آشنایی با فرصت های تحصیلی و بورسیه دانشگاه مموریال نیوفاندلند کانادا

راهنمای تحصیل در Memorial Newfoundland

آشنایی با فرصت های تحصیلی و بورسیه دانشگاه مموریال نیوفاندلند کانادا

دانشگاه مموریال نیوفاند لند کانادا یکی  از ده ها مقصد تحصیلی به نسبت ارزان کانادا بوده که تا کنون صدها دانشجوی ایرانی موفق به اخذ ادمیشن از این دانشگاه شده و در رشته های مختلف فارغ التحصیل شده اند. این دانشگاه در شهر ساحلی کوچک و ارزانی در سمت شرق این کشور قرار گرفته و برای دانشجویان و افرادی که با هزینه شخصی قصد تحصیل در سرزمین های سرد آمریکای شمالی دارند، گزینه مطلوبی به شمار می رود.

اگر شما قصد اقامت دائم در کانادا دارید، تحصیل در این کشور یکی از ارزان ترین و سریع ترین راهکارها برای اخذ اقامت دائم و شهروندی بوده و به نسبت راه های مهاجرت تخصصی و سرمایه گذاری، آسان تر و سریع تر خواهد بود. دانشگاه مموریال فاندلند که به اختصار آن را MUN می‌شناسند، یک دانشگاه جامع است که در نیوفاندلند و لابرادور در کانادا مستقر است. با پیشینه‌ای تاریخی در آموزش، مهندسی،‌ تجارت، زمین شناسی و پزشکی؛ یکی از دانشگاه‌های برتر و جامع کاناداست. این دانشگاه با بیش از ۱۸ هزار دانشجو،‌ یکی از بزرگترین دانشگاه‌های آتلانتیک در کانادا است. بیش از ۱۳۰۰ نفر از اعضای هیئت علمی و ۲۴۰۰ کارمند در چهار کمپ این دانشگاه حضور دارند.

دانشگاه نیوفاندلند
ایندکس سایت دانشگاه MNU کانادا که با مراجعه به بخش PROGRAMS میتوان درباره فرصت های تحصیلی و بورس اطلاعات خوبی کسب کرد

کتابخانه‌های دانشگاه مموریال سیتی شامل مجموعه‌های آرشیو دانشگاه، هنرهای زیبا از سال ۱۸۸۰ تا حاضر؛ تاریخ بشر و علوم طبیعی است. فولکلور دانشگاه مموریال و مجموعه آرشیو زبان شامل نسخه‌های خطی، نوار، بایگانی، عکس و مصنوعات مرتبط با ایالت‌های دریایی، به ویژه نیوفاندلند و لابرادور است. کتابخانه ملکه الیزابت دوم شامل  یک میلیون ۷۲ هزار ۵۷۸ مونوگراف، ۱۰۴ هزار و ۵۷۸ نقشه، ۵ هزار و ۶۵۵ عنوان صوتی و تصویری و ۹ هزار و ۸۱ ژورنال است. بخش عمومی دانشگاه که در طبقه اصلی کتابخانه قرار دارد، در دسترس دانشجویان و همچنین مرکز رسانه‌های دیجیتال قرار دارد.

فهرست رشته های دانشگاه نیوفاندلند

فهرست بیش  از ۲۶۰ رشته دانشگاه نیوفاندلند را میتوانید در این صفحه مشاهده کنید که رشته هایی در حوزه های فنی و مهندسی، علوم انسانی و پزشکی و پیرا پزشکی را شامل می شود. یکی از رشته های ارزان، پرمخاطب و خوبی که در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه ارائه می شود، رشته  Business  Administration است که برای کسب اطلاعات تکمیلی به این صفحه رجوع کنید.

صفحه رشته کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار در دانشگاه نیوفاندلند

دوره دو ساله است که به صورت پارت تایم هم امکان تحصیل را فراهم می کند و یکی از بهترین رشته های مدیریت کسب و کار در این کشور محسوب می شود. شما باید در این رشته، ۲۰ کورس مصوب را با موفقیت بگذرانید. برای اخذ ادمیشن دراین رشته، داشتن مدرک کارشناسی با معدل ۳ از ۴ و هم چنین ۵ سال سابقه کار در حوزه مدیریت تجاری و کسب و کار الزامی است. داشتن ۲ توصیبه نامه و هم چنین داشتن آیلتس نمره ۷ یا تافل ۹۲ از ۱۲۰ نیز از دیگر الزامات پذیرش در این رشته محسوب می شود. داشتن مدرک جی مت نیز الزامی نیست.

شهریه این رشته نیز  حدودا برای هر ترم، ۱۵۰۰ دلار کانادا است. اگر به دنبال دوره های کوتاه مدت غیر کارشناسی و کارشناسی ارشد هستید، میتوانید در رشته هایی که Graduate Diploma‌هست شرکت کنید. مثلا رشته مهندسی و مدیریت ریسک که دوره کوتاه مدت است. هزینه این دوره  به  ازای هر ترم  جهت دانشجویان بین المللی در سال ۲۰۱۹ میلادی  حدود ۷۱۰ دلار کانادا اعلام شده است.

بخش بین المللی دانشگاه نیوفاندلند

از دانشجویان بین المللی خواسته می شود که برای آشنایی  با فرصت  های تحصیلی و بورس و اقامتگاهی و آشنایی با اساتید و دانشکده ها به بخش بین المللی مراجعه کنند.

اگر قصد تحصیل در دانشگاه نیوفاندلند را دارید توصیه میکنیم که حتما به بخش ادمیشن دانشگاه رفته و نیازمندی های پذیرش را مطالعه کنید. اگر در دانشگاه های انگلیسی  زبان تحصیل کرده باشید از شرط مدرک زبان معاف می شوید. دریافت بورس نیازمند ارتباط گسترده با اساتید دانشکده مورد نظر شما بوده و باید بیانیه هدف خوبی تنظیم کنید. ایرانیان مقیم کانادا را به راحتی در لینکدین و فیسبوک و تلگرام پیدا کرده و از آن ها اطلاعات به روز و دقیق کسب کنید. خوشبختانه ایرانیان کانادا را قشر فرهیخته غیر پناهنده تشکیل می دهد که آگاهانه اطلاعات خوبی درباره فرصت های کسب و کار و تحقیقاتی در این کشور در اختیار هموطنان عزیز  قرار می دهند.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • فرزاد مرداد ۲۳, ۱۳۹۹

    درود میخام کارشناسی ارشد معماری را کانادا بخونم کدوم دانشگاه مدرک کارشناسی ۱۳ و نیم قبول میکنه؟