دوقلوهای دوست داشتنی؛ ۱۰ زوج کمدی برتر تاریخ سینما را بشناسید [قسمت دوم]

دوقلوهای دوست داشتنی؛ ۱۰ زوج کمدی برتر تاریخ سینما را بشناسید [قسمت دوم]

وقتی صحبت از کمدی می شود همه به یاد چارلی چاپلین می افتند که فیلم های کمدی او در دوران سینمای صامت و بعد از گذشت نزدیک به یک قرن، هنوز هم جذاب ترین، خنده دارترین و بهترین فیلم های کمدی تاریخ سینما به شمار می آیند. چاپلین بدون شک لایق عنوان بهترین کمدین تاریخ است اما این بدان معنا نیست که کمدین های بااستعداد و خلاق دیگری وجود نداشته است. در همان دوران باستر کیتون نیز کمدینی سرشناس و محبوب بود هر چند محبوبیت چاپلین را پیدا نکرد. بعد از چاپلین هیچ کمدینی به اندازه استن لورل و اولیور هاردی محبوب نیست.

زوج کمدین

این زوج کمدی در طی بیش از ۳۰ سال همکاری، فیلم های کمدی بسیار زیبایی ساختند که هنوز هم از دیدن آن ها لذت می بریم. در سراسر طول تاریخ، کمدین های بااستعداد برای سرگرم کردن و خنداندن عموم مردم دست به اجرای برنامه زده اند اما زوج بودن کمدین ها مولفه هایی در خود دارد که می تواند جذابیت و سرگرم کنندگی این برنامه ها را چند برابر نماید. اجرای برنامه با یک کمدین فوق العاده است اما وقتی که دو کمدین حرکات خنده داری روی یکدیگر اجرا می کنند نتیجه بسیار بسیار بهتر خواهد بود. شاید این کمدین ها به تنهایی نیز موفق باشند اما به صورت زوج می توانند دنیا را شیفته خود سازند.

زوج کمدین

در طی تاریخ صدها زوج کمدین بااستعداد ظهور کرده اند اما برخی اجراهای بسیار بهتری نسبت به دیگران دارند. در این میان برخی زوج های کمدی بیشتر محبوب بوده و به اصطلاح زوج متناسب تری برای اجرای برنامه های کمدی بوده اند. وقتی که بخواهیم ۱۰ زوج کمدی برتر تاریخ را انتخاب کنیم ناچار باید برخی از زوج های دوست داشتنی دنیای کمدی را نادیده بگیریم. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با بهترین زوج های کمدی تاریخ آشنا کنیم.

۵- ریچارد «چیچ» مارین و تامی چونگ

بهترین کمدین های تاریخ

ریچارد «چیچ» مارین و تامی چونگ از پرطرفدارترین زوج های کمدی دهه ۱۹۷۰ و ۸۰ میلادی با الهام از مواد مخدر بودند. این دو به صورت روتین برنامه استند آپ کمدی اجرا کرده و چندین بار نیز آلبوم های آنان برنده جایزه گرمی شد. حتی فعالیت های این دو به حوزه تلویزیون و سینما و پروژه های مختلف دیگر نیز کشیده شد. چیچ و چونگ زمانی که چیچ برای فرار از رفتن به سربازی در بحبوحه جنگ ویتنام به کانادا رفته بود در شهر ونکوور با هم ملاقات کردند. چونگ مالک یک کافه شبانه بود که اولین بار میزبان آشنایی این دو بود. این دو خیلی زود به دوستانی نزدیک تبدیل شده و راهی که در ادامه رابطه خود در پیش گرفتند با تحسین همگان همراه شد.

بیشتر بخوانید: پیش بینی اسکار ۲۰۱۹: بازیگرانی که بیشترین شانس را برای کسب جایزه اسکار دارند [قسمت اول]

بهترین کمدین های تاریخ

در سال ۱۹۸۷، مارین در فیلم «متولد شرق لس آنجلس» (Born in East L.A) بازی کرد که بر اساس آهنگی که دو سال پیش توسط او و چونگ منتشر شده بود ساخته می شد. مدت کوتاهی پس از انتشار این فیلم، مارین از دوست و همکارش جدا شده و به تنهایی مسیر حرفه ای خود را ادامه داد. آن ها سال های زیادی را در دشمنی و دوری از هم به فعالیت پرداختند اما سرانجام در سال ۲۰۰۸ بار دیگر بهم پیوستند، ۲۱ سال بعد از این که به همکاری شان پایان داده بودند. از زمان آشتی مجدد در سال ۲۰۰۸، این دو به یاد روزهای گذشته و مانند شروع همکاری خود به اجرای برنامه های کمدی در جاده می پردازند. همچنین این دو چندین آلبوم مشترک منتشر کرده و در چندین برنامه تلویزیونی از جمله یکی از اپیزودهای سریال کارتونی «سیمپسون ها» (The Simpsons) در سال ۲۰۱۱ حضور یافته اند.

۴- کیگان مایکل کی و جوردن پیل

بهترین کمدین های تاریخ

همکاری کیگان مایکل کی و جوردن پیل در دنیای کمدی در واقع بر حسب تصادف آغاز شد. در سال ۲۰۰۳ هر دو برای تست بازیگری جهت حضور در فصل نهم MADtv حاضر شده بودند اما تهیه کنندگان برنامه تنها مایل به استخدام یک بازیگر سیاهپوست بودند. بعد از ملاقات با هر دوی آن ها و انجام تست بازیگری، تصمیم گرفته شد که از هر دو در برنامه تلویزیونی مذکور استفاده شود. خیلی زود رابطه جذاب بین این دو روی صفحه تلویزیون مشخص شده و آن ها به همکاران و دوستانی تبدیل شدند که هنوز هم با هم همکاری می کنند. در روی پرده، این دو می توانند هر نقشی را بازی کنند، از بدترین دشمنان تا بهترین دوست ها، اما در واقعیت رابطه دوستانه بسیار نزدیکی دارند.

بهترین کمدین های تاریخ

این دو اولین برنامه تلویزیونی کمدی خود را در سال ۲۰۱۲ در شبکه کمدی سنترال با عنوان «کی و پیل» (Key & Peele) آغاز کردند. در مجموع ۵۳ اپیزود از این برنامه کمدی ساخته شده و در نهایت در سال ۲۰۱۵ به پایان رسید. در حالی که همکاری کمدی این دو ظاهراً به پایان رسیده اما کی و پیل هنوز هم دوستان نزدیک یکدیگر باقی مانده اند. پیل پس از اینکه نقش «پوپ» در انیمیشن «فیلم ایموجی» (The Emoji Movie) به او پیشنهاد شد دنیای بازیگری را رها کرده و در زمینه کارگردانی شانس خود را امتحان کرد که با نامزدی جایزه اسکار برای وی همراه بود. کی نیز فعالیتش را به سمت نمایش برادووی تغییر داده و در سریال ها و فیلم های متعددی تاکنون حضور یافته است.

بیشتر بخوانید: شاهکارهای بازیگری؛ ۱۰ نقش آفرینی برتر و فراموش نشدنی تاریخ سینما [قسمت اول]

۳- لوسی و اتل

بهترین کمدین های تاریخ

همکاری کمدی این دو از دهه ۵۰ و پس از انتشار سریال «من لوسی را دوست دارم» (I Love Lucy) با بازی ویون لنس در نقش اتل مرتز و لوسیل بال در نقش لوسی ریکاردو آغاز شد. بین سال های ۱۹۵۱ تا ۱۹۷۵،۴ فصل از ۶ فصل این سریال پربیننده ترین سریال تلویزیونی سال شدند و حتی مجله People  در سال ۲۰۱۲ این سریال کمدی را به عنوان بهترین سریال تاریخ تلویزیون انتخاب کرد. وقتی که لنس و بال در این سریال بازی می کردند لوسی به بازی در نقش زن زیباتر و جوان تر سریال بی میل بود زیرا می خواست بدون این که مخاطبان نظرشان به سمت بازیگر دیگر سریال جلب شود خود را به ستاره سریال تبدیل کند.

بهترین کمدین های تاریخ

مدت زیادی طول نکشید تا ونس توانست ارزش خود برای همبازی شدن با بال را نشان داده و بدین ترتیب بود که این دو به یکی از به یاد ماندنی ترین و بامزه ترین زوج های کمدی تاریخ تبدیل شدند. با ادامه همکاری و موفقیت های مداوم، رابطه این دو در بیرون از سریال نیز بهتر شده و به دوستانی نزدیک تبدیل شدند که سعی می کردند نهایت ذوق و استعداد کمدی طرف مقابل را تحریک کنند.. آن ها در اپیزودهای کوتاه بسیاری در کنار هم بازی کردند که جذاب ترین و مهم ترین آن ها صحنه شکلات است که تماشای چندین باره آن نیز لذت بخش است.

۲- ابوت و کاستلو

بهترین کمدین های تاریخ

اگر نام ویلیام «باد» ابوت و لو کاستلو را نشنیده باشید نیز بدون شک اپیزود کمدی کوتاه آن ها با عنوان «اول نوبت کیه؟» (Who’s on First?) را دیده اید. این دو همکاری شان را از سال ۱۹۴۱ در رادیو، تلویزیون، تئاتر و فیلم آغاز کرده و تا سال ۱۹۵۶ ادامه دادند. آن ها با هم بیش از ۳۶ فیلم منتشر کردند اما مهم ترین و مشهورترین کار آن ها بدون شک اجرای کوتاه کمدی ۶ دقیقه ای شان در مورد نام اعضای تیم بیسبال سنت لوییس است. این اپیزود کوتاه کمدی نه تنها مشهورترین اثر ابوت و کاستلو به شمار می آید بلکه بسیاری آن را بهترین کمدی کوتاه تاریخ با اجرای دو کمدین می دانند.

بهترین کمدین های تاریخ

با آغاز شهریت دین مارتین و جری لوییس، شهرت و اعتبار ابوت و کاستلو رو به کاهش گذاشت. مارتین و لوییس شهرتشان را با حضور در تلویزیون ملی کشور بیشتر کردند اما ابوت و کاستلو در نهایت در سال ۱۹۵۷ به همکاری خود در عرصه کمدی پایان دادند. متاسفانه بدهی های مالیاتی و ضررهای مالی متعدد، باعث شده بود که کیفیت کار ابوت و کاستلو در سال های آخر فعالیتشان به شدت افت داشته باشد. کاستلو تنه ۳ روز پیش از جشن تولد ۵۳ سالگی اش در اثر سکته قلبی درگذشت اما ابوت تا سال ۱۹۷۴ زنده بود و در نهایت در سن ۷۶ سالگی به دوست و همکار قبلی اش پیوست.

۱- استن لورل و الیور هاردی

بهترین کمدین های تاریخ

بهترین زوج کمدین تاریخ در واقع مشهورترین زوج عرصه کمدی هستند هر چند از سال ۱۹۵۵ به فعالیت کمدی مشترک خود پایان دادند. استن لورل و الیور هاردی کار خود را در سال ۱۹۲۱ در فیلم «سگ خوش شانس» (The Lucky Dog) آغاز کرده و در ادامه در بیش از ۱۰۷ فیلم از جمله ۳۲ فیلم صامت، ۴۰ فیلم کمدی کوتاه و ۲۳ فیلم تلویزیونی بلند همبازی بودند. قبل از اینکه لورل و هاردی با هم آشنا شوند، هر کدام بازیگرانی شناخته شده بودند. در آن دوران لورل در بیش از ۵۰ فیلم و هاردی نیز در بیش از ۲۵۰ فیلم به عنوان بازیگر، نویسنده و کارگردان حضور یافته بودند.

بهترین کمدین های تاریخ

آن ها در طول دوران طولانی و پربار فعالیت خود ژانرهای مختلف و متفاوتی از کمدی را به اجرا گذاشتند که از مهم ترین و شناخته شده ترین آن ها می توان به «به سوی غرب» (Way Out West)، «جعبه موسیقی» (The Music Box)، «خوشکل ها در سرزمین اسباب بازی» (Babes in Toyland)، «همدست ها» (Helpmates)، «یک افتضاح حسابی» (Another Fine Mess) و «کله پوک ها» (Block-Heads) اشاره کرد. این دو تا سال ۱۹۴۴ برای استودیوهای مختلف کار کرده و در نهایت در این سال به همکاری خود با استودیوهای فیلمسازی پایان دادند.

بهترین کمدین های تاریخ

لورل و هاردی فعالیت خود را با اجراهای کمدی و موزیکال در روی صحنه ادامه داده و در سال ۱۹۵۵ بازنشسته شدند. بعد از این که هاردی در سال ۱۹۵۷ درگذشت، لورل نیز دیگر هیچگاه به صحنه و سینما بازنگشت اما همچنان به نوشتن کتاب و مقاله ادامه داد تا اینکه در سال ۱۹۶۵ او نیز به یار دوست داشتنی اش ملحق شد.

بیشتر بخوانید: نورسیده های جذاب؛ ۱۰ سریال جدید و دیدنی سال ۲۰۱۸ که باید حتماً دید [قسمت دوم]

منبع: whatculture
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۳ نظر

ورود

  • روزبه دی ۲۵, ۱۳۹۷

    نمیدونم چرا ولی متاسفانه هیچ اسمی از زوج موفق ” باد اسپنسر و ترنس هیل ” برده نشد …

  • ارش دی ۲۵, ۱۳۹۷

    Will Ferrell و John C. Reilly

  • وحید دی ۲۵, ۱۳۹۷

    راست میگی…..
    :((((((((