AIDAnova: بزرگ‌ترین کشتی مسافربری گاز سوز با ۶۳۰ میلیون یورو هزینه و گنجایش ۶.۶۰۰ مسافر

بزرگ ترین کشتی مسافربری گاز سوز جهان با پرسنلی رباتیک

AIDAnova: بزرگ‌ترین کشتی مسافربری گاز سوز با ۶۳۰ میلیون یورو هزینه و گنجایش ۶.۶۰۰ مسافر

کمپانی Carnival Corporation بزرگترین کشتی مسافربری گاز سوز دنیای دریانوردی تاکنون که گنجایش دستکم ۶.۶۰۰ مسافر را دارد را به آب انداخت. مراسم به آب انداختن این کشتی غول پیکر در پپنبورگ آلمان انجام شد. این کشتی که در کل پنجمین کشتی بزرگ جهان به شمار می رود، بیش از ۳۳۷ متر طول است و بیش از ۲۰ عرشه، ۱۷ رستوران، ۲۳ محل سرو نوشیدنی، یک کازینو بزرگ، دیوارهای متعدد سنگ نوردی، یک پارک آبی، زمین کوچک برای بازی گلف، یک باشگاه ورزشی بسیار زیبا و محل ماساژ درمانی و آب درمانی دارد.

کشتی مسافربری گاز سوز

از دیگر امکانات منحصربفرد این کشتی مسافربری می توان به یک سوییت پنتهاوس دو طبقه که از کف تا به سقف شیشه است، یک سالن نمایش در ارتفاع و در عرشه ششم و ربات هایی که نقش پرسنل خدماتی را ایفا می کنند اشاره کرد. برای ساخت این کشتی مسافربری مجلل بیش از ۷۰۰ میلیون یورو (۶۳۰ میلیون پوند) هزینه شده است. وزن این کشتی بیش از ۱۸۴.۰۰۰ تن است که در ساخت آن از تکنولوژی های متناسب با محیط زیست استفاده شده و به جای سوخت فسیلی از گاز طبیعی مایع برای تامین نیروی خود استفاده می کند. از دیگر ویژگی های منحصر بفرد و جذاب این کشتی، صورت خندان دماغه آن است.

کشتی مسافربری گاز سوز

نقاشی های بیرونی که بر روی تمامی کشتی های AIDA نیز اعمال می شود از جانب یک هنرمند آلمانی فلیکس بوتنر ارایه شده است. برای نقاشی طرح برند از ۵۰ لیتر رنگ های سیاه، نارنجی و قرمز استفاده شده است. در مراسم به آب انداختن این کشتی مسافربری غول پیکر بیش از ۲۵.۰۰۰ نفر شرکت کرده و مراسم با حضور یک دی جی مشهور به نام دی جی دیوید گوتا و نورپردازی خیره کننده ای همراه بود. این کشتی که نام «AIDAnova» برای آن انتخاب شده، اولین سفر کوتاه خود را در ماه جاری آغاز کرده و برای آخرین آزمایشات و آماده سازی ها به بندر ایمشاون در هلند فرستاده خواهد شد.

کشتی مسافربری گاز سوز

بعد از آن، این کشتی اولین سفر واقعی خود را در اطراف جزایر قناری آغاز خواهد کرد. AIDAnova اولین کشتی مسافربری-تفریحی جهان است که هم در دریا و هم در بندر از گاز طبیعی مایع به عنوان سوخت استفاده می کند. دو نمونه دیگر از این کشتی تا سال ۲۰۲۳ ساخته خواهد شد.

۱۰ کشتی تفریحی غول پیکری که هر کسی آرزوی مسافرت با آن ها را دارد

سمفونی دریاها: بزرگ ترین و مجهزترین کشتی تفریحی جهان به آب انداخته شد

۱۰ کشتی نفتکش غول پیکری که تاکنون جهان به چشم دیده است

نگاهی نزدیک به کشتی جنگی «یو اس اس کیارسارژ» نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا

منبع: dailymail
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود