سبک زندگی مجلل «ال چاپو»؛ ثروتمندترین قاچاقچی تاریخ و رهبر کارتل مخوف سینالوآ

از باغ وحش و خط آهن خصوصی گرفته تا کلاشنیکف طلایی و جت های شخصی

سبک زندگی مجلل «ال چاپو»؛ ثروتمندترین قاچاقچی تاریخ و رهبر کارتل مخوف سینالوآ

خواکین «ال چاپو» گوزمان (ال چاپو به معنای کوتوله)، سلطان فروش مواد مخدر در مکزیک شناخته شده ترین و جنجالی ترین چهره این عرصه در جهان است که این روزها در دادگاهی در ایالات متحده حاضر شده تا به اتهامات بلند بالایش رسیدگی شود. در مورد زندگی این مرد داستان های زیادی گفته شده، از فرارهای چند باره و هالیوودی اش از زندان گرفته تا سبک رهبری خاصش به عنوان نفر اول یکی از بزرگ ترین و مخوف ترین کارتل های مواد مخدر در مکزیک و جهان. اما سبک زندگی ال چاپو انسان است که درآمد واقعی او از محل فروش مواد مخدر را نشان می دهد. او چنان ثروتمند بود که باغ وحش خصوصی داشت، جایی که گربه سانان زیادی می غریدند.

سبک زندگی مجلل ال چاپو

ال چاپو چنان زندگی مجللی داشت که یک خانه ساحلی به قیمت ۱۰ میلیون دلار خریداری کرد و برای انجام یک روش درمانی ضد پیری تا سوییس رفت. زیاده روی های گوزمان در سبک زندگی اش در جریان دادگاه او در روزهای گذشته در ایالات متحده بازخوانی شد و یکی از افراد عضو کارتل سینالوآ که اکنون به عنوان شاهد در دادگاه حاضر شده بود، میگل آنخل مارتینز، از سبک زندگی لوکس ال چاپو که در اثر رشد تولید و فروش کوکایین در اوایل دهه ۹۰ میلادی نشأت می گرفت پرده برداشت. مارتینز که در گذشته از دوستان و دستیاران نزدیک ال چاپو بوده در دادگاه چنین گفت: «او در هر ساحلی یک خانه داشت. او در هر ایالتی یک مزرعه داشت».

سبک زندگی مجلل ال چاپو

وی حتی به افراد خود خودروهای گران قیمت هدیه می داده است. مارتنیز سازوکار انتقال چندین تن کوکایین توسط کارتل سینالوا به درون خاک ایالات متحده را تشریح می کند؛ از تونل هایی که از زیر مرز مشترک ایالات متحده و مکزیک گذشته تا کامیون های تانکر دار و به کمک همدستان خارجی تا جا سازی در درون قوطی های فلفل تند.در مقابل میلیون ها دلار پول نقد از آمریکا به سمت مکزیک روانه می شد. بخش اعظم این پول به تیخوانا می رفت، جایی که گوزمان هر ماه ۳ هواپیمای جت شخصی اش را می فرستاد تا پول ها را برای او انتقال دهند.

بیشتر بخوانید: در تعقیب ال چاپو؛ فرار از زندان، مخفیگاه ها و زندگی در حال فرار بزرگ ترین قاچاقچی تاریخ

سبک زندگی مجلل ال چاپو

مارتینز می گوید که هر یک از این هواپیماها به طور متوسط ۱۰ میلیون دلار پول نقد را با خود حمل می کردند. به گفته او، اعضای این کارتل از خانه ها به عنوانی انبارهای مخفی برای نگهداری این حجم بالا از پول نقد استفاده می کردند. همچنین کیف های سامسونیتی پر از دلارهای آمریکایی به بانک های مکزیک برده می شد، جایی که کارکنان در ازای دریافت رشوه و بدون این که سوالی بپرسند، آن ها را با پزو تعویض می کردند.

سبک زندگی مجلل ال چاپو

ال چاپو از جت های شخصی خود برای سفر به اطراف مکزیک با بادیگاردهای مسلح سفر می کرد تا به تمامی خانه هایش سر بزند؛ از جمله خانه ساحلی آکاپولکو که یک باغ وحش خصوصی و سیستم ریلی کوچکی برای تماشای شیرها، ببرها و پلنگ های حاضر در باغ وحش داشت. مارتینز می گوید که ال چاپو در این خانه ساحلی یک قایق تفریحی مجلل داشت که نام آن را «چاپیتو» گذاشته بود.

سبک زندگی مجلل ال چاپو

مارتینز می گوید بخش دیگری از پول های گوزمان صرف خوشگذرانی ها و عیاشی های او می شد. در حالی که همسر گوزمان در جایگاه به صحبت های شاهد گوش می داد، مارتینز اعتراف کرد که ۴ یا ۵ زن در زندگی ال چاپو بودند که مبالغ قابل توجهی به آن ها پرداخت می شد.

سبک زندگی مجلل ال چاپو

با گذشت زمان، سلطان کارتل سینالوآ که در فقر بزرگ شده بود به سفر به خارج از کشور علاقمند شد و برای قمار کردن با دوستانش به ماکائو رفت. به ادعای مارتینز، در یکی دیگر از سفرهای خارجی اش، گوزمان برای «درمان سلولی جوانی» به سوییس رفته است. اما دوران خوش دوام زیادی نداشت زیرا درگیری های مسلحانه شدیدی بین کارتل سینالوآ و یک کارتل رقیب در می گیرد و این جنگ بر سر قلمرو چنان شدت می گیرد که گروه رقیب، تیمی را برای به قتل رساندن گوزمان به فرودگاه گوادالاخارا می فرستد.

بیشتر بخوانید: با انواع مواد مخدر و روش‌های خلاقانه قاچاقچیان آشنا شوید

سبک زندگی مجلل ال چاپو

اما این گروه به جای گوزمان، یک کاردینال کاتولیک رومی را به قتل می رسانند، موضوعی که باعث خشم شدید مردم شده و دولت را به تلاش واقعی برای شکار گوزمان متقاعد می سازد. گوزمان در حین برنامه ریزی برای فرار به السالوادور دستگیر می شود. ال چاپو سال گذشته به ایالات متحده مسترد شد و وکلایش او را از اتهام قاچاق مواد مخدر مبرا دانسته و این اتهامات را ناشی از صحنه سازی و دسیسه گروهی می دانند. یکی از وکلای گوزمان در ابتدای سخنان خود ادعا می کند که شهادت مارتینز نمی تواند قابل اعتنا باشد زیرا وی در طول دوران همکاری اش با گوزمان چنان در مصرف کوکایین زیاده روی می کرده که این موضوع به بینی او آسیب زده است. مارتینز در سخنان خود در دادگاه تایید کرد که «متاسفانه» وی در آن دوران روزی تا ۴ گرم کوکایین مصرف می کرده است اما در ۲۰ سال اخیر به این ماده مخدر نزدیک هم نشده است.

سبک زندگی مجلل ال چاپو
اما کورونل، همسر ال چاپو

او در سومین هفته از رسیدگی به پرونده جرائم گوزمان در دادگاه فدرال بروکلین حاضر شده بود، جایی که دادستان ها، وکلای گوزمان را با دادن یک دستگاه تلفن همراه به همسر گوزمان، اما کورونل، قوانین شدید امنیتی دادگاه را زیر پا گذاشته اند. جالب اینکه فرزندان ال چاپو هیچ ابایی از به نمایش گذاشتن ثروت هنگفت پدر خود نداشته و در حساب های کاربری شبکه های اجتماعی خود تصاویری از خودروهای لوکس، حیوانات وحشی باغ وحش خصوصی و حتی کلاشنیکف طلایی پدرشان را منتشر کرده بودند. داستان زندگی و فرارهای حیرت انگیز ال چاپو را در این لینک بخوانید.

سبک زندگی مجلل ال چاپو

همچنین برای آشنایی با سبک کاری حیرت انگیز و پرخشونت کارتل های مواد مخدر مکزیک تماشای سریال های مهیج، دیدنی و مستند محور «نارکوز» (Narcos) و «نارکوز: مکزیک» (Narcos: Mexico) را به شما توصیه می کنیم که مورد دوم  مربوط به کارتل های مکزیکی بوده و شخصیت ال چاپو نیز در آن حضور دارد. با کلیک روی هر کدام از لینک ها می توانید این سریال ها را با کیفیت بالا دانلود کرده و از تماشای آن ها لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: تونل‌های فرار «ال چاپو»؛ مشهورترین قاچاقچی مواد مخدر

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود