آیا بوی بدن زنان بر جذابیت ظاهری‌شان تاثیری دارد؟

آیا بوی بدن زنان بر جذابیت ظاهری‌شان تاثیری دارد؟

شامه قوی داشتن، ویژگی بارز انسان‌ها نیست. اما بخش بزرگی از زندگی بشر به بویایی گره خورده و بسیاری از مسایل به واسطه عطر و بویشان مشخص می‌شوند.

از جمله می‌توان به این اشاره کرد که انسان‌ها حتی بر اساس بو شریک عاطفی خود را انتخاب می‌کنند. بر اساس یک گزارش علمی که در یکی از نشریات کشور انگلستان چاپ شده، بوی بدن برخی از زنان بیشتر از بقیه برای مردان جذاب و خوشایند است.

گروهی از محققان دانشگاه بِرن، موسسه اقتصادی Thurgauer، و دانشگاه کنستان بدنبال یافتن پاسخ برای این سوال که آیا مردان بوی زنانی که در دوران قاعدگی خود به سر می‌برند را دوست دارند یا خیر، آزمایشاتی صورت دادند.

تاثیر هورمون استروژن بر جذابیت ظاهری زنان

برای انجام این آزمایش میزان هورمون‌های ۲۸ زن انداز‌گیری شد و ۵۷ مرد به بوی بدن هر کدام از آنها رای دادند.

به گفته‌ی مدیر تیم تحقیقاتی، داریا نوچ: زنانی که بالاترین میزان استروژن و پایین‌ترین میزان پروژسترون را داشتند، برای مردان از جذابیت بیشتری برخوردار بودند. 

این تعادل هورمونی در زنان نشانه‌ی باروری زیاد آنان است. بنابراین می‌توان این‌طور نتیجه گرفت از نظر مردان، زنانی خیلی جذاب هستند که هورمون‌های متعادلی دارند.

شاید بتوان از نقطه نظر دیگر این‌طور بیان کرد، مردان زنانی که قدرت زایش و فرزندآوری دارند را بیشتر از دیگر زنان دوست دارند.

پیش از این هم یک تحقیق علمی ثابت کرده بود میزان استروژن بدن زنان در تعدادی از روزهای سیکل قاعدگی‌شان افزایش می‌یابد و باعث می‌شود تا برای مردان جذابیت بیشتری داشته باشند. بالا بودن استروژن بدن و صورت زنان را در وضعیتی قرار می‌دهد که سبب جلب نظر بیشتر مردان می‌شود.

آیا بوی بدن زنان بر جذابیت ظاهری‌شان تاثیری دارد؟

تاثیر هورمون کورتیزول بر جذابیت ظاهری زنان

تیم تحقیقاتی یاد شده همچنین به بررسی این موضوع پرداختند که آیا هورمون استرس یعنی کورتیزول یا ژن‌های خاص می‌توانند در میزان جذابیت یا عدم جذابیت زنان نقش داشته باشند؟

مطالعات علمی زیادی ثابت کرده‌اند که اصل انتخاب زنان و مردان این است که سیستم ایمنی متفاوتی از هم داشته باشند. به این ترتیب، فرزندان چنین زوج‌هایی از همان زمان تولد مقاومت کافی به انواع فاکتورهای بیماری‌زا (پاتوژن) را دارند.

فرضیه دیگری هم در این راستا وجود دارد که می‌گوید: زنان و مردان یکدیگر را می‌بوسند زیرا به واسطه بوی بدن فرد مقابل می‌توانند تشخیص دهند که آیا او واکنش ایمنی متفاوتی دارد یا خیر.

البته نتیجه تحقیقات موردبحث ما نشان داده، میزان هورمون کورتیزول و ژن‌های سیستم ایمنی بدن تاثیری در این امر ندارد.

در طول بررسی‌ها، زنانی که استفاده از داروهای ضدبارداری در آنها ممنوع اعلام شده بود، دوست نداشتند تخت خود را با دیگری شریک شوند، از ضدعفونی‌کننده‌های طبیعی استفاده می‌کردند و اهل نوشیدن الکل یا غذاهای تند و پرادویه نبودند.

دانشمندان برای آزمایشات خود از این زنان خواستند تا هنگامیکه در بالاترین زمان باروری و تخمک‌گذاری هستند، هنگام خواب لحاف را دور بدن خود بپیچند تا کاملا بوی بدنشان را بگیرد. تا بعدها از مردان خواسته شود به این بو از ۰ تا ۱۰۰ یک امتیاز بدهند.

مردان می‌توانند با بوی یک زن تشخیص دهند که او سیستم ایمنی قوی دارد یا خیر و بر این اساس جذب او شوند.

در نهایت، نتیجه تمام این تحقیقات این بود که علیرغم وجود انواع عطرها و ادکلن‌ها که مردان و زنان برای جلب توجه یکدیگر استفاده می‌کنند، این بوی بدن و بوی پوست خود انسان است که می‌تواند نظر جنس مخالف را جلب کند. البته این امر به این بستگی دارد که دو طرف به لحاظ زیست‌شناختی مناسب هم باشند.

منبع: thisisinsider
دیجیاتو
بدون نظر

ورود