نگاهی به ۱۵ پل عجیب و نفس‌گیر که برای راه رفتن روی آنها باید شهامت زیادی داشته باشید

نگاهی به ۱۵ پل عجیب و نفس‌گیر که برای راه رفتن روی آنها باید شهامت زیادی داشته باشید

پل طلایی که امسال در ویتنام گشایش یافت با استقبال بسیار زیاد مردم در فضای مجازی مواجه شد و تا چندین روز عکس‌های آن بین کاربران دست به دست می‌شد.

بسیاری از کاربران تصور می‌کردند سازه عظیمی که در تصویر می‌بینند غیر واقعی است و تصور وجود چنین پل هیجان‌انگیزی برایشان ممکن نبود. این ناباوری چندان هم عجیب نبود زیرا در کجای جهان می‌توانید پلی بزرگ را مشاهده کنید که دو دست سنگی و غول پیکر آن را نگه داشته‌اند!

پل طلایی ویتنام یکی از ۱۵ پل هیجان‌انگیز و نفس‌گیر جهان است که ما در ادامه می‌خواهیم آنها را به شما معرفی کنیم.

۱- پل روی دست: ویتنام 

نگاهی به 15 پل عجیب و نفس‌گیر

پل طلایی در شهر Da Nang در کشور ویتنام قرار دارد. طراحی عجیب و هیجان‌انگیز این پل باعث شده تا گردشگران زیادی از آن بازدید کنند. دو دست غول پیکر بدنه‌ی پل را نگه داشته‌اند. طراحی دست‌ها به گونه‌ای است که آدم احساس می‌کند با یک اثر باستانی چند ساله طرف است.

طراحان پل طلایی ویتنام گفته‌اند: «هدف ما این بود که مردم تصور کنند دستان خدا از زمین بیرون آمده و پل را نگه داشته است.» بازدیدکننده‌ها این نظریه را تصدیق می‌کنند و همه کسانی که پل را از نزدیک دیده‌اند اذعان داشته‌اند ابهت و بزرگی آن برایشان بسیار شگفت‌انگیز و جذاب بوده است.

۲- در دل آسمان: مالزی

نگاهی به 15 پل عجیب و نفس‌گیر

پل آسمان به هیچ جایی وصل نیست و در ارتفاع زیادی بر فراز جنگل ساخته شده است. این پل در راستای جذب هر چه بیشتر توریست ساخته شده است. به لطف طراحی بسیار زیبایی و منحصربه‌فردی که دارد، بسیار مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد.

باید بدانید پل آسمان با ۸ کابل و فقط یک دکل فولادی در جای خود ثابت شده. همین امر سبب شده تا این پل همیشه در لیست پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری کشور مالزی جای بگیرد.

۳- بر روی اقیانوس: چین

نگاهی به 15 پل عجیب و نفس‌گیر

پل دونگهای (Donghai Bridge) یکی از طولانی‌ترین پل‌های جهان است که روی دریا ساخته شده. اما پلی که روی خلیج هانگژوو در کشور چین قرار دارد کمی طولانی‌تر از برادر خود است.

پل اقیانوسی در چین به شکل S ساخته شده و به همین خاطر منظره بسیار زیبایی خلق کرده است. دلیل پیچ و خم دادن به جاده این است که راننده‌ها دائم گوش به زنگ باشند و مشکلی برایشان به وجود نیاید.

۴- در دل جنگل: کانادا

پل معلق Capilano از روی رودی به همین نام عبور می‌کند که از نام رئیس قبیله سرخ‌پوستان Squamish برگرفته شده است. او در گذشته در این منطقه سکنی داشته.

راه رفتن روی این پل بسیار هیجان‌انگیز و نفس‌گیر است. شما در بالاترین قسمت از درختان سر به فلک کشیده از روی رودخانه رد می‌شوید که ترس و هیجان زیادی به همراه دارد. در روزهای عید کریسمس، برف و نورپردازی‌های زیبا جلوه خاصی به پل معلق می‌بخشند که دیدن آن برای همه جذابیت دارد.

۵- بازتاب: آلمان

نگاهی به 15 پل عجیب و نفس‌گیر

پل Rakotzbrücke Devil برای بازتاب تصویرش در آب شهرت جهانی دارد. این پل به صورت نیم دایره ساخته شده که بازتاب آن در رودخانه‌ای که از زیرش عبور می‌کند، تشکیل یک دایره کامل را می‌دهد.

محیط اطراف این پل بسیار وهم‌آلود اما جذاب است. گفتنی است که اجازه راه رفتن روی پل به بازدیدکننده‌ها داده نمی‌شود. دلیلش هم این است که این پل از همان ابتدا برای زینت‌بخشیدن به جنگل و رودخانه ساخته شده و محل عبور و مرور نیست.

۶- بر فراز آبشار: آمریکا

نگاهی به 15 پل عجیب و نفس‌گیر

پل بنسون یکی از مشهورترین پل‌های ایالت متحده آمریکاست؛ به این خاطر که از بالای آن می‌توان چشم‌انداز فوق‌العاده زیبای آبشاری عظیم را مشاهده کرد.

بر اساس افسانه‌های محلی که در میان سرخپوستان رواج دارد، آبشار Multnomah زمانی بر فراز این صخره ظاهر شد که دختر رئیس قبیله از بالای صخره خود را به پایین پرت کرد تا خودش را قربانی ارواح کند و بدین وسیله بقیه اهالی قبیله را از بیماری سختی که شیوع یافته بود، نجات دهد.

۷- در مسیر آبشار: نروژ

نگاهی به 15 پل عجیب و نفس‌گیر

آبشار Låtefossen برای این شهرت دارد که دو آبشار بزرگ در بالا وقتی به پایین می‌رسد در هم ادغام شده و یکی می‌شوند.

درست در نقطه‌ای که دو آبشار به هم می‌رسند، یک بزرگراه ساخته شده که از روی آب‌ها می‌گذرد. در زیر پل طاقی‌های سنگی زیبایی کار شده تا آب از میان آنها عبور کنند. همین جذابیت‌ها باعث شده تا تمامی کسانی که از این جاده عبور می‌کنند، محو زیبایی و صدای دلنواز آبشار بشوند.

۸- کانال آب: انگلستان

نگاهی به 15 پل عجیب و نفس‌گیر

کانال آب Pontcysyllte واقع در ویلز نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

این مجرا حدود ۲۰۰ سال قدمت دارد و نه تنها برای مهندسی فوق‌العاده جذاب و عجیب که برای معماری و طراحی بسیار زیبایی که دارد مورد توجه گردشگران است. تناسب کانال با محیط اطرافش هم مزید بر علت شده.

اما جذابیت ماجرا در این است که گردشگران می‌توانند در ارتفاع ۳۸ متری از زمین قایق‌سواری کنند!

۹- پل درخت ساچ: میانمار

نگاهی به 15 پل عجیب و نفس‌گیر

پل چوبی U Bein در میانمار به عنوان قدیمی‌ترین و طولانی‌ترین پل چوبی در جهان شناخته می‌شود. اما واقعیت چیز دیگری است. یکی از دلایلش این است که بخش‌هایی از این پل با بتن و سیمان مستحکم شده. اما فارغ از پایه‌های جدیدی که برایش ساخته شده، بخش عمده پل حدود دو قرن قدمت دارد.

این پل برای محلی‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. در مواقعی که سیل می‌آید، مردم قادرند به راحتی از روی پل عبور کنند و خطری آنها را تهدید نکند. در زمان خشکسالی این پل مثل برج‌های چوبی به هم چسبیده به نطر می‌رسد.

۱۰- پل‌های طبیعی

پل‌های طبیعی که در گوشه و کنار جهان شاهده آنها هستیم از فرسایش در اثر باد و آب به وجود آمده‌اند. البته این تنها روش شکل‌گیری پل‌های طبیعی نیست.

مکانی در کوهستان تای‌شان در چین وجود دارد تخته سنگ‌ها به طرز عجیبی در میان کوه‌ها گیر کرده‌اند. همین امر باعث شده تا گردشگرانی که شهامت زیادی دارند، قدم روی این تخته سنگ‌ها بگذارند و روی آنها راه بروند تا ببینند آیا به اندازه کافی محکم هست یا خیر.

۱۱- از سرزمین جن و پری: چین

نگاهی به 15 پل عجیب و نفس‌گیر

با اینکه پل‌های  Fairy Walking اخیرا ساخته شده‌اند. اما در سال ۱۹۸۷ میلادی این پل طراحی شده و به همین خاطر یک شاهکار باستانی و عجیب به نظر می‌رسد. نه تنها طراحی پل، بلکه مکانی که در آن واقع شده نیز از جذابیت بسیار زیادی برخوردار است.

کوهستان‌های زرد در هوانگشان در این منطقه جزو فهرست جهانی یونسکو هستند. جالب است بدانید که جیمز کامرون از ساختار این کوهستان برای طراحی صحنه‌هایی از فیلم آواتار خود الهام گرفته است.

۱۲- از دنیای فانتزی‌ها: اسپانیا

Puente Nuevo به معنای پل جدید در قرن ۱۸ میلادی ساخته شده است. طرح اولیه این پل فقط یک طاقی داشت و در مدت زمان بسیار کوتاهی ساخته شد. به همین خاطر، ۶ سال بعد فروریخت و جان ۵۰ نفر را گرفت. به همین خاطر، روند ساخت طرح دوم این پل بسیار طولانی بود به طوری که ۳۴ سال به طول انجامید.

پل جدید در اسپانیا در حال حاضر یکی از جاذبه‌های دیدنی این کشور اروپایی بشمار می‌رود.

۱۳- در دل آپارتمان‌های سیمانی: چین

نگاهی به 15 پل عجیب و نفس‌گیر

یکی دیگر از پل‌های نفس‌گیر و عجیب جهان در کشور چین قرار دارد. چینی‌ها در راستای تمهیداتی که برای وضعیت حمل‌ونقل کشور اندیشیده‌ بودند، تصمیم گرفتند تا مونوریل را درست از وسط آپارتمان‌های بتنی عبور دهند. تا هم مردم در خانه‌های خود بمانند و هم چاره‌ای برای ترافیک و مشکلات تردد اندیشیده شود.

جالب است که ساکنین این خانه‌ها می‌گویند عبور قطار از داخل آپارتمانشان آزاردهنده نیست. صدای تردد قطار از روی ریل همچون صدای ماشین لباسشویی است. به همین خاطر زندگی در این خانه‌ها برایشان سختی خاصی بدنبال ندارد.

۱۴- پل‌های مسکونی

نگاهی به 15 پل عجیب و نفس‌گیر

پل‌های مسکونی در اروپا بسیار رایج هستند. در همین راستا، یک قلعه بزرگ روی یکی از پل‌های فرانسه قرار دارد که Château de Chenonceau. نام دارد. این در حالیست که کشور انگلستان دارای خانه‌های پلی سنگی و مربوط به قرن ۱۷ هستند.

این خانه‌ها در حال حاضر یا انبار هستند یا مغازه و بعضا محل زندگی خانواده‌های پرجمعیت هم هستند.

۱۵- پل شیشه‌ای: چین

پل شیشه‌ای چین صرفا برای جذب توریست بین‌المللی ساخته شده است. این پل در ارتفاع ۲۶۰ متری از زمین قرار دارد و درازای آن حدود ۴۳۰ متر است. این پل یکی از بلندترین و طولانی‌ترین پل‌های شیشه‌ای در جهان است.

منبع: brightside
دیجیاتو
بدون نظر

ورود