«جواهر» بانوی عمارت خیانت کرد، «مینا وحید» فحش خورد!

تداوم فحاشی کاربران اینستاگرام به سلبریتی‌ها!

«جواهر» بانوی عمارت خیانت کرد، «مینا وحید» فحش خورد!

بانوی عمارت، عنوان سریالی است که از اوایل آذر ماه هر شب ساعت ۲۰:۴۵ دقیقه روی آنتن شبکه ۳ سیما می رود و ملودرامی قجری را روایت می‌کند که بخشی از تاریخ معاصر ایران را به تصویر می کشد و داستان شازده‌ها و چاکران و مخلصان و دربار سلطان صاحب قران، شاه شهید، ناصرالدین شاه قاجار و تراژدی ترور او توسط میرزا رضا کرمانی است. سریالی که به نظر می رسد در شب های زمستانی ایرانیان، پر بیننده ترین برنامه سیما از شنبه تا چهارشنبه بوده و برنامه جام ۲۰۱۹ شبکه سوم سیما (بدون عادل فردوسی پور) هم بعید است روی نظر مردم برای تماشای این سریال مهیج، تاثیر خاصی داشته باشد.

این سریال با مشکلات زیادی در حوزه بودجه مواجه بود و بارها در سال ۹۶ و ۹۷ از زبان عوامل تولید نسبت به کمبود بودجه و شکایت مربوط به آن، روایت‌های مختلفی شنیدیم. تجربه دوم کارگردان (حمید عزیرالله) بوده و تلاش شده تا با هنرپیشه‌ های کمتر شناخته شده مثل نیکی نصیریان و مریم مومن، درامی شورانگیز را به تصویر بکشد که گر چه با انتقادات زیادی همراه شده ، اما به هر حال تا حدی نظر مثبت بیننده‌های مشکل پسند این روزهای رسانه ملی را جلب کرده است. شبکه ۳ امسال دست پر بود. از برنده باش محمد رضا گلزار تا پدر و اخیرا هم که خبر از مسابقه استعدادیابی لوکس عصر  جدید به مجری گری احسان علیخانی به گوش می‌رسد و باید منتظر اتفاقات جالبی در هفته‌های باقیمانده زمستان ۹۷ در شبکه سوم سیما باشیم.

عوامل سریال بانوی عمارت در  اینستاگرام حضور فعالی دارند و این  روزها بخشی از فعالیت ایرانیان اینستاگرام به گشت زدنی در اینستاگرام عوامل تولید از هنرپیشه ها تا کارگردان و تهیه کننده و حتی سر زدن به اینستاگرام اقوام هنرپیشه ها! (مثل اینستاگرام پدر مریم مون (فخر الزمان) ) کشیده شده و فضای جذاب و هیجان انگیزی را برای عده‌ای رقم زده است.  خیلی‌ها دوست دارند درباره اتفاقات روزهای آینده بانوی عمارت مطلع شوند و ببینند بالاخره داستان مهرالنسا با فخزالزمان و شازده ارسلان و جواهر، به کجا می‌انجامد. انتشار تصاویری از زندگی واقعی هنرپیشه‌ها، مثل کالکشن مد و لباس مریم مومن و مینا وحید، امروزه یکی از موضوعات پربحث در فضای مجازی برخی‌ها شده که بعضا به هتاکی هم کشیده شده است.

مینا وحید
تصویر یکی از سکانس های سریال بانوی عمارت با بازی مینا وحید
تصویر کیک تولد مینا وحید (۱۰ دی ماه)

مینا وحید از تجربه حمله کاربران فضای مجازی به صفحه‌اش در اینستاگرام می‌گوید: «پس از پخش قسمتی از سریال که مربوط به خیانت‌کردن جواهر می‌شد، کاربران فضای مجازی به صفحه اجتماعی من حمله کردند و در پیام‌هایشان من را به خاطر خیانت جواهر مورد سرزنش قرار دادند، آنها به جواهر در صفحه شخصی من فحش می‌دادند، انگار واقعا من را با جواهر اشتباه گرفته بودند.

از این‌رو مجبور شدم با منتشر کردن یک عکس از جواهر بانوی عمارت به مردم یادآوری کنم که این فقط یک سریال است و من بازیگر این نقش هستم و نه خودش. چیزی که من در دوران فعالیتم در حیطه بازیگری متوجه شدم این است که مردم بشدت با برخی کاراکتر‌های فیلم‌ها و سریال‌ها همذات‌پنداری می‌کنند. آنها این نقش‌ها را آن‌قدر باور می‌کنند که برایش احساس تاسف یا دلسوزی می‌کنند.»

تاکنون فقط مینا وحید مورد حمله کاربران فضای مجازی قرار نگرفته است، بلکه خیلی از هنرمندان ایرانی و همچنین والیبالیست‌های صربستانی، مسی، رونالدو و داورانی که مسابقات ورزشی ایران را داوری می‌کردند نیز مورد حمله کاربران ایرانی فضای مجازی قرار گرفتند.

در سریال شهرزاد وقتی مریم به بابک خیانت کرد، کاربران فضای مجازی به صفحه مینا وحید حمله ور شده و آن‌قدر پیام‌های ناراحت‌کننده برایش ارسال کردند که مجبور شد برای مدتی صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی را ببندد. مثل هتاکی‌های برخی به صفحه دختر باراک اوباما، رییس جمهور سابق آمریکا که سبب شد وی، برای مدتی، بیخیال اینستاگرام شود!

بازی مینا وحید درآن موقع، همزمان شده بود با عزادار بودن ایشان و او در حالی سیبل پیام‌های انتقادی با طعم فحاشی کاربران اینستاگرام شده بود که پدرش را نیز از دست داده بود و کسی این را نمی‌دانست. مردم بدون این‌که بدانند وضع روحی مینا وحید چطور است، او را به خاطر خیانتی که کاراکتر مریم در سریال شهرزاد کرده بود، سرزنش می‌کردند. واقعا این رسم بد و فرهنگ زشت و سنت تاسف آور که یادآور ۵ دهه هتاکی تماشاگرنماها در ورزشگاه‌های فوتبالی ایران است و نسل به نسل هم ادامه می‌یابد، تا کی باید ادامه داشته باشد و برخی کاربران ایرانی فضای مجازی، به عادت فحاشی نویسی ادامه دهند؟ روشی که سبب می شود تا امکان کامنت گذاری روی صفحات برخی سلبریتی ها بسته شود و . . . .

حتما بخوانید: هنر تفکر راهبردی در ۲۵ جلسه 

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۸ نظر

ورود

  • سینا دی ۱۱, ۱۳۹۷

    مثل اینکه الان هم در حال فحش دادن به جکی چان هستن.

  • urmia دی ۱۱, ۱۳۹۷

    کدوم تمدن کدوم فرهنگ؟
    هفته ی پیش رفتم استان بغلی کلی فحش خوردم
    عمدا فحش میدادن
    نه کاری کردم نه چیزی گفتم نه توهینی کردم
    حالا چرا بهم فحش میدادن؟ چون از استان دیگم
    اینه وضعمون.
    تمدن چیزیکه الان شاهدش باشی وگرنه اسمش تمدن مرده هست نه بیشتر.
    مثل اینه یه یونانی بیاد به پسرش بگه پسرم زمانی که تو ایران تخت جمشید نمیتونستن بسازن ما اکروپولیسها میساختیم. مصر ایران ترکیه سوریه شمال افریقا ایتالیا و کولونی های اروپایی بیشماری داشتیم که تحت کنترل امپراطوری یونان بود
    به همینا خوش باشین ببینیم فردا چه خبر میشه

  • سهیل دی ۱۱, ۱۳۹۷

    عادل فردوسی پودر???

  • رضا نوری دی ۱۱, ۱۳۹۷

    این بنده خدا هم مدام در حال بازی کردن نقش خیانت هست! خخخ شبیه شریفی نیا و انقدر این کار را کرده که مثل شریفی نیا برای بعضی از مردم احساس نفرت دست می دهد! شبیه کاری که مردم امریکا با ان هاتاوی می کنند به خاطر اینکه همیشه نقش مارموزها را بازی می کند و جز منفورترین ها در امریکا هست.

  • رضا نوری دی ۱۱, ۱۳۹۷

    البته یکی دیگر از دلایل ناراحتی مردم از سلبریتی ها همان طور که خودتان هم در مطلبی منتشر کردید اظهار فضل درباره همه چیز و نظر دادن درباره همه چیز از امپول و ترک اعتیاد و محیط زیست و تا رای دادن و حمایت از برخی جریانات سیاسی و کودکان کار وقتی خودشان بچه هایشان را در امریکا بدنیا می اورند!!! کدام را مردم باور کنند گویا سلب ها در دنیای واقعی هم نقش بازی می کنند. مردم این روزها بابت شاهکار همین جماعت در اردیبهشت ۹۶ سال پیش و انگشت بنفش کردن ناراحت و عصبانی اند و دنبال بهانه برای حمله به انها. کسی هم که خربزه می خورد پای لرزش بنشیند و تا حالا جز علی کریمی و حمید اذرنگ و .. بقیه هیچ کدام عذرخواهی نکردند بابت ان اشتباه شان وگرنه چرا کسی به علی کریمی حمله نمی کند!چون خیلی مرده

  • ک اسفند ۲۱, ۱۳۹۷

    اتفاقااین خیلی خوبه که نقشش روباموفقیت وبا تأثیرگذاری برروی بیننده انجام داده که بازخوردآن راهرچندبصورت اشتباه و توهین درنظرکاربران می بینیم!که آنهم راه حل داره مثلااگرتوهمون کلیپ وسکانس که جواهرروبه حیاط عمارت آوردندوبعد تنبیهش کردند،در رسانه هااعلام میکردند،یاخانم مینا وحیددریک مصاحبه اعلام میکردکه به شکل کاملاواقعی دراین فیلم چوب وفلکش کردند! آن وقت این طیف مردم و بینندگان هم به قول معروف دلشون خنک می شدوباورکنیددیگه توهین نمیکردندوفحش نمیدادند!

    • ک فروردین ۱۸, ۱۳۹۹

      نمیدونم بعدازمعروفیت سلبریتی هاچرااینقدرزود بی جنبه بازی درمیارن؟ بعدازاون اظهارنظر اشتباه وسخیف درباره دست دادن باآقایون، واقعااین خانم سلبریتی خودشوازچشم همه انداخت

  • تصمیم کبری فروردین ۱۸, ۱۳۹۹

    این خانم سلبریتی سوتی وگافش این بودکه بعداز معروفیتش درفیلم بانوی عمارت دریک مصاحبه که باایشون انجام دادندنظرو دیدگاه سخیفی داشتند،که چون دست دادن باآقایان فقط چندلحظه وچندثانیه هست ازدیدایشون مسئله ومشکلی نداره!پس شرم وحیاچی؟البته زمان ایفا نقش وبازی ایشون هم درفیلم بانوی عمارت،به قول معروف سوتی و گاف های زیادی داشتند