«جان اسنو» از امکان بازگشت به اسپین آف «بازی تاج و تخت» و وداع تلخ خود می‌گوید

«جان اسنو» از امکان بازگشت به اسپین آف «بازی تاج و تخت» و وداع تلخ خود می‌گوید

آیا کیت هرینگتون، بازیگر نقش جان اسنو در سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) برای نبردهایی سخت تر با حرامزاده ها، قرار عاشقانه گذاشتن با زنانی که رابطه با آن ها حرام است، مرگ هایی که به زندگی دوباره منتهی می شوند و مبارزه برای جلوس بر تخت پادشاهای که پادشاهان بسیاری به خاطر آن کشته شده اند به وستروس باز می گردد؟!

جان اسنو در سریال بازی تاج و تخت

متاسفانه هیچ شانسی برای دیدن دوباره جان اسنو (بعد از پایان سریال) در وستروس نخواهیم داشت. کیت هرینگتون در جریان مراسم تبلیغ نمایش جدیدش با عنوان «غرب واقعی» (True West) در لندن، فاش کرد که وی علاقه ای به بازگشت به دنیای «بازی تاج و تخت» ندارد و بدین ترتیب احتمال بازگشت خود به پروژه های در حال تولید این سریال پرطرفدار- از جمله اولین اسپین آف پیش درآمد این سریال که سناریو آن توسط جین گولدمن و جورج آر آر مارتین نوشته شده است- را منتفی کرد.

جان اسنو در سریال بازی تاج و تخت

هرینگتون در این باره چنین گفت: «قطعاً ترک این پروژه بسیار احساسی و دردناک بود. اما نمی گویم که غمگین بودم. اگر، مانند من، شما نیز به قسمت پایلوت بازی تاج و تخت بروید که ۱۰ سال از عمر خود را به آن اختصاص داده اید، این موضوع در دوران کاری یک بازیگر بسیار غیرطبیعی است. ترک آن خانواده یک دگرگونی احساسی بسیار بزرگ بود اما آیا می خواهم برگردم و بیشتر انجام دهیم؟ نه به هیچ عنوان».

بیشتر بخوانید: باروت؛ با سریال تاریخی جدید کیت هرینگتون، بازیگر نقش «جان اسنو» آشنا شوید

جان اسنو در سریال بازی تاج و تخت

البته این موضوع قابل درک و منطقی است زیرا برای هرینگتون هیچ معنایی ندارد که نقش جان اسنو (که در فصل قبلی مشخص شد نه تنها حرامزاده نیست بلکه فرزند قانونی و مشروع لیانا استارک و ریگار تارگرین است) را در سریال اسپین آفی بازی کند که تولید آن تایید شده و داستان آن به هزاران سال پیش از اتفاقات سریال «بازی تاج و تخت» باز می گردد. اما آیا امکان دارد که جان اسنو «بازی تاج و تخت» در قالب شخصیتی دیگر یا یک حضور کوتاه به عنوان یک بازیگر غیراصلی در اسپین آف های آینده سریال حضور داشته باشد؟ آیا کیت هرینگتون دوست دارد که در یکی از ۴ پیش درآمد پرطرفدارترین سریال تاریخ تلویزیون که در پشت درهای بسته در حال توسعه هستند حضور یابد؟

جان اسنو در سریال بازی تاج و تخت

متاسفانه جواب این سوالات نیز منفی است. ظاهراً کیت هرینگتون دیگر هیچ علاقه ای به دنیای تاج و تخت ندارد و دوست دارد تمرکز خود را روی ماجراجویی های جدیدی قرار دهد که هیجانی واقعی در او ایجاد می کنند. وقتی از او پرسیده شد که آیا می خواهد در یک صحنه، مثلاً به عنوان یکی از نیاکان جان اسنو بازی کند، این بازیگر دوست داشتنی جواب داد: «قطعاً نه» و تشریح کرد که او در حال حاضر از کار روی صحنه تئاتر بسیار لذت می برد. با این وجود، تصمیم جان اسنو دوست داشتنی برای اتمام کار خود برای همیشه با دنیای «بازی تاج و تخت» چندان هم بد نیست.

جان اسنو در سریال بازی تاج و تخت

طرفداران سریال برای آخرین بار در هشتمین و آخرین فصل «بازی تاج و تخت» که در آوریل ۲۰۱۹ (فروردین یا اردیبهشت ۱۳۹۸) منتشر خواهد شد در قالب ۶ اپیزود بلند از اوج داستان جان اسنو و اطرافیانش لذت خواهند برد. علاوه بر این نمی توان گفت که موفقیت پیش درآمد سریال جدید برگرفته از داستان «بازی تاج و تخت» منوط به حضور یا عدم حضور هرینگتون باشد. این سریال پیش درآمد اکنون نائومی واتس شگفت انگیز در نقش یک زن فعال اجتماعی و سرشناس که رازی تاریک را پنهان می کند و جاش وایت هاوس در نقشی کلیدی در کنار واتس را دارد.

بیشتر بخوانید: شبکه HBO جزییات جدیدی از پیش درآمد سریال «بازی تاج و تخت» فاش کرد

جان اسنو در سریال بازی تاج و تخت

سناریو داستان نیز بدون شک جذاب تر و پیچیده تر از شخصیت های آن است زیرا داستان به بررسی زمانی عصر طلایی قهرمانان و ورود آن به دنیایی تاریک را به تصویر خواهد کشید، که در آن همه رازهای مهم، از رازهای ترسناک گذشته وستروس گرفته تا منشأ واقعی وایت واکرها، رازهای شرق تا افسانه استارک ها برملا می شوند و داستان هایی نقل خواهند شد که کسی تاکنون چیزی در مورد آن ها نمی داند. بدین ترتیب به نظر می رسد پروژه های منشعب از «بازی تاج و تخت» که در سال های آینده شاهد خواهیم بود بدون هرینگتون نیز از جذابیت و کشش خاص خود برخوردار خواهند بود.

جان اسنو در سریال بازی تاج و تخت

فصل هشتم و پایانی سریال «بازی تاج و تخت»، همانطور که گفته شد، در آوریل ۲۰۱۹ منتشر خواهد شد اما شبکه HBO هنوز تاریخ انتشاری برای سریال پیش درآمد گلدمن-مارتین اعلام نکرده است.

بیشتر بخوانید: هر آن چه که در مورد اسپین آف های سریال «بازی تاج و تخت» باید بدانید

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود