باکتری‌های زامبی؛ عوامل بیماری‌زایی که گوشت بدن شما را زنده زنده می‌خورند [قسمت اول]

باکتری‌های زامبی؛ عوامل بیماری‌زایی که گوشت بدن شما را زنده زنده می‌خورند [قسمت اول]

وقتی از یک عامل بیماری زا صحبت می کنیم که زنده زنده تن انسان را می بلعد احساس بسیار بدی به ما دست می دهد. به همین دلیل با شنیدن چنین چیزی به افتادن تکه ای گوشت از بدن انسان، فساد عمیق بافت بدن و شاید یک دنیای آخرالزمانی از زامبی ها فکر خواهید کرد که فراتر از یک کابوس است. فکر این که زنده زنده توسط موجودی خورده شوید- چه زامبی ، چه جانور وحشی و چه یک عامل بیماری زای درونی- بسیار ترسناک است و وقتی که صحبت در مورد گزینه سوم باشد وحشت بیشتری بر شما مستولی خواهد شد زیرا در این مورد خود می توانید شاهد خورده شدن آرام آرام گوشت تنتان توسط عامل بیماری زا باشید.

باکتری زامبی

دنیای عوامل بیماری زا، بدون شک دنیای عجیب و ترسناکی است و در میان آن ها موجودات ریز گوشت خواری پیدا می شوند که هیچ چیز به اندازه یک تکه گوشت و یا حتی استخوان انسان آن ها را راضی نمی کند. برخی از این عوامل بیماری زا حتی کنترل ذهن میزبان خود را در دست گرفته و رفتارهای او را تغییر می دهند. برخی دیگر نیز در درون بدن شما لانه کرده و رفته رفته از درون شما را می خورند. در ادامه این مطلب شما را با ۱۰ عامل بیماری زای هولناکی که زنده زنده گوشت و استخوان بدن انسان را نابود می کنند آشنا خواهیم کرد.

۱۰- باکتری گوشت خوار

باکتری زامبی

عفونت باکتریایی «Necrotizing fasciitis» که با عنوان باکتری گوشت خوار شناخته می شود، در نتیجه عفونت های متعددی ایجاد می گردد. این نوع عفونت هولناک در اثر وجود عوامل بیماری زایی ایجاد می شود که در ادامه باعث فاسد شدن پوست و گوشت بدن می شوند، به خصوص زمانی که در لایه های زیرین و درونی بدن فرد لانه کنند. اگر این نوع عفونت به سرعت درمان نشود می تواند باعث مرگ فرد شود زیرا بین ۲۵ تا ۳۰ درصد قربانیان این نوع عفونت در نهایت جان خود را از دست می دهند.

در حالی که عفونت و عامل بیماری زایی که باعث خورده شدن گوشت قربانی می شود متفاوت است و از آن با عنوان باکتری گوشت خوار یاد می شود اما در واقع این باکتری گوشت انسان را نمی خورد بلکه با ترشح سم هایی مهلک، فساد بافت های بدن قربانی را در پی دارد. مصرف کنندگان الکل و مواد مخدر، بیماران دیابتی  و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند در خطر ابتلا به این عفونت هولناک قرار دارند.

۹- باکتری Vibrio Vulnificus

باکتری زامبی

باکتری Vibrio Vulnificus معمولاً در مناطق خاصی که آب و هوای مساعدی داشته باشد رشد می کند و برای قدرت گرفتن به میزان قابل توجهی آب و رطوبت نیاز دارد. این باکتری به طور گسترده در فلوریدا که دارای شرایط آب و هوایی مساعدی است دیده می شود. قربانی در صورت ورود به آب حاوی این میکروب با زخم باز و یا خوردن غذاهای دریایی خام یا کم پخته شده به این باکتری مبتلا خواهد شد. این باکتری در آب شور زندگی کرده و تکثیر می شود و پس از ورود به بافت های بدن میزبان، عواقب هولناکی را در پی دارد. این باکتری نیز مرگبار است و همانند مورد قبلی باعث فاسد شدن گوشت انسان می شود. تفاوت این مورد با گزینه قبلی در این است که در این مورد فساد با سرعت و شدت بسیار بیشتری رخ می دهد.

ترسناک تر این که میکروب Vibrio Vulnificus در ابتدا به پوست سطحی بدن حمله می کند اما می تواند رفته رفته خود را به لایه های عمیق تر پوست برساند. میکروب مذکور حتی می تواند وارد ارگان های داخلی بدن شده و پس از فاسد کردن ارگان های حیاتی بدن، مرگ را برای قربانی به ارمغان بیاورد. گاهی اوقات قربانی دست یا پای خود را در اثر ابتلا به این میکروب از دست می دهد. باز هم همانند مورد قبلی، افرادی که سیستم ایمنی بدن آن ها دارای نقص است بیش از دیگران در خطر ابتلای به این باکتری زامبی گوشتخوار قرار دارند و البته کسانی که کبد آن ها دچار مشکل شده است.

بیشتر بخوانید: مردگان متحرک؛ «اسپایس»، مخدر جدیدی که افراد را به زامبی بدل می کند

۸-باکتری مولد بیماری دونووانوزیس

باکتری زامبی

بیماری «دونووانوزیس» (Donovanosis) که با نام «گرانولوم اینگوینال» (granuloma inguinale) نیز شناخته می شود، یک بیماری جلدی است که در اثر ابتلا به باکتری Klebsiella granulomatis ایجاد می شود. این میکروب تازه کشف شده و شاید ترسناک ترین عامل بیماری زای آدمخوار این فهرست باشد. این باکتری باعث یک بیماری مقاربتی می شود که فاسد شدن اندام های تناسلی را در پی دارد و در صورتی که درمان نشود به دیگر اعضای بدن نیز سرایت خواهد کرد.

باکتری زامبی مذکور سوراخ هایی را در موضع تناسلی بدن قربانی ایجاد می کند که با خونریزی شدید همراه خواهد شد. این باکتری معمولاً در لگن و اطراف آن خانه کرده و سپس وارد بدن شده و به دیگر ارگان های بدن صدمه ای جبران ناپذیر وارد می کند. در بدترین حالت میکروب Klebsiella granulomatis می تواند به استخوان های شما نفوذ کرده و عواقب مرگبارتری داشته باشد. با این وجود درمان این بیماری ساده بوده و با انواع مختلی از آنتی بیوتیک ها قابل درمان است.

۷- باکتری سودوموناس آیروژینوزا

باکتری زامبی

باکتری «سودوموناس آیروژینوزا» (Pseudomonas aeruginosa) یک باکتری خطرناک است که همه جا حضور دارد اما همیشه ما را به خود مبتلا نمی سازد. این باکتری منتظر می ماند تا یک زخم یا جراحت کوچک در بدن ایجاد شود و وقتی که شرایط برای حمله مناسب باشد وارد زخم شده و تقسیم می شود. این میکروب می تواند باعث فساد گوشت انسان شود اما خبر خوب این است که افرادی که بهداشت را به خوبی رعایت کرده و وضعیت سلامتی آن ها نیز مناسب است به ندرت به این نوع باکتری مرگبار مبتلا می شوند. باکتری سودوموناس آیروژینوزا افرادی که در سیستم ایمنی خود نقص داشته باشند را بیشتر از دیگران درگیر خود می سازد.

اگر عفونت ناشی از این باکتری زامبی به سرعت درمان نشود، باکتری می تواند وارد ارگان های درونی بدن شده و مرگ قربانی را در پی داشته باشد. درمان نشدن سریع باعث می شود که باکتری تا مغز استخوان فرد نیز پیش برود و در موارد بدتر نیز خون و ریه های فرد را درگیر سازد. نکته ترسناک در مورد این باکتری این است که نمونه هایی از آن در برابر آنتی بیوتیک مقاوم بوده و درمان آن ها بسیار دشوار است.

۶- باکتری استافیلوکوکوس اورئوس

باکتری زامبی

بله شاید باور کردنی نباشد اما باکتری شناخته شده استافیلوکوکوس نیز می تواند به یک موجود مرگبار و گوشتخوار تبدیل شود. نمونه مقاوم در برابر داروی متیسیلین این باکتری باعث ایجاد عفونت هایی می شود که درمان آن برای آنتی بیوتیک های امروزی بسیار دشوار است. خوشبختانه تمامی موارد ابتلا به این باکتری به عفونت هایی که گوشت بدن انسان را می خورند تبدیل نمی شوند اما پزشکان هنوز نمی توانند بگویند که چه رشته جهش یافته ای از این باکتری می تواند به چنین هیولایی گوشتخوار تبدیل شود.

استافیلوکوکوس اورئوس باعث ایجاد زخم های چرکین شده که تا لایه های زیرین پوست و گوشت قربانی نفوذ می کند و پس از عبور از ماهیچه ها خود را به خون فرد می رساند. با ورود باکتری زامبی به خون یک بیماری سخت و شکست ناپذیر و البته دردناک می آید که به احتمال فراوان مرگ قربانی را در پی دارد. این باکتری مرگبار باعث سیاه شدن و فساد بافت های گوشتی بدن قربانی می شود.

بیشتر بخوانید: ۵ ماده‌ای که اعتیاد آورترین مواد مخدر و روانگردان موجود در کره زمین شناخته می‌شوند

منبع: listverse
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود