۱۱ روش کاربردی برای از بین بردن لکه‌های پوستی با مواد طبیعی

۱۱ روش کاربردی برای از بین بردن لکه‌های پوستی با مواد طبیعی

پوست بزرگ‌ترین عضو بدن انسان است که اغلب هم در معرض انواع مشکلات قرار دارد. از بیماری‌های پوستی خاص که بگذریم، یکی از رایج‌ترین ناراحتی‌های این عضو، لکه‌های آن است که در هر سن و هر شرایطی ممکن است ایجاد شود.

لکه‌های پوستی در هر سنی پدیدار می‌شوند و اصلا جای نگرانی ندارد زیرا می‌توانید با رعایت برخی مسایل و با استفاده از درمان‌های خانگی آنها را از بین ببرید.

برای آشنایی با ۱۱ روش کاربردی برای از بین بردن لکه‌های پوستی با مواد طبیعی در ادامه با روزیاتو همراه باشید.

علت شکل‌گیری لکه‌های پوستی چیست؟

شاید یک لکه ناگهانی و یک شبه روی پوست ایجاد شود اما مطمئن باشید این ظهور علت خاصی دارد. دانشمندان ثابت کرده‌اند که چند فاکتور اصلی در تغییرات شرایط پوست نقش  اساسی دارند که در زیر معرفی کرده‌ایم:

  • قرار داشتن در معرض نور خورشید
  • التهاب
  • تغییرات هورمونی بدن
  • مصرف داروهای شیمیایی خاص
  • مشکلات سلامتی همچون عملکرد بد کبد
  • افزایش سن

لکه‌های قهوه‌ای پوست بعضا ممکن است در نتیجه حساسیت به نور هم ایجاد شوند و در نهایت به کک‌ومک تبدیل شوند.

از درمان‌های طبیعی و خانگی بهره بگیرید

سیب زمینی

از بین بردن لکه‌های پوستی
یکی از بهترین و در دسترس‌ترین مواد طبیعی که می‌توانید با کمک آن لکه‌های پوستی را از بین ببرید، سیب‌زمینی است. برای این منظور، سیب‌زمینی را رنده کنید، آب آن را بگیرید و با پنبه روی لکه‌ها بمالید. یا سیب‌زمینی را به ورقه‌های نازک برش دهید و چندین دقیقه روی پوست بگذارید. سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید.  جالب است بدانید که یک هفته پس از انجام این روش درمانی، اثرات مثبت آن را روی پوست خود مشاهده خواهید کرد.

آلوئه ورا

آلوئه ورا نیز به دلیل داشتن مواد مغذی برای پوست یک درمان بسیار عالی برای از بین بردن لکه‌ها و شفافیت این عضو از بدن بشمار می‌رود.

ساقه‌های آلوئه‌ورا را از وسط دو نیم کنید و ژل آن را روی پوست خود بمالید. اجازه دهید این ژل روی پوست خشک شود و سپس با آب ولرم آبکشی کنید. این درمان را تا زمانی که لکه‌ها از بین بروند ادامه دهید.

پوست پرتقال

از بین بردن لکه‌های پوستی
شاید برایتان عجیب باشد اما پوست پرتقال حاوی مقادیر زیادی ویتامین C است و به همین خاطر بهترین درمان برای مشکلات پوستی بشمار می‌رود.

برای ساخت ماسک پوست پرتقال باید به روش زیر عمل کنید:

  • ۱ قاشق پودر پوست پرتقال را با ۳ قاشق غذاخوری شیر مخلوط کنید.
  • خمیر بدست آمده را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست بگذارید.
  • با آب گرم آب بکشید.

لیموترش

از بین بردن لکه‌های پوستی
لیموترش نیز یکی دیگر از مواد طبیعی است که می‌توانید برای از بین بردن لکه‌های پوستی از آن کمک بگیرید. لیموترش خاصیت سفیدکنندگی دارد. آب لیموترش تازه را روی پنبه بریزید و روی لکه‌های بمالید و بگذارید تا خشک شود. پس از چند دقیقه آن را بشویید. 
این درمان را هر روز به مدت دست‌کم ۲ هفته تکرار کنید. 
همچنین می‌توانید لیموترش را با عسل مخلوط کنید و ماسک به دست آمده را روی صورت بگذارید تا علاوه بر سفید شدن، پوست تغذیه هم بشود.

روغن نارگیل

از بین بردن لکه‌های پوستی
از دیگر مواد طبیعی مفید و موثر در از بین بردن لکه‌های پوستی می‌توان به روغن نارگیل اشاره کرد. این روغن خاصیت آنتی باکتریال دارد و علاوه بر تغذیه پوست، آن را آبرسانی هم می‌کند. روغن نارگیل را روی لکه‌ها بمالید و اجازه دهید جذب پوست شود.

سرکه سیب

از بین بردن لکه‌های پوستی
سرکه سیب نه تنها برای لاغری و سوزاندن چربی‌ها مفید است بلکه با آن می‌توانید ماست درست کرده و از شر لکه‌های قهوه‌ای پوست خود خلاص شوید. برای این منظور، به میزان مساوی آب و سرکه سیب را با هم مخلوط کنید، روی پوست بمالید و بگذارید خشک شود. سپس با آب ولرم آب بکشید. این کار را هر روز تکرار کنید تا پوست روشن شده و لکه‌ها کمرنگ شوند.

آناناس

از بین بردن لکه‌های پوستی
آناناس حاوی مقادیر زیادی اسیدهای طبیعی است که برای سفید کردن پوست بسیار مفید و کاربردی هستند. آب آناناس را با استفاده از پنبه روی لکه‌های پوستی بمالید و بعد از ۵ دقیقه بشویید. همچنین می‌توانید برش‌های باریکی از آناناس تازه را روی پوست بمالید و سپس آب بکشید.

جو دو سر و ماست

یکی از ماسک‌های طبیعی برای سفید کردن پوست و از بین بردن لکه‌ها، ترکیب ماست و جو دوسر است. برای این منظور یک قاشق غذاخوری جو دو سر و دو قاشق غذاخوری ماست طبیعی را با هم مخلوط کنید و روی پوست بمالید. اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند و سپس آب بکشید.

عادت‌های خود را تغییر دهید

  • سعی کنید زیاد در معرض نور خورشید قرار نداشته باشید.
  • اگر کارتان ایجاب می‌کند که اغلب زیر آفتاب باشید حتما ضدآفتاب با SPF  بالا استفاده کنید.
  • از مصرف داروهای شیمیایی تا حد امکان پرهیز کنید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود