجموعه تلویزیونی باشد و این همان اتفاقی است که در مورد سریال «ربوده شده» (Taken) در شبکه NBC رخ داد که پیش درآمدی بود بر سری فیلم های ربوده شده با بازی لیام نیسون. در این سریال، کلیف استاندن (بازیگر نقش رولو در سریال «وایکینگ ها») نقش دوران جوانی نیسون را بازی می کند اما در نهایت تنها ۲  فصل توانست این نقش را ادامه دهد. در این مجموعه تلویزیونی دوران جوانی شخصیت برایان میلز در زمان عضویت در نیروهای کلاه سبز به تصویر کشیده می شود و وی مجبور است در سراسر جهان عملیات های خطرناک و متهورانه ای را برای نجات افراد خاص انجام دهد.

بعد از واکنش منفی منتقدان به فصل اول، این مجموعه تلویزیونی دستخوش تغییرات زیادی در عوامل سازنده شد و با شورانر جدیدی فصل دوم آن ساخته شد اما این کار نیز برای جذاب کردن «ربوده شده» کافی نبود. مجموعه «ربوده شده» یکی از کم تماشاگرترین سریال های شبکه NBC بود و تعداد تماشاگران آن در فصل دوم نیز به شدت کاهش یافت.

دیگر سریال هایی که ادامه پخش آن ها کنسل شده است:

Alex, Inc. (ABC, یک فصل)

The Brave (NBC, یک فصل)

Chance (Hulu, دو فصل)

The Crossing (ABC, یک فصل)

Damnation (USA Network, یک فصل)

Deception (ABC, یک فصل)

Designated Survivor (ABC, دو فصل)

Dice (Showtime, دو فصل)

Disjointed (Netflix, یک فصل)

Everything Sucks (Netflix, یک فصل)

Great News (NBC, دو فصل)

Hap and Leonard (Sundance TV,سه فصل)

Here and Now (HBO, یک فصل)

I Love Dick (Amazon, یک فصل)

Jean-Claude Van Johnson (Amazon, یک فصل)

Kevin Can Wait (CBS, دو فصل)

Kevin (Probably) Saves the World (ABC, یک فصل)

Lady Dynamite (Netflix, دو فصل)

The Librarians (TNT, چهار فصل)

Life Sentence (The CW, یک فصل)

Living Biblically (CBS, یک فصل)

The Mayor (ABC, یک فصل)

Me, Myself, and I (CBS, یک فصل)

The Middle (ABC, نه فصل)

New Girl (Fox, هفت فصل)

One Mississippi (Amazon, دو فصل)

The Originals (The CW, پنج فصل)

Quantico (ABC, three seasons)

Rise (NBC, یک فصل)

Scandal (ABC, هفت فصل)

Scorpion (CBS, four seasons)

Seven Seconds (Netflix, یک فصل)

Shut Eye (Hulu, دو فصل)

Stuck in the Middle (Disney Channel, سه فصل)

Superior Donuts (CBS, دو فصل)

Ten Days in the Valley (ABC, یک فصل)

Valor (The CW, یک فصل)

Versailles (BBC, سه فصل)

Wisdom of the Crowd (CBS, یک فصل)

۹JKL (CBS, یک فصل)

۸ سریال تلویزیونی که سرویس اینترنتی نتفلیکس پخش آن ها را کنسل کرده است

با ۳۵ سریال تلویزیونی محبوبی آشنا شوید که به تازگی ادامه پخش آنها کنسل شده است

پرهزینه ترین سریال های تلویزیونی سرویس استریمینگ نتفلیکس را بشناسید

۲۰ سریال تلویزیونی برتری که بر اساس فیلم های سینمایی ساخته شده اند [قسمت اول]

سریال های تلویزیونی جذابی که در طول عمرتان باید حتما ببینید [قسمت اول]

منبع: looper
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۷ نظر

ورود

  • Mohammad reza Hosseini pur اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۷

    baby daddy هم کنسل شده گویا ولی تو لیست نبود

  • amir خرداد ۲, ۱۳۹۷

    شبکه فاکس یکی از احمق ترین شبکه هاست چجور دلش اومد The Last Man on Earth کنسل کنه

  • nima خرداد ۲, ۱۳۹۷

    واقعا کنسل شدن ash vs evil ازهمه غم انگیزتره دلم واسه اون صحنه های تکه تکه کردن و شرحه شرحه کردن و اون کمدی خاصش که نظیرش تو هیچ فیلم و سریالی نیست تنگ میشه

  • سعید خرداد ۳, ۱۳۹۷

    در خبرها هست که سریال The Expanse رو احتمالا آمازون بخره و تمدید کنه برای یک فصل دیگه.

  • حامد خرداد ۹, ۱۳۹۷

    واقعا برای خودم متاسف شدم چرا ک سریال بسیار زیبایی مثل crossing رو چرا باید کنسل کنن این انقدر قشنگ بود فصل اولش رو دیدم خیلی بهم حال داد. خیلی ناراحتم واقعا الان نمیدونم باقی داستان چی میشه اخه خیلی زیبا بود چرا واقعا؟؟؟

  • فرشاد مرداد ۱, ۱۳۹۷

    اونجوری که من شنیدم، NETFLIX سریال Lucifer رو برای فصل چهارم تمدید کرده.