جکی چان در کتاب جدید خود اعتراف کرده که در گذشته یک عوضی بوده

جکی چان در کتاب جدید خود اعتراف کرده که در گذشته یک عوضی بوده

ستاره سینمایی هنرهای رزمی، جکی چان در جدیدترین کتاب خاطرات زندگی‌‌اش اعتراف کرده که در زمان اعتیاد خود به الکل پسرش را کتک می‌زده و حتی یک بار او را به گوشه اتاق پرت کرده است.

هنرمند رزمی‌کاری که اغلب دهه شصتی‌ها با فیلم‌هایش خاطره دارند، در روز پنج‌شنبه از جدیدترین کتاب زندگی‌نامه‌ای خود با عنوان «هرگز بزرگ نشو» رونمایی کرد. این نخستین باری است که او کتابش را به زبان انگلیسی نوشته و منتشر می‌کند.

در این کتاب که جلد اول آن در سال ۲۰۱۵ میلادی در کشور چین منتشر شد، چان اعتراف کرده که در اوایل فعالیت‌های هنری‌اش به سراغ روسپی‌ها می‌رفته و به خاطر شهرتش زندگی شخصی‌اش دستخوش اتفاقات ناگواری بوده است.

به عنوان یک هنگ‌کنگی، چان قبل از اینکه در دهه ۱۹۹۰ میلادی در سطح جهانی به شهرت برسد و در فیلم‌های وسترن موفقی همچون Rush Hour بازی کند، در فیلم‌های اکشن چینی یک ستاره شناخته‌شده بشمار می‌رفت.

در این کتاب، نماد برجسته رزمی‌کار سینما همچنین نوشته وقتی به شهرت رسید رفتارهای زشت و زننده‌اش آغاز شد به طوری که یک بار ۵۰۰ هزار دلار نقد دریافت کرد و همه آن را صرف خرید ساعت برای تیم شیرین‌کاری خود در هنگ‌کنگ کرد.

او در کتاب نوشته: من وارد مغازه شدم و گفتم ۱۰ تا از بهترین ساعت‌های خود را به من نشان دهید. آیا اینها گران‌قیمت‌ترین ساعت‌های شما هستند؟ بهترین الماس‌ها را دارند؟ خوب است! من ۷ عدد از اینها را می‌خواهم. و همه‌شان را به دست کردم.

کتاب جدید جکی چان
جکی چان در مراسم تقدیر از فیلم عکاس Rush Hour 2 در سالن تئاتر من چاینیز در شهر لس‌آنجلس ژست گرفته (۲۰۰۱)

همچنین به رسوایی‌های اخلاقی جدیدی نیز در این کتاب اشاره شده است. چان اذعان داشته که اغلب مواقع کاملا مست و لایعقل رانندگی می‌کرده. یک روز صبح، ماشین پورشه خود را واژگون کرده و سپس در بعدازظهر همان روز، با مرسدس بنزش تصادف کرده و آن را هم از بین برده است.

هنگامی که عکاسان قصد ثبت تصاویر این تصادف را داشتتند، چان آنها را تهدید کرده که برای هر یک عکسی که بگیرند یک مشت و لگد منتظرشان خواهد بود.

او در کتابش خود را با عنوان «یک عوضی کثیف» یاد کرده. جالب است بدانید این هنرپیشه چینی در سال ۲۰۰۹ میلادی سفیر مبارزه با مصرف مواد مخدر در کشور چین بود.

اعتراف به خشونت در ملاعام تنها افشاگری جکی چان در مورد خودش نیست. این هنرمند در جلد دوم خاطراتش یعنی «هرگز بزرگ نشو» که بدنبال جلد اول کتاب با عنوان «من جکی چان هستم» که در سال ۱۹۹۹ منتشر شده بود، اعتراف کرده وقتی فرزندش فقط دو ساله بوده او را از شدت خشم بلند کرده و به گوشه اتاق پرت کرده است.

چان نوشته: من او را با یک دست برداشتم و به گوشه اتاق انداختم و فرزندم روی مبل افتاد. با شدتی که من او را پرت کرده بودم اگر به دیوار یا دسته مبل می‌خورد حتما آسیب جدی می‌دید.»

البته او همچنین نوشته: «من همان موقع پشیمان شدم و قسم خوردم که هرگز دیگر این کار را انجام ندهم و واقعا هم به قول خود پایبند بودم؛ من او را دیگر نه کتک زدم و نه چنین رفتار زشتی را تکرار کردم.»

این نخستین باری نیست که مشکلات خانوادگی چان به صورت عمومی مطرح می‌شوند. پسر او Jaycee نیز در سال ۲۰۱۴ میلادی به جرم حمل مواد مخدر مجرم شناخته شد و به ۶ ماه حبس متهم شد. در آن زمان چان از اینکه نتوانسته او را درست تربیت کند، خود را سرزنش کرد.

جکی چان در سمت راست و پسرش Jaycee در سال ۲۰۰۹ میلادی در بیرون استادیوم المپیک پکن

مشروب، قمار و زنان فاحشه

جکی چان در کتاب جدید خود در مورد اشتباهات بارزی که در اوایل فعالیت‌های هنری‌اش و در آغاز به شهرت رسیدنش انجام می‌داد نوشته و گفته تمام کارهایی که یک مرد جوان مجرد انجام می‌دهد را می‌کرده: رفتن به سراغ مشروب، قمار و زنان فاحشه.

او نوشته: اولین باری که به کلاب رفتم را یادم هست. اول خجالت می‌کشیدم اما مثل یک مرد بزرگ رفتار کردم. خانمی که در اختیار من قرار گرفت و من به عنوان «شماره ۹» او را می‌شناختم، زیبا بود و رفتار خوبی داشت. من هر شب به سراغ او می‌رفتم و متوجه شده بودم که عده‌ای از درز در ما را تماشا می‌کردند.

چند دهه بعد در سال ۱۹۹۹، وقتی مدت زیادی از ازدواج او و همسرش (هنرپیشه تایوانی موسوم به جوان لین) می‌گذشت، خبر بچه‌دار شدن چان از زنی دیگر که ملکه زیبایی سال ۱۹۹۰ آسیا شده بود در همه رسانه‌ها مثل بمب صدا کرد.

جکی چان در کتابش نوشته که در آن زمان چقدر احساس ندامت می‌کرده و از کار خود پشمیان بوده و از فداکاری همسرش که همچنان در کنارش مانده تقدیر کرده است. او نوشته: «او زنی بسیار قوی است. حتی قوی‌تر از من در بسیاری از مسایل زندگی»

کتاب زندگی‌نامه‌ای جدید جکی چان درست یک هفته پس از این منتشر شده که دخترش Etta Ng اعلام کرد که همجنس‌گراست و با دختری کانادایی به نام اندی آتم ازدواج کرده است.

در ماه مه ان‌جی مدعی شده بود که بی‌خانمان شده و مجبور شده زیر پل بخوابد زیرا والدینش از همجنسگرایی او وحشت داشتند.

منبع: cnn
مطالب مرتبط
یک نظر

ورود

  • شاهرود آذر ۱۴, ۱۳۹۷

    از ترس اینکه به سرنوشت استیو جابز دچار نشه خودزنی کرد و بخشی از خباثت وجودش را افشا نمود تا اگر فردا روزی مرد ، پسرش آبروی او را با مطرح کردن خاطرات پدرش نبرد . این کار جکی چان بیشتر شبیه خود زنی و دست پیش رو گرفتن بود . باید خیلی کم عقل باشیم که فکر کنیم جکی چان برای دل خوشی این کتاب رو نوشته ??