با ۱۳ ویزا اقامت موقت استرالیا آشنا شویم

روش های آسان برای مهاجرت و سفر به استرالیا

با ۱۳ ویزا اقامت موقت استرالیا آشنا شویم

اقامت در استرالیا از طریق ویزاهای موقت و دائمی امکان پذیر است. برای تحصیل در این کشور شما بر اساس مدت تحصیل، ویزا اقامت موقت نهایت تا ۵ سال دریافت می کنید. استرالیا حدود ۳۰ نوع ویزا برای نیازهای مختلف مهاجران از دانشجویان و کارآفرینان و سرمایه گذاران تا علاقمندان به دیدار دوست و آشنا و ازدواج با تبعه استرالیا داشته و به نظر می رسد که با مراجعه به سایت اداره مهاجرت استرالیا اطلاعات خوب و به روز رسانی شده را بتوان دریافت کرد و از مراجعه به وکلای مهاجرت و ویزا بی نیاز شد.

همه اطلاعات برای متقاضیان مهاجرت به استرالیا را میتوان در سایت HOME AFFAIRS‌ پیدا کرد. این سایت همچون سایت اداره مهاجرت نیوزلند و ادارات مهاجرت استانی کانادا، اطلاعات به روز و دسته بندی شده خوبی را در اختیار متقاضیان اصلی قرار داده و اگر با سوالی روبرو شدید میتوانید از طریق بخش ارتباطی یا مراجعه به قسمت پاسخ به سوالات متداول (FAQ)‌ اطلاعات لازم را کسب کرد.

مهاجرت به استرالیا با ویزا اقامت دائم
سایت اداره مهاجرت استرالیا

توجه داشته باشید که اقامت از طریق سرمایه گذاری در این کشور، نیازمند مدارک و ارزیابی دارایی های شما توسط یک شرکت است و سابقه کار و BUSINESS PLAN شما برای کسب امتیاز  وتوجیه ادارات ایالتی برای صدور دعوتنامه برای شما اهمیت دارد. اگر قصد اقامت در استرالیا از طریق سرمایه گذاری را دارید می‌توانید با ویزای ۱۸۸ برای اخذ اقامت موقت چهارساله اقدام کنید و سپس در مرحله بعد از طریق ویزای ۸۸۸ برای اقامت دائم درخواست دهید. دریافت این ویزا از سه مسیر زیر امکان‌پذیر است: ویزای کارآفرینی -ویزای سرمایه گذاری معمولی  و ویزای سرمایه گذاری ویژه. مثلا برای اقامت کوتاه مدت متخصصان میتوان از ویزا ۴۰۰ استفاده کرد.

تصویری از بخش دریافت اطلاعات ویزا سابت کلاس ۴۰۰ برای مهاجرت متخصصان به مدت کوتاه به استرالیا

اقامت موقت استرالیا از طریق سرمایه گذاری

  • ویزای ۱۸۸ استرالیا (مدت ویزا: ۴ سال)

اقامت موقت استرالیا از طریق کار

  • ویزای ۴۰۰ استرالیا (مدت اقامت: ۳ ماه)
  • ویزای ۴۷۶ استرالیا (مدت اقامت:  ۱۸ ماه)
  • ویزای ۴۸۵ استرالیا (مدت اقامت: ۱۸ ماه تا ۴ سال)
  • ویزای ۴۸۹ استرالیا  (مدت اقامت: ۴ سال)

اقامت موقت استرالیا از طریق دیدار و گردشگری

  • ویزای ۶۰۰ استرالیا (مدت اقامت : حداکثر ۱۲ ماه)

اقامت موقت استرالیا از طریق ازدواج

  • ویزای ۸۲۰ استرالیا (مدت اقامت: ۲ سال)
  • ویزای ۳۰۹ استرالیا (مدت اقامت: ۲ سال)

اقامت موقت استرالیا از طریق نامزدی

  • ویزای ۳۰۰ استرالیا (مدت اقامت: ۹ ماه)
  • اقامت از طریق فرزندان مقیم استرالیا
  • ویزای ۱۷۳ استرالیا (مدت اقامت: ۲ سال)

اقامت موقت استرالیا از طریق والدین

  • ویزای ۴۴۵ استرالیا  (مدت: اعتبار تا پایان مهلت اعتبار ویزای والدین)

اقامت موقت استرالیا از طریق تحصیل

  • ویزای ۵۰۰ استرالیا  (مدت اعتبار: حداکثر ۵ سال است)

اگر برای اخذ اقامت دائم استرالیا مجبور شده‌اید ابتدا یکی از ویزاهای موقت را اخذ کنید، می‌توانید از طریق ویزای ۴۴۵ استرالیا (ویزای فرزند استرالیا)، فرزند خود را نیز همراه خود به این کشور ببرید. این ویزا به فرزند شما اجازه می‌دهد تا زمانی که نتیجه اقامت دائم شما به عنوان والدین مشخص شود بتواند در کنار شما در استرالیا زندگی کنید. اقامت از طریق فرزندان هم به این گونه است که اگر فرزند یا فرزندان شما در استرالیا به صورت دائمی اقامت دارند، شما نیز می‌توانید از طریق ویزای ۱۷۳ که یکی از انواع ویزای والدین استرالیا است تا دو سال در کنار فرزندان خود در استرالیا اقامت کنید و در طول این مدت یا پس از آن برای ویزای اقامت دائم والدین (ویزا ۱۴۳ استرالیا) اقدام کنید.

حتما بخوانید: راهنمای دریافت وقت اینترنتی سفارت استرالیا در تهران

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود