غم‌انگیزترین فیلم‌های عاشقانه تاریخ سینما با پایان‌هایی که دلتان را به درد خواهند آورد [قسمت اول]

غم‌انگیزترین فیلم‌های عاشقانه تاریخ سینما با پایان‌هایی که دلتان را به درد خواهند آورد [قسمت اول]

عشق دیوانه وار یکی از جالب ترین انواع احساسات است که در یک لحظه می تواند از اوج شادی و شعف به شکستن قلب تبدیل شود. عشق چیزی است که تقریباً همه انسان ها آن را تجربه کرده اند و به همین دلیل است که فیلم های عاشقانه غم انگیز از محبوب ترین ژانرهای سینمایی به شمار می آیند. چه به دلیل اجبار جامعه باشد و چه به دلیل بیماری یا متأهل بودن یا کنار نیامدن با هم، تماشای زن و مردی که برای هم ساخته شده اند اما نمی توانند زندگی مشترک لذت بخشی داشته باشند باعث می شوند که تماشاگران خیلی زود به سراغ دستمال کاغذی هایشان بروند.

در پسِ این دلتنگی و حزن معنای خاصی نهفته است. این فیلم ها می توانند یک اخطار باشند، یک یادآوری برای لذت بردن از عشق واقعی و ساده از کنار آن نگذشتن. و برای کسانی که عشق ناکامی داشته اند، تاثیر تماشای یک فیلم عاشقانه غم انگیز هم می تواند آرامش بخش باشد و هم باعث شود که احساساتتان را در نهایت حد ممکن خود به عشقتان نشان دهید. از فیلم های عاشقانه و گریه دار هالیوودی گرفته تا برخی از فیلم های هنری تاریخ سینما، در ادامه این مطلب شما را با ۱۰ فیلم عاشقانه غم انگیز تاریخ آشنا خواهیم کرد که در ژانر خود بهترین به شمار می آیند. از دهه ۴۰ میلادی در بریتانیا گرفته تا دوران اتحاد جماهیر شوروی و از هنگ کنگ گرفته تا کوهستان های وایومینگ، انتخاب های ما ثابت خواهند کرد که دلشکستگی یک احساس جهانی است و می تواند برای هر کسی در هر نقطه ای از این کره خاکی رخ دهد.

اخطار اسپویل: با توجه به عنوان و ماهیت مطلب، در برخی از موارد چاره ای جز اسپویل کردن داستان فیلم نداریم که پیشاپیش در این باره به شما خواننده عزیز اخطار داده و از شما عذرخواهی می کنیم.

۱۰- دفترچه خاطرات (۲۰۰۴)

فیلم عاشقانه غم انگیز

نمی توانید در مورد غم انگیزترین فیلم های رمانتیک تاریخ سینما صحبت کنید و نامی از یکی از اقتباس های سینمایی رمان های نیکلاس اسپارکس نبرید. این رمان نویس آمریکایی در نوشتن داستان های رمانتیک در مورد زوجینی تبحر دارد که در ابتدا به نظر می رسد سرنوشت خوب و دوست داشتنی دارند. «دفترچه خاطرات» (The Notebook) اولین رمان منتشر شده اسپارکس بود که نسخه سینمایی آن با بازی رایان گاسلینگ و ریچل مک آدامز ساخته شد. این دو در فیلم نقش های نوآه و الی را بازی می کنند، زوج جوانی در دهه ۴۰ قرن بیستم در ایالات متحده که در سایه نگاه مشکوک والدین ثروتمند الی، که از بودن دخترشان با یک مرد جوان فقیر احساس خوبی ندارند، عاشق یکدیگر می شوند.

فیلم عاشقانه غم انگیز

این داستان رمانتیک دردناک را به ناحق به عنوان رمانی بی معنا مورد نقد قرار دادند اما نسخه سینمایی آن ساخته نیک کاساویتز، فزرند جان کاساویتز، کارگردان مشهور، باعث شد که زیبایی های داستان اولیه خود را نشان دهند، داستانی ساده که در بطن خود هوشمندی خاصی دارد. دیالوگ های ماندگار و بسیار جذاب داستان با قدرت و تاثیرگذاری خاص توسط بازیگران و به خصوص رایان گاسلینگ ادا شده اند که بسیاری او را گزینه ای مناسب برای بازی در این فیلم نمی دانستند.

فیلم عاشقانه غم انگیز

با قاب بندی بی نقص خود، کاساویتز در پایان داستان موضوعی را برملا می کند که قلب بیننده را بدرد می آورد، اینکه زن مبتلا به فراموشی ابتدای داستان کسی جز الی نیست و مردی که برای او داستان می خواند نیز نوآه بوده است. این فیلم یک احساس بسیار نادر را در پایان خود ایجاد می کند: پایانی ظاهراً شاد و خوش که عمیقاً دردناک است. این فیلم عاشقانه دردناک را می توانید از طریق این لینک به طور رایگان دانلود نمایید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ فیلم عاشقانه تاثیرگذاری که تماشای آن‌ها در دوران عشق و عاشقی توصیه می‌شود

۹- درناها پرواز می کنند (۱۹۵۷)

فیلم عاشقانه غم انگیز

فیلم رمانتیک «درناها پرواز می کنند» (The Cranes are Flying) به عنوان یکی از معدود شاهکارهای سینمایی دوران اتحاد جماهیر شوروی با بن مایه ای ضد جنگ، یک تجربه سینمایی ویرانگر به شمار می آید. فیلم میخاییل کالاتوزوف داستان عاشقانه بوریس، مرد جوانی که در نتیجه احساست وطن پرستانه به ارتش شوروی می پیوندد، و نامزدش ورونیکا را روایت می کند و در آن به زیبایی و با جزییاتی دردناک، فاصله ای که جنگ بین انسان های عاشق ایجاد می کند به تصویر کشیده می شود.

فیلم عاشقانه غم انگیز

فیلم عاشقانه «درناها پرواز می کنند» یکی از اولین فیلم های دوران اتحاد جماهیر شوروی است که به تاثیرات منفی جنگ جهانی دوم پرداخته و تصویری که از زنان بر پرده سینماهای آن دوران شوروی ترسیم می شد را به کلی تغییر داد. در تغییر دردناک سرنوشت، بوریس در میدان نبرد کشته می شود. ورونیکا که از ماجرا خبر ندارد به اجبار با مردی دیگر ازدواج می کند اما خانواده اش فکر می کنند که او به بوریس خیانت کرده است. تاثیر احساسی مخرب این تصمیمات بر روی شخصیت ورونیکا، از طریق فیلم برداری با استفاده از دوربین دستی، که در آن دوران بسیار جدید و نوآورانه بود، به زیبایی و با تاثیرگذاری بسیار قابل توجه به نمایش در می آید.

فیلم عاشقانه غم انگیز

در حالی که تکان های دوربین در بسیاری از فیلم های اکشن روزگار کنونی دیده می شود، اما فیلمبردار این فیلم، سرگئی اوروسفسکی، از این تکنیک برای به تصویر کشیدن احساسات شخصی و درونی شخصیت هایش استفاده کرد.بدین ترتیب شیوه فیلم برداری «درناها پرواز می کنند» تاثیری نفسگیر بر روی بیننده و داستان فیلم گذاشته و به ما امکان می دهد که احساسات و اعمال ورونیکا را تمام و کمال حس کنیم. بازی خیره کننده تاتیانا سامویلووا در دومین تجربه بازیگری خود نیز بر زیبایی های داستان و سبک فیلم برداری افزوده و فیلم رمانتیک اما دردناک «درناها پرواز می کنند» را به یک شاهکار سینمایی تبدیل کرده است، یک فیلم عاشقانه که مرثیه ای است برای همدردی با تمام زنانی که مردهایشان را در جنگ ها از دست داده اند. برای دانلود رایگان این فیلم به این لینک مراجعه نمایید.

۸- دکتر ژیواگو (۱۹۵۶)

فیلم عاشقانه غم انگیز

شاهکار سینمایی «دکتر ژیواگو» (Dr Zhivago) که بر اساس رمانی نوشته بوریس پاسترناک با همین عنوان، رمانی که انتشار آن در اتحاد جماهیر شوروی به دلیل پیام های ضد کمونیستی اش ممنوع شده بود، توسط دیوید لین بزرگ ساخته شد یک فیلم عاشقانه حماسی است که نسل های آینده نیز مانند گذشتگان از تماشای آن لذت خواهند برد. داستان این فیلم بی نقص با طول بیش از ۳ ساعت در دوران جنگ جهانی اول و انقلاب اکتبر روسیه روایت می شود. قهرمان داستان لارا نام دارد که نقش او را جولی کریستی با زیبایی هر چه تمام تر بازی می کند و با آهنگ دلنشین و تاثیرگذار مائوریس ژار به بیننده معرفی می شود.

فیلم عاشقانه غم انگیز

سرنوشت او با سرنوشت شخصیت ژیواگو در هم تنیده شده است، که زن و شوهر هستند اما تنش های تاریخی و شرایط زندگی آن عصر زندگی شان را دچار فراز و نشیب های دردناک می سازد. این فیلم صبورانه داستان خود را شکل می دهد تا به پایانی ویرانگر و دل شکن می رسد. دیوید لین با فیلم های حماسی بیگانه نبود و قبل از این فیلم شاهکار حماسی دیگری به نام «لورنس عربستان» (Lawrence of Arabia) را با کمال استادی ساخته بود که یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما شناخته می شود.

فیلم عاشقانه غم انگیز

لین در «دکتر ژیواگو» نیز از هر میلیمتر قاب دوربین برای عمق بخشیدن به داستان رابطه عاشقانه لارا و ژیواگو، منظره زیبای برفی، استپ ها و زندگی شهری با دقتی مثال زدنی استفاده می کند. او از نشان دادن تاریک ترین و بیرحمانه ترین جنبه های حکومت استالین نیز ابایی ندارد و مدیریت بیرحمانه و همراه با ظلم و ستم او را طوری به تصویر می کشد که نشان می دهد در دوران استالین انسان های خوب و درستکار نمی توانستند زندگی شاد و شیرینی در کنار هم داشته باشند. برای دانلود رایگان و تماشای این شاهکار سینمایی می توانید از این لینک استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: عاشقانه‌های تلخ: ۱۰ فیلم دردناک و ویرانگری که شما را از درون تکان خواهند داد [قسمت دوم]

۷- داستان عشق (۱۹۷۰)

فیلم عاشقانه غم انگیز

فیلم «داستان عشق» (Love Story) ساخته آرتور هیلر که «دفترچه خاطرات» زمان خودش تلقی می شد داستانی است که به درازای تاریخ قدمت دارد. پسری با دختری آشنا شده و هر دو عاشق یکدیگر می شوند اما دختر ماجرا دچار بیماری مرگبار مغزی می شود. این فیلم که بسیاری آن را، مغرضانه و نادرست، فیلمی ملودرام تنها برای گریه کردن توصیف کرده اند که علیرغم داستان زنده و ملموسش، پایانی تراژیک را در نیمه پایانی داستان روایت می کند. الی مک گرو و رایان اونیل نقش دو عاشق داستان، الیور و جنی، که در هاروارد با هم آشنا می شوند را بازی می کنند.

فیلم عاشقانه غم انگیز

به مانند بسیاری از فیلم های اینچنینی، الیور از یک خانواده بسیار ثروتمند و متمول آمده که ثروتی هنگفتی به نیز او رسیده اما جنی از طبقه کارگر و یک دانشجوی ساده رشته موسیقی است. دیالوگ هایی که بین این دو رد و بدل می شود بسیار واقعی جلوه می کنند تا این که  در نهایت هر دو تفاوت های سیاسی-اقتصادی شان را کنار گذاشته و شیفته یکدیگر می شوند. در داستان، عشق بسیار مهم تر از ثروت جلوه می کند و به همین دلیل الیور می پذیرد که در ازای وصال جنی، حمایت مالی پدرش را از دست بدهد. اما در شرایطی که این دو برای تشکیل خانواده نقشه می کشند، الیور در می یابد که جنی در اثر بیماری مهلک مغزی در حال مرگ است.

فیلم عاشقانه غم انگیز

در حالی که این داستان در روی کاغذ بسیار کسل کننده، کلیشه ای و بی مزه به نظر می رسد اما کارگردانی قدرتمند هیلر و بازی های بی نقص مگ گرو و اونیل، فیلم عاشقانه اما دردناک «داستان عشق» را به یک داستان رمانتیک بدون محدودیت زمانی تبدیل می کند. این فیلم همچنین حاوی یکی از کلمات قصار تاریخ سینما در مورد عشق است که الیور پس از مرگ جنی و عذرخواهی پدرش، در جواب او چنین می گوید: «عشق یعنی این که هیچ وقت مجبور نباشی بگی متاسفم». برای دانلود و تماشای این فیلم از این لینک استفاده کنید.

۶- بیمار انگلیسی (۱۹۹۶)

فیلم عاشقانه غم انگیز

بر اساس رمانی به همین نام نوشته مایکل اوندا، «بیمار انگلیسی» (The English Patient) در زمان انتشارش به عنوان یک شاهکار بی بدیل مورد توجه منتقدان قرار گرفته و در ۱۲ بخش نامزد دریافت جایزه اسکار شد که ۹ مورد را دریافت کرد، از جمله بهترین فیلم سال. چنین موفقیت هنری قابل درک و شایسته فیلم آنتونی مینگلا بود زیرا داستان رمانتیک «بیمار انگلیسی» هر بیننده ای را تحت تاثیر قرار می دهد. در فیلم، رالف فاینس نقش کنت لازلو را بازی می کند، نقشه کش و خلبانی که در دهه ۱۹۳۰ در صحرای آفریقا شیفته جهانگردی به نام کاترین کلیفتون، با بازی کریستین اسکات توماس، می شود.

فیلم عاشقانه غم انگیز

در ترکیب داستان با سرگذشت هانا، که ژولیت بینوش نقش او را بازی می کند، «بیمار انگلیسی» از مدت زمان قابل توجه خود برای غرق کردن واقعی مخاطب در زندگی شخصیت هایش نهایت استفاده را می برد. تدوین فیلم بسیار بی نقص و خیره کننده است که با راحتی تمام از فلش بک ها و قالب های زمانی متعدد استفاده می کند و در نهایت به پایان داستان می رسد، پایانی مخرب و دردناک که وقوع آن قابل پیشگیری بود و همین موضوع بر شدت تاثیرگذاری مخرب پایان داستان بر بیننده می افزاید.

فیلم عاشقانه غم انگیز

فیلم عاشقانه دردناک «بیمار انگلیسی» یکی دیگر از فیلم های عاشقانه ای است که داستان دردناک آن در طول جنگ جهانی دوم روایت می شود که ترکیب قدرت رمانتیک داستان و قدرت بازیگران فیلم را به یک شاهکار سینمایی تبدیل می سازد. فیلم برداری فیلم نیز ما را به یاد فیلم برداری های شکوهمند و دراماتیک فیلم های دیوید لین می اندازد. اگر به دنبال یک فیلم عاشقانه با داستانی تاثیرگذار و درگیر کننده هستید این فیلم را از دست ندهید. برای دانلود فیلم «بیمار انگلیسی» از این لینک استفاده کنید.

قسمت دوم این مطلب را از طریق این لینک مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: ۲۰ فیلم جنجالی و بحث برانگیزی که هیچگاه نباید با شریک زندگی خود تماشا کنید [قسمت اول]

منبع: tasteofcinema
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۸ نظر

ورود

  • محمد آذر ۱۲, ۱۳۹۷

    فیلم ایرانی اینجا بدون بهترین فیلم ایرانی در ژانر غمگین و احساسیه

    • عسکیا آذر ۱۵, ۱۳۹۷

      اگه منظورت فیلم اینجا بدون من هست دیدم غمگین هست ولی نه غمگین ترین

  • mjavadf آذر ۱۲, ۱۳۹۷

    لطفا لیستی از فیلم های کمدی و خنده دار هم منتشر کنید
    همه لیستهاتون شده فیلمهایی که اشک شما را در میاورند، فیلم هایی که باعث میشن گریه کنین، فیلمهایی که باعث میشوند از فرط ناراحتی دق کنید و … دوتا فیلم کمدی هم معرفی کنید تو این اوضاع کشور حداقل یذره بخندیم روحیه بگیریم

  • عسکیا آذر ۱۵, ۱۳۹۷

    چند فیلم غمگین و احساسی:
    پلی به ترابیتیا
    سرگذشت عجیب بنجامین باتن
    انیمیشن مدفن کرم های شب تاب
    قبل از طلوع افتاب