چالش «رقص KiKi» در اینستاگرام و هشدارهای جهانی

چگونه ترانه In My Feelings رپر کانادایی جهانی شد؟

چالش «رقص KiKi» در اینستاگرام و هشدارهای جهانی

چالش رقص کیکی (KiKi) چند روزی است که به عنوان ترند جدید در شبکه های اجتماعی و فان هیجان انگیز برای کاربران این شبکه تبدیل شده و میلیون ها نفر را در سراسر دنیا با خود همراه کرده است. پس از چالش آب یخ، چالش سیاه و سفید، چالش سلفی بدون آرایش (#nomakeupselfie) و بسیاری از چالش های پر سر و صدای سالهای اخیر، چالش رقص کیکی، بخشی از کاربران این شبکه را مجذوب کرده و روز به روز به طرفداران آن اضافه می شود. این چالش بر خلاف چالش های قبلی، خطرناک بوده و سازمان ها و موسسات مختلفی نسبت به انجام آن در محیط های عمومی به خصوص معابر، هشدار داده اند.

در هشتگی که طرفداران چالش رقص کیکی در فضای مجازی به راه انداخته اند، هزاران ویدیو از مخاطبان این رقص را مشاهده میکنیم که از خودرو پایین آمده و در حال رقص بر اساس آهنگ معروف کیکی هستند. در یکی از این ویدیو ها که میلیون ها بار دیده شده است، دختر آمریکایی را مشاهده میکنیم که از خودرو پیاده شده و با دوستش مشغول رقص و فیلمبرداری بوده و بدون توجه به اینکه ماشین دنده خلاص است، چند ثانیه ای می رقصند. اما ثانیه ای بعد، ماشین دنده خلاص  با درب های باز، سر یک چهار راه با خودرو دیگری به شدت برخورد میکند. این ها نمونه ای از اتفاقات وحشتناک برای چالش رقص کیکی است که ضررهای مالی فراوانی را برای شماری از طرفداران رقص کیکی  به همراه داشته است.

چالش رقص کیکی را باید یکی از چالش ها و ترندهای تاثیرگذار روزهای اخیر در شبکه های اجتماعی دانست. آهنگ این مای فیلینگ (inmyfeeling) که توسط دریک کیکی، خواننده جوان و هنرپیشه کانادایی اجرا شد، ظرف مدت کوتاهی محبوب شد و پس از آن با همراهی کاربران عاشق رقص و حرکت های موزون انفرادی و گروهی دنبال شد و هم اکنون یکی  از فعال ترین ترندهای اینستاگرام به شمار می رود. چالشی بس خطرناک که دولت های اروپایی و حتی آسیایی نسبت به اجرای خطرناک آن شدیدا هشدار داده اند.

صفحه شیگی شو که میلیون ها بار بخاطر چالش رقص کیکی دیده شده است
هشدار پلیس بمبئی هندوستان نسبت به اجرای چالش رقص کیکی در خیابان
چالش رقص کیکی یک شهروند پاکستانی

جالب است که بدانید اولین کسی که چالش خطرناک قصه ما را انجام داد، مجری برنامه شیگی شو یا Shiggy Show بود که فیلمی از اجرای چالش خود را در ماه جولای منتشر نمود و او را در حال رقص با ترانه این مای فیلینگ مشاهده کردیم. حرکات فی البداهه او خیلی سریع فراگیر شد و ویدیو او بیش از ۶.۵ میلیون بار در یوتیوب دیده شد.

کیکی دنس چالش kiki
ویل اسمیت بر روی یکی از پل های بوداپست، پایتخت مجارستان، در حال اجرای کیکی دنس بر اساس ترانه inmyfeelings رپر کانادایی است و هلکوپتری از وی  فیلمبرداری  میکند.

کاربران فیلم هایی از خود را منتشر کردند که با ترانه inmyfeeling در حال رقصیدن بوده و در وسط کوچه و خیابان، راه عبور و مرور را برای مدتی مسدود کرده اند. زیر پا گذاشتن قوانین راهنمایی و رانندگی توسط طرفداران کیکی دنس سبب  شده تا پلیس نسبت به خطر افتادن جان هواداران کیکی و رانندگان در خیابان ها هشدار دهد.

فیلم هایی که این روزها در  یوتیوب و اینستاگرام به اشتراک گذاشته می شود و فرجام خونین و وحشتناک برای شماری از کیکی دنسی ها بی کله و سر به هوا را به نمایش میگذارد، مبین این واقعیت است که حوادثی مثل سقوط اتومبیل به دره و تصادفات ترسناک خونین، احتمالی ممکن برای طرفداران کیکی دنس است. حمایت سلبریتی هایی مثل ویل اسمیت هم آتش این تنور را داغ تر کرده است. ویدیویی که ویل اسمیت از چالش رقص کیکی خود در مجارستان منتشر کرد، بیش از ۱۸ میلیون بار دیده شده است.

چالش رقص کیکی در اینستاگرام ویل اسمیت، هنرپیشه صاحب نام آمریکایی

اگر میخواهید چالش رقص کیکی را در اینستاگرام دنبال کنید به هشتگ: #InMyFeelingsChallenge بروید که تا کنون بیش از ۳۹۰ هزار ویدیو طرفداران این رقص در آن بارگذاری شده است و بخشی از ویدیوهای ترسناک خونین را میتوان در این هشتگ دنبال کنید.

چالش رقص کیکی در اینستاگرام

در جهان عرب هم چالش رقص کیکی حسابی جنجالی شده و سلبریتی هایی از عثام الحدری، دروازه بان معروف مصری ها، یاسمن رئیس و دینا الشربینی با مشارکت در آن باعث رواج بیشتر چنین چالشی در برخی کشورهای عربی از جمله مصر شده اند، با این تفاوت که دینا الشربینی به جای موسیقی آمریکایی از موسیقی عربی با صدای عمرو دیاب استفاده کرده است. بنا به گفته فاکس نیوز، پلیس مصر، جریمه یک سال زندان را برای اجرا کنندگان این چالش در معابر عمومی این کشور اعلام کرد.

رقص کیکی
مجازات اجرا کنندگان چالش رقص کیکی در مصر

این چالش در حال فراگیر شدن است. اما رسانه ها به خصوص سلبریتی ها باید نسبت به عواقب خطرناک اجرای این چالش در مکان های عمومی به خصوص کوچه ها و خیابان ها و حاشیه بزرگراه ها به نوجوانان و جوانان هشدار داده و اطلاع رسانی لازم انجام دهند. به هر حال، امروزه فضای شبکه های اجتماعی این امادگی را دارد که با کوچکترین جرقه ای، یک اتفاق هنری معمولی را بین المللی کرده و میلیون ها نفر را با خود همراه کند. درسی بزرگ برای دیجیتال مارکتینگ و علاقمندان به جادوی ترند سازی و فرصت آفرینی.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • سانی مرداد ۱۴, ۱۳۹۷

    بسیار جالب بود هنوز این چالش در ایران مد نشده ممنون از اطلاع رسانیتون و بیان خطرات این چالش

  • علیرضا طهماسبی مرداد ۱۴, ۱۳۹۷

    توی اینستاگرام، پیج @Persiankeke ویدیو های ایرانی هم میزاره