دلایلی که مانع از کسب درآمد بیشتر شما در محل کار می‌شوند

دلایلی که مانع از کسب درآمد بیشتر شما در محل کار می‌شوند

همه ما دوست داریم درآمد ماهانه خود را افزایش دهیم و بدنبال آن زندگی باکیفیت‌تری برای خود مهیا کنیم. اگر جزو کسانی هستید که از حقوق خود راضی نیستند و به یاد نمی‌آورند آخرین بار کی افزایش حقوق داشته‌اند، توصیه می‌کنیم ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

در زیر برخی از دلایلی که مانع از کسب درآمد بیشتر شما در محل کار می‌شوند را ذکر کرده‌ایم. با آگاهی از این موارد می‌توانید علت نارضایتی خود را کشف کرده و در پی رفع آنها باشید.

۱- مهارت‌های خود را افزایش نمی‌دهید

بسیار آسان است که سر ساعت مشخصی سر کار بروید، وظایفی که بر عهده شما گذاشته شده را انجام دهید و در انتهای ساعت کاری هم کیف و وسایلتان را بردارید و بیرون بروید. اما مساله مهم در مورد شاغل بودن این است که مهارت‌های خود در رابطه با شغلتان را هم بهبود ببخشید. اگر هر روز مجموعه‌ای از کارهای همیشگی را انجام دهید و بروید نباید انتظار ترفیع یافتن هم داشته باشید.

برای پیشرفت کردن در کار باید از زمان‌های شخصی برای کسب مهارت‌های بیشتر یا ارتقا مهارت‌های فعلی خود کمک بگیرید. به طور مثال اگر لازم است فتوشاپ بیاموزید. یا با نرم‌افزارهای جدید و به روز حسابداری تمرین کنید. یا اگر نویسنده هستید شاید بهتر باشد روی مهارت‌های نوشتاری خود کار کنید.

شاید هم بد نباشد با مدیر خود یک جلسه دو نفره داشته باشید و از او در مورد اینکه چه عاملی باعث می‌شود تا با حقوق درخواستی شما موافقت نکند سوال بپرسید.

۲- ابتکار به خرج نمی‌دهید

خیلی از ما در محل کار آنچه بر عهده‌مان گذاشته می‌شود را انجام می‌دهیم. اما ممکن است هیچ وقت برای انجام پروژه‌های که ارزش و اعتباری به شرکت و کارمان اضافه می‌کنند، پیش‍قدم نشویم. وقتی فعالیت‌های داوطلبانه نمی‌کنید خیلی هم انتظار پاداش و ترفیع نداشته باشید.

برای اینکه بتوانید درآمد مالی بیشتری برای خود رقم بزنید، بهتر است حواستان به مسایل روز باشد و فرصت‌های پیشرفت را چنگ بزنید و در راستای بهبود شرایط شرکت و بدنبال آن، افزایش میزان درآمد خود تلاش کنید.

برای تحقق این هدف شاید لازم باشد ساعات طولانی‌تری کار کنید (به طور موقت) تا بتوانید افزایش کاری که برای خود رقم زده‌اید را درست و کامل مدیریت کنید.

۳- تاکنون برای ترفیع یافتن درخواست نداده‌اید

بر اساس گزارش موسسه CareerBuilder حدود ۵۶ درصد از کارمندان هرگز از کارفرمای خود تقاضای ترفیع و افزایش حقوق نمی‌کنند. این در حالیست که اغلب افرادی که برای افزایش حقوق خود تقاضای رسمی ارائه می‌دهند، موفق به دریافت آنچه می‌خواهند می‌شوند. یعنی بر اساس آمار، با افزایش حقوق ۶۶ درصد از متقاضیان موافقت می‌شود.

اگر تاکنون آن طور که شایسته آن بوده‌اید مورد توجه مدیر قرار نگرفته‌اید و در نتیجه افزایش حقوقی هم نداشته باشید، شاید زمان آن رسیده باشد که این چرخه معیوب را متوقف کنید. با مدیرتان صحبت کنید و اگر مانعی برای افزایش حقوق وجود دارد آن را با مشورت هم برطرف کنید.

منبع: cnn
دیجیاتو
بدون نظر

ورود