کوکاکولا تولید نوشیدنی‌ های کانابیس را بررسی می‌کند

کوکاکولا تولید نوشیدنی‌ های کانابیس را بررسی می‌کند

اخبار و شایعات جدید از همکاری کمپانی آمریکایی کوکاکولا با تولیدکننده‌های ماری‌‌جوانا حکایت دارند. کوکاکولا و دیگر غول‌های تولیدکننده نوشابه‌های جهان گفته‌اند در حال بررسی استفاده از عناصر گیاه شاه دانه (کانابیس) در نوشیدنی‌های خود هستند.

البته قرار نیست نوشابه‌های کوکاکولا شما را «های» کنند یعنی تاثیرات روان‌گردان ندارند، بلکه کوکاکولا در بیانیه‌ای اعلام کرد که با یک شرکت کانادایی محصولات کانابیس در حال مذاکره است تا یک نوشیدنی سالم تولید کند که از گیاه شاه‌دانه گرفته می‌شود.

این شرکت کانادایی، Aurora Cannabis نام دارد و جالب است بدانید سهام آن پس از اطلاعیه کوکاکولا هفده درصد افزایش یافت.

سخنگوی شرکت کوکاکولا در مورد CBD گفته که در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها از  کانابیس غیر روان‌گردان در محصولات خود استفاده می‌کنند؛ از روغن و داروهای مسکن گرفته تا انواع نوشیدنی‌ها.

فقط پیچیدگی و مساله‌ای که در این اینجا مطرح می‌شود این است که کدام یکی از محصولات CBD (کانابیس) قانونی و کدام یک غیر قانونی هستند. این در حالیست که فروش محصولاتی که از عناصر گیاه شاه دانه در تولید آنها استفاده شده در بسیاری از کشورها ممنوع است. در آمریکا هم فقط ایالت‌هایی که در آنها ماری‌جوانا آزاد است می‌توانند بدون منع قانونی این محصولات را به فروش برسانند.

بیشتر بخوانید: مصرف تفریحی ماری‌جوانا در ۱۰ ایالت دیگر آمریکا قانونی شد

کوکاکولا ماری‌‌ جوانا 

برخی از تحلیلگران در مورد همکاری کوکاکولا و  شرکت کانادایی «اورورا کانابیس» بیان داشته‌اند که شاید در آینده کوکاکولا مالک چرخه‌ی‌تولید جدیدی به عنوان نوشیدنی‌های غیرمجاز کانابیس شود. این خط تولید جدید بدون شک توانایی رقابت با نوشیدنی‌های الکلی را نخواهد داشت اما می‌تواند در ردیف نوشیدنی‌های سلامتی همچون نوشابه‌های ورزشی همچون Vivien Azer قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: ماری جوآنا چه تاثیراتی روی مغز و بدن انسان دارد؟ [اینفوگرافیک]

سخنگوی شرکت کوکاکولا همچنین گفته فضای بازار به سرعت در حال تغییر است و ما نیز همچون بسیاری از شرکت های نوشیدنی دیگر از نزدیک شاهد رشد استفاده از کانابیس غیر روان‌گردان در نوشیدنی‌های سالم در جهان هستیم. پس نباید از این رقابت عقب بمانیم.

در آخر بد نیست بدانید که از گیاه شاهدانه فقط ماری جوانا که خاصیت روان‌گردان دارد گرفته نمی‌شود. بلکه مشتقات دیگر این گیاه دارای خواص دارویی ضد التهاب و تسکین دهنده هستند. همچنین از کنف شاهدانه روغنی گرفته می‌شود که در لوسیون، مواد آرایشی و نوشیدنی از آن استفاده می‌شود.

ماری‌جوآنا و علف از برگ و گل خشک شده گیاه شاهدانه بدست می‌آید و حشیش از شیره این گیاه گرفته می‌شود.

مصرف مشتقات شاهدانه در اکثر نقاط جهان ممنوع است. اما در برخی کشورها همچون هلند، پرتغال، آفریقای جنوبی، کلمبیا، اروگوئه، شیلی و برخی از ایالت‌های ایالات متحده آمریکا قوانینی برای مصرف قانونی آن وجود دارد.

قیمت هر گرم کانابیس در گران‌ترین حالت بیش از ۳۰ دلار و در ارزان‌ترین حالت کمی بیشتر از یک دلار آمریکا است.

منبع: businessinsider
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • نیما شهریور ۳۱, ۱۳۹۷

    به به، نوش باشه،واقعا شاهدانه برازندشه