فابر-کاستل مدادها را برای عصر دیجیتال تیز می کند

تلاش برای بقای کسب و کار سنتی در هزاره سوم

فابر-کاستل مدادها را برای عصر دیجیتال تیز می کند

کسب و کارهای سنتی چاره ای برای تغییر استراتژی و رفتار سازمانی خود در فضای پر رقابت عصر دیجیتال ندارند. اگر هویت دیجیتالی از برند ها در سرزمین صفر و یک ها مشاهده نشود، مشتریان حتما رقبای فعال دیجیتالی را انتخاب می کنند. بانکداری اینترنتی و تجارت اینترنتی و بازاریابی الکترونیکی و استارت آپ ها، تهدیدات جدی برای بقای کسب و کار های سنتی قرن بیستمی هستند. فرصت به روز شدن، روز به روز سخت تر و پر هزینه تر می شود. اگر ۱۰ سال پیش میتوانستید یک دامنه با ۵ حرف را با چند دلار ثبت کنید، اکنون با صدها دلار هم بعضا امکان پذیر نیست. مثل بیت کوین ۶ سنتی سال ۲۰۱۲ میلادی، بعضی چیزها خیلی زود رویا می شود.

گزارش رویتر از کسب و کار فابر کاستل

فابرکاستل را خیلی ها می شناسند. امروز درباره این برند صاحب نام آلمانی صحبت میکنیم که چگونه تلاش می کند تا خود را از ورطه نابودی در کسب و کارهای دیجیتالی نجات دهد. تجارب فوق  العاده فابرکاستل را در این کسب و کار، در این نشانی مشاهده کنید.

داستان فابرکاستل

اگر انقلاب دیجیتال هر چیزی را در زباله دان تاریخ بفرستد، شاید فکر کنید یک مداد پیش پا افتاده در صف اول این اتفاق قرار می گیرد. با این حال، شرکت مداد سازی فابر کاستل، مثل دوران گذشته در مقام ابزار خط خطی و رنگ کردن و هم چنین وسیله ضد اضطراب برای کاهش فشا کار کسل کننده روزانه و جذبه بی امان تلفن های هوشمند، ۲۴۶ سال پس از تاسیس هم چنان پر رونق است.

دنیل راجر، مدیرعامل شرکتی خانوادگی که این بنگاه مداد سازی در تملک خود دارد، می گوید ما میبینیم افرادی که همه از ابزارهای دیجیتال استفاده میکنند. دوباره به روش های دستی نشان دادن خود رجوع می کنند. این کار مثل یک گرایش  معکوس به دیجیتالی شدن است. از لحاظ استفاده از محصولات و البته اتفاقی است که ما خیلی دوست داریم شاهدش باشیم.

مد شدن رنگ آمیزی بزرگسالان که در کتاب هایی انجام می شود که دارای مضامین و الگوهای مختلف برای کامل کردن است. مثل کتاب های رنگ آمیزی کودکان، باعث افزایش فروش فابر-کاستل تا ۶۶۷ میلیون یورو در سال ۲۰۱۷ شد. راجر می  گوید با اینکه این موج فروکش کرده است، روندهای تازه مثل دفتر های بولت دار، ترکیبی از دفترهای یادداشت کارهای روزانه و خط خطی کردن های هنری، فروش شرکت مداد سازی را در دوره ۲۰۱۸ ثابت نگهداشته است.

فابر کاستل هم چنین به دنبال حرکت به سوی دنیای آنلاین است تا در آن، با پیاده کردن یک گالری آنلاین، از مزیت های خود بهره مند شود. فابر کاستل سال گذشته در برزیل، یکی از بزرگ ترین بازارهایش، پلتفرمی را راه اندازی کرد که هنرمندان می  توانستند آثار و ایده های خلاقانه خود را به اشتراک بگذارند. این شرکت هم چنین دانشکده های هنرهای زیبا در ژاپن و لبنان تاسیس کرده که الگوی آن یکی از این دست دانشکده ها در منطقه اشتاین در خارج از نورنبرگ است. جایی که فابر کاستل سالانه ۱۵۰ میلیون مداد رنگی می سازد.

فابرکاستل
تصویر ایندکس سایت اختصاصی فابر کاستل که برای مشاهده محصولات جدید و نحوه سفارش آن در دسترس است
محصولات جدید مداد رنگی فابرکاستل را در اینستاگرام پر بیننده این مجموعه مشاهده کنید

یک کارخانه بزرگ تر این شرکت در برزیل، هر سال بیش از ۲ میلیارد مداد می سازد . با کنار هم قرار دادن این مداد ها از طول، تولید سالانه این کارخانه می تواند ۱۰ بار دور کره زمین بچرخد. شرکت فابر کاستل برای ۹ نسل در یک خانواده قرار داشته و طی این مدت، با خطرات مکرری که وجود آن را تهدید کرده مواجه شده است. قصری که مشرف به کارخانه این شرکت بود به وسیله نازی ها به اشغال در آمد و بعد از جنگ جهانی دوم، این قصر به وسیله آمریکایی ها تصرف شد تا محل اسکان روزنامه نگارانی باشد که محاکمات جنگی نورنبرگ را پوشش می دادند.

ساختمان تاریخی فابرکاستل در آلمان

در مورد آنچه امروز ممکن است اختلال دیجیتال خوانده شود، باید گفت که ابداع ماشین حساب الکترونیکی در دهه ۱۹۷۰ عملا یک شبه کار فرعی فابر کاستل را که درست کردن خط کشی مهندسی بود از بین برد. سال گذشته فابر کاستل، راجر را به عنوان اولین مدیرعامل از خارج خانواده مالک آن، به این سمت منصوب کرد. برای او، عصر دیجیتال و رسانه های اجتماعی یک فرصت هستند. راجر که یک مرد سوییسی ۴۹ ساله با سابقه فعالیت در صنعت ساخت ساعت  های لوکس است، می گوید:

دوران دیجیتال ما را قادر می سازد به  مشتریان  و مصرف کنندگان مان خیلی نزدیک شویم. با آن ها تعامل داشته باشیم و باز  خورد مستقیم محصولات و روندهای خود را دریافت کنیم.

تصویری از کارخانه فابر کاستل در گوانکچو چین

شرکتی باقی مانده  از قرن۱۸

در بسیاری از کشورهای جهان، فابرکاستل در بازار لوازم طراحی و هنری پیشروی مطلق  است. هم  چنین در تولید کالاهای لوکس و چرمی و ابزار نوشتن هم فعال است. دفتر مرکزی این شرکت در منطقه اشتاین آلمان قرار دارد و داری ۱۴ کارخانه در سراسر جهان با ۲۰ واحد فروش سراسری است.

گروه فابر کاستل در بیش از ۱۰۰ کشور جهان جدود ۷ هزار نفر پرسنل دارد . بنیاد فابر کاستل متعلق به خانواده ای است که مالک این شرکت هستند و این خانواده همچنان اداره آن را بر عهده دارد. کاسپار فابر که یک کابینت ساز بود در سال ۱۷۶۱ در همین منطقه اشتاین شرکت را تاسیس کرد. اولین شعبات این شرکت بین دهه های ۱۸۴۰ تا ۱۸۷۰ در نیویورک و لندن و پاریس و وین و سنت پترزبورگ راه اندازی  شد. در سال ۱۹۰۰ در وی یک وصلت خانوادگی نام شرکت به فابر کاستل تغییر یافت. اکنون ۳۵۰ نوع محصول دارد و یکی از برترین برندهای معروف آلمانی. تغییر استراتژی و خلاقیت، برگ برنده این بیزینس سنتی در عصر جدید است.

از فابر کاستل بیاموزیم

منبع: رویترز
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود