ماجرای عجیب سگی که به خرس سیاه آسیایی تبدیل شد

ماجرای عجیب سگی که به خرس سیاه آسیایی تبدیل شد

یک خانواده چینی در استان یونان این کشور در اتفاقی عجیب و باورنکردنی مجبور شدند سگ خانگی خود که دو سال پیش خریداری کرده بودند را به مرکز نگهداری از حیوانات محلی بسپارند. زیرا این حیوان به یک خرسِ سیاه ۱۱۵ کیلوگرمی تبدیل شده بود!

حتما از این خبر تعجب کرده‌اید! یا شاید با خود فکر می‌کنید، مگر می‌شود یک سگ ناگهان به خرس تبدیل شود! مگر می‌شود، خرس دو سال در قالب سگ زندگی کند و صاحبانش متوجه این امر نشوند!

باید بگوییم که بله! این اتفاق روی داده است. ماجرا از این قرار است که «سو یان»، که در نزدیکی شهر کونمینگ زندگی می‌کند، دو سال پیش وقتی در تعطیلات بوده این حیوان را خریداری می‌کند. این خانم در آن زمان تصور می‌کرده که یک سگ ماستیف تبتی خریداری کرده است.

ماستیف تبت، یک سگ عظیم‌الجثه متعلق به فلات تبت است و موی بسیار زیادی دارد. این نژاد برای نگهبانی، شکار و گله داری استفاده می‌شود و بعضا به «شیر سگ» هم معروف است. ماستیف تبت گران‌ترین سگ‌های دنیا بشمار می‌روند. قد این حیوان از ۶۱ تا ۷۱ سانتی‌متر و وزنش از ۶۴ تا ۹۹ کیلوگرم متغیر است. این نژاد در چین از محبوبیت بالایی برخوردار است.

ماجرای عجیب سگی که به خرس سیاه آسیایی تبدیل شد

خانم «یان» سگ خود را از یک دستفروش در کنار جاده خریداری کرد. همه چیز در ظاهر درست و طبیعی پیش می‌رفت و قیمت خرید هم مناسب بود و این خانم  احساس می‌کرد قرار است سگش بزرگ شده به یکی از زیباترین حیوانات خانگی شهرش تبدیل شود.

تنها چیزی که در ابتدا کمی برایش جای تعجب داشت، اندازه حیوان بود. اما این سماله ادامه پیدا کرد و بعدها آنها از اشتهای فوق‌العاده زیاد سگ خود نیز همیشه جا می‌خوردند. هر چه سن سگ بالا می‌رفت، اشتهایش بیشتر و بیشتر می‌شد و کمتر از قبل به سگ شباهت داشت.

خانم یان می‌گوید: «او بزرگ‌ می‌شد و بیشتر از قبل به خرس شباهت پیدا می‌کرد. این در حالیست که من از خرس‌ها خیلی می‌ترسیدم.»

ماجرای عجیب سگی که به خرس سیاه آسیایی تبدیل شد

تمام شک و شبهه‌های این خانواده زمانی به یقین تبدیل شد که سگ ماستیف تبت آنها روی پاهایش می‌ایستاد و راه می‌رفت. اینجا بود که آنها متوجه شدند به جای سگ، توله‌ی یک خرس سیاه آسیایی را خریداری کرده‌اند.

اما این امر باعث نشد که این خانواده حیوان خانگی خود را به حال خود رها کنند. تنها مورد آزاردهنده در این میان، اشتهای بسیار زیاد این خرس بود. این حیوان خانگیِ عجیب هر روز دو پاکت بزرگ نودل و یک جعبه بزرگ میوه می‌خورد.

با اینکه این خانم همچنان استطاعت مالی نگهداری از این خرس را داشت اما متوجه شد که نگهداری از حیوانات وحشی در خانه امری غیرقانونی است. به همین خاطر، ماجرای  حضور این خرس و نگهداری‌ از او را به سازمان جنگلبانی و محیط‌زیست شهرش اطلاع داد.

پس از این اتفاق، خرس خانگی خانم یان به مرکز محافظت و نگهداری از حیوانات وحشی استان یونان واقع در چین منتقل شد. کارشناسان پس از بررسی کامل وضعیت جسمانی این حیوان تایید کردند که او در سلامت کامل قرار دارد و هیچ‌گونه خشونت فیزیکی روی او اعمال نشده است.

منبع: odditycentral
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود