اعلام برائت آیت الله احمد خاتمی از انتصاب دامادش به ریاست دفتر نوبخت

سریال انتصاب های دامادی به «سید حسین میر خلیلی» رسید

اعلام برائت آیت الله احمد خاتمی از انتصاب دامادش به ریاست دفتر نوبخت

سید حسین میر خلیلی، معروف ترین چهره ای است که ایرانیان در روزهای پایانی پاییز هزار رنگ هزار نقش با آن آشنا می شوند. نام و چهره ای ناشناس که این روزها تبدیل به یکی از معروف ترین نام ها در فضای سایبری ایرانیان در شبکه های اجتماعی شده و هم چون روال همیشگی، روایت گر سرزمین از ما بهتران و ژن خوب ها است. سید حسین میرخلیلی، جوان ۳۷ ساله ای است که داماد آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران و عضو مجلس خبرگان رهبری بوده و انتصابش به عنوان ریاست حوزه ریاست سازمان برنامه و بودجه (بخوانید رییس دفتر دکتر محمد باقر نوبخت) جنجالی شده و در کانون توجه رسانه های داخلی قرار گرفت.

پس از انتشار خبر این انتصاب در فضای مجازی، انتقادات گسترده ای به این روال ناپسند انتصاب های فامیلی که چندی پیش با انتصاب داماد حسن روحانی به سمت معاون وزیر صنایع به اوج رسید، آغاز شد و بار دیگر تراژدی ژن خوب ها با لگد مال شدن شایسته سالاری و دانش محوری در عزل و نصب های سیاسی این سال ها، نقل محافل خبری و رسانه ای گردید. سید حسین میر خلیلی، متولد ۱۳۶۰ و دارای مدرک کارشناسی علوم سیاسی و کارشناسی ارشد مطالعات ایران و طلبه ای است که سطح ۲ حوزه را به اتمام رسانده است.

حتما بخوانید: با داماد ۳۳ ساله حسن روحانی آشنا شویم

این داماد قصه ما به قول احسان خان علیخانی، پیش از انتصاب به ریاست دفتر دکتر نوبخت، معاونت مدیریت و توسعه سازمان اوقاف و امور خیریه را بر عهده داشته و با پژوهکشده مهدویت پژوهشگاه علوم و معارف اسلامی همکاری داشته و دارد و مقالاتی در حوزه انتظار و مطالعات ایران در سال های اخیر به رشته تحریر درآورده است. این که چطور یک طلبه جوان با سابقه تحصیلات علوم انسانی و مطالعات مهدویت می تواند در عرصه مدیریت و پشتیبانی یک سازمان دولتی فعالیت کند و اکنون وارد سازمانی اقتصادی در حوزه برنامه ریزی کلان اقتصادی شود، از  جمله پرسش های بی جوابی است که باید به کلکسیون سوالات بی جواب پس از انقلاب اسلامی اضافه کرد.

در پی افزایش انتقادات به این انتصاب فامیلی، آیت الله سید احمد خاتمی شب گذشته با صدور بیانیه ای، از انتصاب دامادش اعلام برائت کرد و از جامعه خواست تا با پدیده رانت خواری که یک منکر بزرگ است مقابله کنند. البته حضرت آیت الله در این بیانیه به نکاتی هم اشاره کرد که در عکس زیر مشاهده می کنید.

سید حسین میر خلیلی
تصویر بیانیه آیت الله احمد خاتمی درباره انتصاب فامیلی دادماش به ریاست دفتری دکتر محمد باقر نوبخت

جامعه از حسن نظر آیت الله خاتمی استکبار ستیز که همیشه با نطق های کوبنده در پشت تریبون نماز جمعه تهران، از برخورد با مفاسد اقتصادی و مقابله با ویژه خواران و رانت خوار های نظام اسلامی سخن می گفت، سپاسگزار است و امیدواریم این روش و منش و واکنش به انتصاب های منتسبی که در چند دهه اخیر، گریبان گیر اقتصاد و مدیریت کلان کشور شده است، توسط سایر مسئولان دنبال شود.

یادمان نرفته است داستان انتصاب مهدی خورشیدی (داماد احمدی نژاد)، کامبیز مهدی زاده فرساد (داماد حسن روحانی)، انتصاب و عزل علی عراقچی (معاون اسبق بانک مرکزی و برادر زاده سید عباس عراقچی) و بسیاری از عروس و دامادها و ژن خوب هایی که خارج از عرف شایسته سالاری و مسیر قانون استخدامی کشوری، ره صد ساله را یک شبه طی کردند!

امیدواریم سریال انتصاب های دامادی این روزها، با اعلام برائت آیت الله خاتمی، وارد فاز جدیدی از شفاف سازی در اقتصاد و ساختارهای مدیریت کلان کشور شود. اقتصادی که این روزها با بالاترین سطح بی اعتمادی ملت از دولت همراه شده و بخشی از این عدم اعتماد و کاهش سرمایه اجتماعی دولت تدبیر و امید را می توان در بی تدبیری این دولت در انتصاباتی دانست که نه با تدبیر، هم خوانی دارد و نه امید ملت را افزایش می دهد. اگر رفاه و پیشرفت و اقتصاد دانش بنیان درون زا و برون نگر ،آرمان دولت است، دوستی بهتر از شایسته سالاری نخواهد داشت.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۵ نظر

ورود

  • علی آذر ۲۷, ۱۳۹۷

    واقعا فکر کنم حداقل نصف مردم ایران از این شخصیت بدشون میاد.احتمالا از روحانی این طوری باج گرفته تا زیاد علیه روحانی حرف نزنه.زومیت اگه واقعا مردمی هستی نظر من رو ثبت کن.

  • dariush آذر ۲۸, ۱۳۹۷

    ما هم گوش دراز و حرفاشو باور کردیم ..
    الان تمام مسئولان بالا از فک و فامیل خودشون هستن
    تاریخ رو به عربی هم مینویسند ……. :×

  • مصطفی فروردین ۲۱, ۱۳۹۸

    dariush! گوش شما از اول دراز بوده که تا حالا چشم و گوش بسته فقط حرف میزنید

  • س مهر ۷, ۱۳۹۸

    ایشان قبل از اینکه داماد آن آقا باشند، داداش داماد این آقا هستند که رئیس سازمان برنامه است

  • مهدی خرداد ۲۱, ۱۴۰۱

    دو تا پسرای آقای میر خلیلی که اهل نیر یزد هستن دامادهای آقای سید احمد خاتمی و نوبخت هستند یعنی دخترای این دو نفر جاری هم هستن.